کد خبر 542270
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱

شمار قربانیان انفجار تروریستی در منطقه «المقدادیه» در استان دیاله عراق به ۳۴ کشته و ۴۳ زخمی افزایش یافت.

به گزارش مشرق و به نقل از شبکه سومریه، یک منبع طبی در استان دیاله عراق از افزایش شمار تلفات انفجار تروریستی در المقدادیه به ۳۴ کشته و ۴۳ زخمی خبر داد.

این منبع گفت: آمار نهایی قربانیان انفجار انتحاری که یک مجلس عزاداری در منطقه «برشته» در هفت کیلومتری شرق المقدادیه را هدف قرار داده بود ۳۴ کشته از جمله ۴ فرمانده گروه های مردمی و ۴۳ زخمی است که حال ۱۴ نفر از آنها بسیار وخیم است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت که بیمارستان آموزشی بعقوبه به منظور درمان مجروحان این حادثه تروریستی به حالت آماده باش درآمده است. از سوی دیگر یک منبع عراقی از ارسال یگانی از نیروهای مبارزه با تروریسم به المقدادیه خبر داده و اظهار داشت که در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است.

همچنین دیوان وقف سنی عراق انفجار تروریستی در المقدادیه را محکوم کرده و آن را تلاش برای کشاندن عراق به سمت فتنه طایفه ای برشمرد.

لازم به ذکر است که منطقه «برشته» در شرق المقدادیه عراق روز دوشنبه شاهد یک انفجار انتحاری در یک مجلس عزاداری بود که در پی آن شمار زیادی شهید و زخمی شدند. بر اساس این گزارش پس از این انفجار نیروهای امنیتی قانون منع آمد و شد را در این منطقه به اجرا گذاشتند و تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

در همین راستا شورا و مقامات این منطقه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان، برای همدردی با آنان ۳ روز عزای عمومی در این منطقه اعلام کردند. همچنین گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

از سوی دیگر یک منبع پلیس عراق از کشته و زخمی شدن ۱۵ نفر در انفجار انتحاری که نیروهای امنیتی و گروه های مردمی در منطقه ابوغریب در غرب بغداد را هدف قرار داده بود خبر داد.

این منبع گفت: یک تروریست انتحاری که هدایت یک خودروی بمب گذاری شده را در اختیار داشت شامگاه دوشنبه خودش را در میان نیروهای امنیتی و گروه های مردمی که مشغول پیشروی در منطقه الصبیحات در ابوغریب بودند منفجر کرد که در پی آن یک افسر ارتش و سه نظامی کشته شده و ۱۱ نفر دیگر از جمله عناصری از گروه های مردمی زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که نیروهای امنیتی در پی این اقدام تروریستی محل حادثه را محاصره کرده و زخمی ها را به منظور درمان به یک بیمارستان نزدیک منتقل نمودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس