بلوف پیروزی در انتخابات را می‌توان ادامه تاکتیک حاشیه‌سازی طی 30 ماه گذشته دانست که هدف اصلی آن چیزی نبود جز فرار از پاسخگویی درباره وعده‌های ریز و درشت اقتصادی و سرپوش گذاشتن برناکامی عمیق در این حوزه.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان نوشت: اصلاح طلبان و جناح حامی دولت در حالی بر روی پیروزی اصلاح طلبان در تهران مانور داده و قصد تعمیم آن را به کل کشور دارند که به زعم کارشناسان دلیل اصلی این بلوف انتخاباتی سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید است. آنان که پیش از انتخابات با حاشیه‌سازی قصد فرار از ناکامی‌های اقتصادی و فراموشی وعده‌ها را داشتند، امروز با ادعای پیروزی درصدد انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی و واقعی کشور هستند.

انتخابات هفتم اسفند با پیروزی ملت انقلابی ایران اسلامی به پایان رسید و بار دیگر افکار عمومی جامعه ما به معاندان و بدخواهان پاسخی روشن و شفاف داد تا مستکبرین بدانند که شهروندان ایران اسلامی با هر ذائقه و مشی سیاسی با رای خود، درخت نظام اسلامی را تنومند‌تر خواهند کرد.

اما در این میان بداخلاقی‌های همیشگی در جناح اصلاح طلب گویا تمامی ندارد؛ از هیاهو و ایجاد سروصدای فراوان در خصوص رصد صلاحیت همه اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان که در واقع با روشن شدن نتیجه انتخابات کذب از آب درآمد تا توهم پیروزی قاطع در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند سال جاری در کل کشور، تنها گوشه‌ای از مصادیق بداخلاقی سیاسی اصلاح طلبان در جریان انتخابات سرنوشت ساز اخیر بود.

پس از روشن شدن نتایج انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مشهود شد که مجلس خبرگان با ترکیبی مشابه ترکیب گذشته خود ادامه راه خواهد داد و به اذعان شخصیت‌های انقلابی همچون آیت‌الله احمد خاتمی مجلس خبرگان پنجم  از افرادی تشکیل شده که مثل همتایان پیشین خود انقلابی و طرفدار نظام ولایی و دارای گرایشات ضداستکباری هستند. همچنین طبق آمار و ارقام موجود نیز در مجلس شورای اسلامی اصولگرایان اکثریت مجلس دهم را تشکیل خواهند داد، چرا که نامزدهای جناح اصولگرا با اقبال مردم سراسر کشور مواجه شده‌اند که البته این امر باعث شد تا شاهد بروز برخی اظهارات نژادپرستانه از سوی برخی از اصلاح طلبان باشیم که رای تهرانی‌ها را به دلیل انتخاب اصلاح طلبان با کیفیت‌تر از شهرستانی‌ها قلمداد کرده و به استناد این موضوع، شهرستانی‌ها را  «عقب مانده سیاسی» توصیف کردند.

در انتخابات مجلس دهم تقریبا می‌توان نسبت مشابهی بین آرای تهران با اکثر نقاط کشور مشاهده کرد. در حالی که مردم بسیاری از حوزه‌های انتخابی سراسر کشور با میزان مشارکت همسان و بلکه بالاتر از تهران، اکثریتی از نمایندگان اصولگرا را روانه قوه مقننه کرده اند؛ در حوزه انتخابیه تهران شاهد رویکردی متفاوت بودیم و لیست اصلاح طلبان در تهران به مجلس راه یافت و همه شخصیت‌های اصولگرا که در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی نامزد شده بودند با تمکین به قانون به انتخاب مردم احترام گذاشتند و این حرکتی بود که اصلاح طلبان در زمان شکست‌های سیاسی انجام نداده و با قانون‌شکنی باعث بروز التهاباتی در فضای سیاسی کشور می‌شوند. با این تفاصیل، استفاده جریان سیاسی و رسانه‌های حامی دولت و اصلاح طلبان از موفقیت لیست انتخاباتی اشان در تهران، شاید از منظر ژورنالیستی برای تقویت روحیه بدنه اجتماعی کاربرد داشته باشد و برای چند روز هیجان و خوشحالی مجازی تولید کند، اما در عرصه واقعیت این فضاسازی رسانه‌ای واجد هیچ ارزش سیاسی و راهبردی نیست.

در روزهای اخیر شاهد اظهار نظر مشترکی هم از سوی اصلاح‌طلبان داخلی و هم از سوی رسانه‌های ضد انقلاب هستیم به این معنا که هر دو طیف در تلاش‌اند تا پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در تهران را به سراسر کشور تسری داده و این پیروزی را با چهره‌ای بزک کرده به عنوان پیروزی اصلاح طلبان در کل کشور معرفی کنند که با روشن شدن نتایج انتخابات، مشخص شد ادعایی خلاف واقع است و نمی‌توان پیروزی اصلاح طلبان در تهران را به معنی اقبال عمومی این جناح در کل کشور قلمداد کرد.

صرف نظر از این امر دلیل اصلی مانور اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و کارگزاران بر روی پیروزی این جریان در تهران سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های اقتصادی است که کشور در 30 ماه اخیر با آن درگیر شده است. در واقع اصلاح‌طلبان با سروصدای زیاد درصدد هستند تا این چنین القا کنند که مجلس نهم به دلیل برخورداری از اکثریت اصولگرا مانع از اجرایی شدن سیاست‌های اقتصادی دولت اعتدالی تدبیر و امید می‌شد و در حال حاضر که اصلاح طلبان در مجلس صاحب کرسی شده‌اند می‌توان رونق اقتصادی را به کشور بازگرداند.

ضعیف بودن این استدلال  بر کسی پوشیده نیست چرا که مجلس نهم بیشترین همکاری را با دولت یازدهم داشته و مصداق بارز آن تصویب 20 دقیقه‌ای برجام در این مجلس بود که نشان از همکاری وافر نمایندگان مجلس نهم با دولت تدبیر و امید دارد. از این رو این هیاهو که وجود اصلاح طلبان در مجلس دهم باعث پیشرفت دولت یازدهم خواهد شد، صرفاً مانوری تبلیغاتی است چرا که مجلس جاری مشکلی برای دولت ایجاد نکرده و حتی همکاری مضاعفی نیز با آن دارد.

بلوف پیروزی در انتخابات را می‌توان ادامه تاکتیک حاشیه‌سازی طی 30 ماه گذشته دانست که هدف اصلی آن چیزی نبود جز فرار از پاسخگویی درباره وعده‌های ریز و درشت اقتصادی و سرپوش گذاشتن برناکامی عمیق در این حوزه.

گذشته از آن، دولت یازدهم تاکنون طرحی واقعی و اجرایی برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور ارائه نکرده و کلان‌ترین طرح آن تصویب برجام بود که هنوز نتوانسته گشایشی را در جامعه ایجاد کند و دغدغه‌های معیشتی مردم را رفع و رجوع نماید. از این رو نگرانی از بابت همکاری مجلس وجود ندارد چرا که اساساً اقدامی کلان از سوی دولت به مجلس ارائه نشده تا حال مجلس با آن موافق باشد یا نباشد، پس ایجاد هیاهو در خصوص کارشکنی مجلس اصولگرا برای دولت یازدهم پذیرفتنی نیست. اصلاح طلبان در حالی از ترکیب مجلس آینده سخن می‌گویند که گویا مجلس نهم-که در 20 دقیقه برجام را تصویب کرد- سدی در مقابل عزم و اراده دولت برای پیشرفت و آبادانی کشور بوده است!

روز دوشنبه رئیس جمهوری در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو، سیاست دولت یازدهم در صنعت خودروسازی را در اختیار قراردادن این بازار به مردم و خصوصی‌سازی این بخش دانست و گفت: دولت هیچ‌گاه مدیر خوبی در صنعت و از جمله صنعت خودروسازی و حتی کل اقتصاد نخواهد بود، صنعت خودرو باید بطور کامل خصوصی‌سازی و رقابتی شود.

اقتصاد غیردولتی و حضور پر رنگ بخش خصوصی هرگز در هیچ جای دنیا به معنای شانه خالی کردن دولت از نظارت بر بازار نیست، چرا که فقدان نظارت نظم موجود در بازار را نیز به هم می‌ریزد و عده‌ای سوداگر معیشت مردم را فدای سودافزایی خود خواهند کرد. مسئله این است که دولت اگر از این حوزه‌ها شانه خالی کند پس مسئولیت آن چیست؟ وظیفه دولت چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

انتخابات هفتم اسفند با پیروزی قاطع ملت ایران به انجام رسید، ولی گویا برخی همچنان در فضای انتخاباتی به سر می‌برند و خیال عبور از این فضا را ندارند و این امر ظلم بزرگی به کشور محسوب می‌شود، چرا که هر چه مسئولین کشور خود را درگیر امور انتخاباتی و حزبی می‌کنند از مسائلی همچون معاش مردم فاصله می‌گیرند. اخیراً نیز مقام معظم رهبری این امر را گوشزد کردند. رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن سال جاری  در بحث انتخابات، خطاب به مسئولان چند نکته مهم بیان کردند که اصلی‌ترین آنها، مشغول نشدن به مسائل تبلیغاتی و روزمره بود. ایشان تاکید کردند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.

حضرت آیت‌الله العظمی  خامنه ای، انتخابات را موضوعی در نهایت اهمیت خواندند، اما خاطرنشان کردند: این مسئله با همه اهمیتش مقطعی است و آنچه بعد از چند هفته باقی می‌ماند مسائل اساسی کشور از جمله مقاوم‌سازی اقتصاد است.

اولویت و دغدغه اصلی کشور و جامعه، حل بیکاری، تورم و ایجاد رونق اقتصادی است که همه اینها در گروی توجه تام به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه از سوی مسئولین مورد غفلت واقع شده است.

اکنون کشور در دوران پسابرجام و پساانتخابات بیش از هر چیز دیگری نیازمند عزمی راسخ برای حل مشکلات اقتصادی است و مردم هیچ بهانه‌ای را برای فقدان رونق اقتصادی در کشور نمی‌پذیرند. از این رو مردم در انتظار این هستند که وعده‌های دولت با توجه به عملکرد آن بسنجند تا مشاهده کنند چند درصد از وعده‌های دولت تدبیر و امید پس از حدود سی ماه جامه عمل خواهند پوشید و یا اینکه بار دیگر به بهانه برجام 2  یا افزایش قیمت نفت، مردم باید در انتظار آینده‌ای دور باقی بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • یه بابایی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    ما که امیدمون به خداست. با این دولت نمی شه کاری کرد. دولتی که وزیرش مردم را به خاطر تحریم جنس بنجل خائن خطاب کند، دولتی که ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس