تنها دو هفته از آغاز رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا گذشته با این حال ماشین گلزنی برزیلی رکوردی جالب توجه را از خود بر جای گذاشته و یک تنه قهرمان ژاپن را به خاک سیاه نشاند.

گروه ورزشی مشرق -  ایستگاه دوم لیگ قهرمانان آسیا چندان به کام ما نبود. با این حال در شرق آسیا اتفاقی عجیب افتاد. در گروه F کسی فکرش را هم نمی کرد که سانفرس هیروشیما با 4 گل برابر اف سی سئول در هم بشکند.

قهرمان فوتبال ژاپن در شرایطی مغلوب نماینده کره شد که نقش اول این دیدار پرگل یک برزیلی 170 سانتی متری بود. مهاجمی 28 ساله که با هت تریک برابر سانفرس موجبات ناامیدی سامورایی ها را فراهم نمود. در واقع کارلوس آدریانو دسوزا کروز برزیلی با به آتش کشیدن هیروشیما 7 گله شد تا عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا پس از دو هفته برازنده اش باشد.

مردی که با نابودی سامورایی‌ها آسیا را به تعجب وا داشت +فیلم

* 34 بازی و فقط 7 گل چینی
اما آدریانو کیست و از چه زمان موفق به چهره شدن در فوتبال آسیا شد؟ این برزیلی 28 ساله دو فصل پی در پی برای دالیان شیده در لیگ برتر چین توپ زد. کارلوس در فصول 2011 و 2012 لیگ چین، روی هم  34 بازی با پیراهن دالیان انجام داد تا 7 گل به ثمر برساند.

این مهاجم سپس مورد توجه تیم کره ای دائجون سیتی زن قرار گرفت. تیمی نه چندان مطرح در کی لیگ که البته یک تجربه جدید برای بازیکن اسبق پالمیراس و باهیا بود. شاید کمتر کارشناسی می اندیشید که آینده این برزیلی درخشان تر از حدی باشد که تا به آن زمان در کارنامه اش به ثبت رسیده بود.

* آقای کی لیگ
به هر تقدیر بهترین فصل فوتبالی دسوزا کروز در سال 2014 رقم خورد. آنجا که برای دائجون در 32 بازی فصل به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شد تا طی 2825 دقیقه 27 گل به ثمر برساند.

 کارلوس بالاتر از تمام چهرهای سرشناس حاضر در فوتبال حرفه ای کره، آقای گل شد، آن هم در شرایطی که تنها 2 مرتبه از روی نقطه پنالتی به هدف رسیده بود.

در سال 2015 کی لیگ به نیمه راه خود رسیده بود که اف سی سئول تیم مدعی قهرمانی در آسیا تصمیم گرفت مهاجم برزیلی سیتی زن را به پایتخت فرا خواند، در حالی که کارلوس برای سیتی زن 7 گل زده بود.

 به این ترتیب کروز در نیم فصل دوم کی لیگ 2015، 13 بازی هم برای نایب قهرمان آسیا انجام دهد و 8 گل دیگر زد.

* اول انفجار در بوریرام و بعد ترکاندن هیروشیما
اما آمار گلزنی کارلوس آدریانو در دو هفته ابتدایی لیگ جاری قهرمانان آسیا خیره کننده است. کروز در هفته نخست بازیها همراه با اف سی سئول راهی تایلند شد تا در شهر بوریرام 68 دقیقه برابر تیم سرشناس تایلندی ها بازی کند و یک شاهکار خلق کند؛ زدن چهار گل طی 68 دقیقه یعنی ثبت یک رکورد فوق العاده در لیگ قهرمانان.

آدریانو در دقایق 28،40،50 و 60 دروازه بوریرام یونایتد را به توپ بست تا عامل اصلی 6 تایی شدن حریف سرشناس تایلندی پیش چشم هواداران پرشمارش باشد.

آدریانو برای اینکه نشان دهد تا چه اندازه آماده است در دیدار عصر دیروز (سه شنبه) هم با ضربات دقایق 49،56 و 69 خود برابر سانفرس هیروشیما ژاپن طوفان به راه انداخت. در نهایت هم میهمان 4-1 تسلیم اف سی سئول شد در حالی که گل اول بازی را در دقیقه 25 با کازوهیکو چیبا به ثمر رسانده بود.

کارلوس آدریانو شماره 11 اف سی سئول کره با زدن 7 گل طی 158 دقیقه بهترین گلزن لیگ قهرمانان آسیا در پایان هفته دوم مسابقات به شمار می رود. به طور متوسط هر 22 دقیقه یک گل زده به قهرمانان فوتبال ژاپن و تایلند در نوع خود قابل تقدیر است.

* فیلم گلزنی آدریانو مقابل سانفرس هیروشیما را در زیر ببینید:

{$sepehr_media_1415785_400_300}
دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس