کد خبر 542630
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

قیمت طلا امروز به علت نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی به 1244.97 دلار در هر اونس افزایش یافت و بیشترین افزایش ماهانه در 4 سال گذشته را رقم زد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی پس از انتشار آمارهای ناامیدکننده از چین افزایش یافت و بیشترین افزایش ماهانه در 4 سال گذشته را رقم زد.

ورود بیشتر سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا نشان‌دهنده تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلاست. گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 15 تن ورود سرمایه داشت که مجموع ذخایر آن را به بالاترین میزان از سال 2004 رساند.

هر اونس طلا با 6.30 دلار افزایش 1244.97 دلار فروخته شد.

آمارها نشان داد که فعالیت بخش کارخانجات چین در ماه فوریه بیش از انتظار کاهش یافته است.

آمارهای ناامیدکننده در روز جمعه نیز نگرانی ها در مورد تقویت اقتصاد آمریکا را احیا کرد. خرید منازل غیرنوساز در آمریکا در ماه ژانویه به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید. شاخص خرید مدیران شیکاگو به عنوان یک شاخص اصلی برای اقتصاد آمریکا نیز در ماه گذشته کاهش یافت.

اگرچه نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهان سرمایه‌گذاران را به سوی طلا سوق داده است اما افزایش قیمت‌ها برخی از تقاضاهای فیزیکی در مناطق مصرف‌کننده طلا در آسیا را متوقف کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس