کد خبر 543491
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بخش داروهای ایرانی حمایت به قوت خود باقی است، اما داروهای خارجی که مرغوبیت بالایی داشته و نمونه مشابه داخلی دارد بیمه‌ها تعهد ۹۰ درصدی را به ۷۰ درصد کاهش دادند.

 به گزارش مشرق، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی پیرامون کمبود داروهای بیماری‌های نادر و ام اس، اظهار داشت: ما در اصفهان دو پزشک متخلف در زمینه بیماری ام اس داریم که داروهایی را که در کل کشور استفاده می‌شوند و به ویژه مورد تأیید انجمن ام اس هستند را نسخه نمی‌کنند.

وی افزود: بارها به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌ایم که حتما با این مورد برخورد کنند، دو پزشک نباید فقط یک دارو را بنویسند و آن دارو هم از یک شرکت و کشور خاص باشد، همچنین این دارو خارجی نیز باشد و ما را در مقابل مردم قرار دهند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: افرادی که بسیار باسوادتر از آن‌ها و در کشور مورد احترام هستند آن دارو را نسخه می‌کنند، ولی این پزشکان دارویی را نسخه می‌کنند که مورد حمایت بیمه نیست و این موضوع خلاف است، من از مدیرکل علوم پزشکی اصفهان خواسته‌ام با آنها برخورد کنند.

هاشمی در مورد داروهای بیماری‌های خاص گفت: در بخش داروهای ایرانی حمایت به قوت خود باقی است، اما داروهای خارجی که مرغوبیت بالایی داشته و نمونه مشابه داخلی دارد بیمه‌ها تعهد 90 درصدی را به 70 درصد کاهش دادند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اصفهانی ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    چقدر آدم باید بی وجدان و بی شرف باشه که با یه مریض ام اسی همچین کاری بکنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس