با پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم بالاخره چهره راه‌یافتگان به بهارستان در استان اردبیل مشخص شد و تنها در دور دوم دو نفر دیگر از مجموع 7 نماینده استان اردبیل باید برای راهیابی به صندلی سبز مجلس تلاش کنند.

به گزارش مشرق، با هدف معرفی کاندیداهای راه یافته به مجلس دهم و آشنایی با سوابق اجرایی و مسئولیت‌های مختلف آنها مختصری از بیوگرافی و شرح حال آنها را بازگو می‌کنیم.

شهرداری که بالاخره نماینده شد

صدیف بدری فرزند انعام‌الله در یکم شهریور ماه سال 1351 در روستای ایلخچی سفلی از توابع شهرستان گرمی پا به عرصه هستی نهاد.

تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و راهنمایی و متوسطه را در شهر گرمی به پایان رسانید و در سال 1369 موفق به اخذ دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک شد. با شرکت در آزمون سراسری سال 1369، در رشته مهندسی عمران دانشگاه امام حسین(ع) تهران پذیرفته شده و در سال 1374 با معدل عالی از آن دانشگاه فارغ التحصیل شد.

سپس در همان سال در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و در سال 1377 موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران- سازه با معدل عالی از دانشگاه تبریز شد.

پس از اتمام تحصیلات شروع به فعالیت در شرکت جهاد خانه‌سازی استان آذربایجان شرقی کرد و مدتی نیز به عنوان معاون فنی و مهندسی این شرکت مشغول خدمت بود.

از سال 1379 به مدت 3 سال به عنوان معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه 2 کلانشهر تبریز فعالیت کرد و همزمان با این پست‌های کلیدی به عنوان عضو سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی و عضو هیئت مدیره و دبیر این سازمان نقش موثری ایفا کرد.

با گذشت حدود 12 سال فعالیت موثر و مناسب در کلانشهر تبریز، از سوی اعضای شورای اسلامی شهر گرمی به عنوان شهردار گرمی انتخاب شد اما پس از حدود هفت ماه فعالیت در این سمت بنا به دلایلی که بعدها در نشریه «یاشیل مغان» اندکی راجع به آن توضیح داد، استعفای خود را تقدیم شورا کرده و از ادامه خدمت در کسوت شهرداری گرمی انصراف داد.

وی پس از استعفا به سمت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل منصوب شد و با گذشت حدود یک سال به عنوان مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل منصوب شد.

در طول تصدی این پست به اجرا و تکمیل پروژه‌های تجهیز و نوسازی مدارس استان پرداخت و کارنامه قابل قبولی داشت سپس به عنوان رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل منصوب شده و خدمات موثر زیادی در حوزه عمرانی و شهرسازی شهرهای استان ارائه داد و به مدت بیش از یک سال نقش موثری ایفا کرد.

در مهمترین و حساس‌ترین انتخاب و در تاریخ 19 فروردین ماه سال 1390 با رای اکثریت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل (با هشت رای از نه رای) به سمت شهردار شهر ولایت‌مدار اردبیل انتخاب شد. مهندس جوان در مسئولیت خطیر شهرداری شهر دارالارشاد و توریستی اردبیل فعالیت‌های عمرانی بسیار فراوانی در تمام حوزه ها و مناطق و محلات شهر انجام و کارنامه درخشانی کسب کرد.

صعود تیم شهرداری اردبیل به لیگ دسته یک کشور پس از حدود 15 سال، راه اندازی بلیط الکترونیکی در ناوگان حمل و نقل شهری برای اولین بار، رکورد بی سابقه 850 هزار تن آسفالت‌ریزی، اجرای 24 پل عابر گذر، خرید 32 دستگاه اتوبوس، اخذ گواهی نامه مدیریت کیفیت در سال 92، ارتقا درجه این شهرداری پس از 40 سال و … از مهمترین دستاوردهای وی در طول تصدی این پست بود.

در اردیبهشت سال 92 به عنوان شهردار برتر ایران انتخاب شد و در همان سال به عنوان مدیر نقدپذیر کشور انتخاب شد. با توجه به خدمات عمرانی و فرهنگی مناسب وی، اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل برای بار دوم وی را با قاطعیت آرا (یازده رای از سیزده رای) مجددا به عنوان شهردار در شهریور ماه سال 92 انتخاب کردند که در مجموع وی به مدت چهار سال در شهر اردبیل به عنوان کلیددار شهر مشغول خدمات فراوانی شدند.

 

پدیده انتخاباتی که بالاخره بهارستان ‌نشین شد

رضا کریمی در خانواده‌ای مذهبی و در روستای یونجالو نمین به دنیا آمد. پدر وی از معتمدان و بزرگان شهر بود که اهالی شهر و منطقه برای حل مشکلات خانوادگی- اجتماعی خود به پدر وی مراجعه می‌کردند.

خانواده کریمی به دلیل عدم وجود امکانات آموزشی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای تحصیل فرزندان خود به شهر اردبیل مهاجرت کردند و رضا کریمی با علاقه وافر خود مسیر ادامه تحصیل را در پیش گرفت.

رضا کریمی بعد از دریافت دیپلم از مدارس اردبیل با شرکت در کنکور سراسری که در آن مقطع زمانی به دلیل ظرفیت پایین دانشگاه‌ها راه یافتن به صندلی تحصیلات دانشگاهی کار سختی محسوب می شد از رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی قبول شد و با این نیت که بعد از فارغ التحصیلی بتواند به مردم و خصوصا روستاییان و کشاورزان عزیز کمک علمی برای بالا بردن راندمان کاری در زمین‌های زراعی کمک کند در این رشته مشغول به تحصیلی شد.

رضا کریمی با شروع جنگ تحمیلی به کشور جمهوری اسلامی ایران با لبیک گویی به رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و به صورت داوطلبانه 18 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و با پوشیدن جامه رزم برای دفاع از میهن، شرف و حیثیت ایران و انقلاب اسلامی و با جان و دل در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی شرکت کرد.

بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط حضرت امام خمینی (ره) رضا کریمی در راستای خدمت به مردم در دیگر سنگرها آماده شد تا همراه مردم انقلابی و ولایی استان باشد.

رضا کریمی بعد از پایان جنگ و در حالی که در دوران جوانی خود به سر می‌برد در استانداری اردبیل استخدام شد و با کسب امتیازهای لازم کارشناس خبره در استانداری اردبیل شد که بیش از 18 سال به عنوان کارشناس خبره در خدمت مردم بوده است.

وی در مقاطع زمانی مختلف رئیس شورای کشاورزی و بهداشت بخش‌های ارشق، هیر و شهرستان نیر بوده است که با توجه به رشته تحصیلی خود در دانشگاه از عهده این مسئولیت سنگین به خوبی برآمد.

کریمی در کنار خدمت به مردم استان به ادامه تحصیل روی آورد و کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت دولتی کسب کرد.

رئیس دبیرخانه شورای تامین استان اردبیل، بخشدار بخش‌های ارشق، هیر و بخشدار مرکزی شهرستان نیر، رئیس شورای آموزش و پرورش بخشهای ارشق، هیر و مرکزی نیر، دبیر کارگروه تخصصی انتظامی امنیتی استان اردبیل، عضو کمیته برنامه ریزی شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر و نیر، عضو شورای اداری شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر و نیر، عضو شورای کشاورزی و بهداشت شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر و نیر تنها بخش کوچکی از سوابق خدمتی رضا کریمی است که در مدت 20 سال خدمت خود در رده‌های مختلف و شهرستان‌های گوناگون انجام داده و در هر یک از این سمت‌ها کارنامه قابل تقدیری از خود به جای گذاشته است.

رضا کریمی در اواخر خرداد ماه سال 90 با استعفا از بخشداری مرکزی شهرستان نیر رسما خود را از نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی که از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، برای خدمت در سنگر قانونگذاری معرفی کرد که اعلام حضور این عضو سابق ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستانهای اردبیل، نیر و مشگین‌شهر با استقبال گرم مردم و خصوصا روستاییانی قرار گرفت که مزه خدمت حاج رضا کریمی را در مسئولیت‌های مختلف چشیده بودند.

چهره‌ای که برای دومین بار راهی مجلس شد

ولی ملکی متولد 1340 (سال تولد وی 1336 بوده که جهت استفاده از بورس تغییر داده شد. در ضمن سال ورود به دانشگاه تبریز 1355 با معدل  40/18 است.)

مدارج علمی:

1-   لیسانس مهندسی صنایع غذایی از دانشگاه تبریز بعنوان فرهیخته ممتاز

2-   فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه علوم و تحقیقات

3-   دارای گواهینامه از سازمان مدیریت صنعتی ایران در زمینه طراحی و ارزیابی طرحهای صنعتی

4- گذراندن دوره های تکمیلی زبان انگلیسی جهت انجام مکالمه

و ترجمه به  مدت دوسال

مسئولیت‌های اجرایی؛

1- عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم قبل از انقلاب.

2-  موسس و عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی مشگین شهر به مدت 2 سال از سال 1358تا 1360

3-  مسئول واحد صنایع غذایی استان تهران به مدت یک سال

4-   مدیر تولید، مدیر کارخانه و مدیر عامل شرکت زمزم تهران از سال 1364تا1371

5-   مدیر عامل شرکت بهنوش ایران( اسکول سابق) به مدت 7 سال از سال 1371 تا 1378 ( این شرکت ورشکسته بود با طراحی بیش از 50 نوع محصول و ایجاد بازار، شرکت وارد بورس کردیم)

6-  سرپرست و رئیس هیات مدیر شرکت بیلاسو (استار سابق) همزمان با مدیریت شرکت بهنوش ایران به مدت 3سال

7-   مدیر پروژه تولید نوشابه و ماءالعشیر در گچساران

8-   مدیر عامل شرکت شیشه و گاز به مدت 5 سال از سال 1378 تا 1383 ( یکی از شرکت‌های مسئله دار بوِیژه از نظر ساختار ملی ونیروی انسانی بود که با تدابیر لازم مشکلات فوق برطرف شد و ارزش هر سهم از 250 تومان به 1250 تومان رسید) بطوریکه در سال1379 بعنوان مدیر نمونه از استان تهران انتخاب شدم.

9-  رئیس هیات مدیره شرکت گوشتیران (آرزومان سابق)

10-  نایب رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی سامیک

11-   طراحی، تهیه و ارزیابی بیش از 500 طرح از نظر فنی، اقتصادی و مالی در زمینه‌های مختلف صنعتی

12-  ارائه مشاوره به ده‌ها طرح در زمینه های مختلف

13-  دبیر ستاد هماهنگی انجمن اسلامی کارخانجات غرب تهران و عضو  شورای مرکزی انجمن اسلامی استان تهران به مدت 12 سال از سال 1371 تا 1383

14-  نماینده شهرستان مشگین شهر و عضو هیئت کمسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی از سال 1383 تا 1387 ( دوره هفتم) قابل ذکر است در این دوره بیش از 16 طرح صنعتی و گردشگری  در شهرستان مشگین شهر با سرمایه بالغ بر 700 میلیارد تومان پایه گذاری شد از قبیل صنایع تولید لوازم ساختمانی و شیرآلات – تولید اتوبوس و کامیون – تولید سیمان و محور گردشگری سبلان

15-  قائم مقام و عضویت هیئت مدیره شرکت ایران خودرو دیزل

16-  عضو هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با حکم وزیر صنایع و معادن

17-  رئیس هیئت مدیره شرکت چرخشگر

پزشکی که این بار نمایندگی مردم را می‌خواهد

دکتر بشیر خالقی متولد سال 1328 شهرستان خلخال، پرورش و بالندگی در دامان خانواده متدیّن و فرهیخته.

اتمام دوره ابتدایی و متوسطه در مدارس شهرستان خلخال، قبولی در آزمون پزشکی عمومی دانشگاه تبریز با رتبه عالی به سال 1348 و فارغ التحصیل در رشته پزشکی با کارنامه ممتاز به سال 1355، شرکت فعال در تحرکات انقلابی و مذهبی همگام با مردم مسلمان و انقلابی شهرستان خلخال، حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ و مداوای مجروحان و بیماران در مناطق جنگی،ادامه تحصیل در رشته تخصصی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فارغ التحصیل به سال 1370

مسئولیت‌هایی که وی طی چند سال گذشته داشته‌اند:

1-  خدمت در درمانگاه‌های مناطق محروم هشتجین و فیروز آباد با انجام همه امورات درمانی

2- خدمت در بیمارستان شهرستان اسکو به سال 1357 به مدت یک سال .

3-  مدیریت در بیمارستان خلخال با هدف همیاری به مردم زادگاه خود که محرومیت مضاعف داشتند

4-  عزیمت به روستاهای محروم و دوردست جهت ارائه خدمات درمانی به روستائیان با جهاد سازندگی از سالهای 1357تا 1359 که چهره آشنا و محبوب در بسیاری از روستاهای خلخال هستند

5-  انتصاب به سمت مدیریت شبکه بهداری شهرستان خلخال در خلال سالهای 1359 تا 1363

6-  انتصاب به سمت مدیریت شبکه بهداری تبریز به مدت چهار سال مستمر

7-  انتصاب به ریاست بیمارستان روانپزشکی رازی تبریز به سال 1370 مضافاًً به مدت 3 سال با حفظ سمت بعنوان رئیس مرکز بهداشت تبریز

8- رئوس خدمات در زمان مدیریت شبکه بهداری شهرستان خلخال و تبریز از سال 1357 تا 1386

9-  احداث درمانگاه بهداشتی و درمانی در روستاهای برندق، نیلق و شال

10-  تأسیس لوله کشی و شبکه آب بهداشتی در روستاهای خوجین، دیز، زرج آباد، فیروزآباد ، مرشت، گنجگاه، لنبر، کرین، گیوی علیا، کجل، تارم دشت، لرد، درو، پیر آغاج

11- برنامه‌ریزی احداث درمانگاه‌های خلفلو و لرد

12- احداث و تجهیز داروخانه ابوذر خلخال و ایجاد شعب داروخانه در شهرستان‌های کوثر، کلور و هشتجین

13-  توسعه بیمارستان امام خمینی شهرستان خلخال از 50 تخت به 75 تخت

14-  ایجاد کلینیک دندانپزشکی و آزمایشگاه در درمانگاه شهرستان کوثر

15 – ساماندهی بیمارستان روانپزشکی رازی تبریز از جهت تأمین تجهیزات و کادر پزشکی و توسعه بیمارستان از 400 تخت به 650 و افزایش ظرفیت بیمارستانی به 1300 تخت با حمایت انجمنهای خیریه

16-  تأمین بیش از یک هکتار زمین مناسب شهری برای احداث ساختمانهای مکمل بیمارستان فوق

17 – احداث زمین چمن فوتبال در محوطه بیمارستان برای کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی و بیماران

18-  احداث 60 خانه بهداشت بنام شصت شهید والا مقام در مناطق روستایی …

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل مسندنشین بهارستان

سید حمایت میرزاده فرزند مرحوم آقا میر عزیز متولد سال 1341در روستای وانستانق گرمی(مغان)، جامعه شناس و کارشناس ارشد تحقیقات با 28 سال سابقه اجرایی در سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و تهران از معلمی شروع کرده و اکثر سطوح اداری را فقط پله پله از کارشناس، معاون، رئیس اداره، مدیر کل تا حضور در ستاد وزرات را طی کرده و هم اکنون به عنوان معاون دانشگاه و مدرس دانشگاه‌ها و مراکز  آموزش عالی مشغول تدریس دروس روش تحقیق و کارآفرینی است.

حضور در راهپیمایی‌های دوران انقلاب (دانش‌آموز پرچمدار حضرت امام(ره)) از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون به عنوان سرباز نظام با اعتقاد به اینکه طبق فرمایش حضرت امام(ره) حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از اوجب واجبات است در تمام صحنه‌های دفاع از نظام و کشور از جنگ گرفته تا حضور در سایر صحنه‌ها بدون وابستگی سیاسی به حزب و گروهی خاص با افتخار انجام وظیفه کرده است.

میرحمایت میرزاده یکی از چهره‌های فعال سیاسی شهر گرمی محسوب می‌شود. وی به دلیل بیان شفاف مشکلات و دلایل عقب ماندگی شهرستان گرمی در میان مردم گرمی چهره ای مثبت شناخته می شود. میرزاده در انتخابات سری قبل مجلس شورای اسلامی شهرستان گرمی با اختلاف کمتر از دو هزار رأی با نفر منتخب از راهیابی به مجلس باز ماند.

 در سوابق اجرایی وی معاونت آموزش نظری و مهارتی استان، مدیر آموزش و پروش ناحیه، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، مشاور بنیاد ملی نخبگان استان، معاون آموزش عمومی استان، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تبریز، مشاور معاونت نظری و مهارتی وزارت با پست معاونت مدارس عالی فنی و حرفه‌ای به چشم می خورد.

وی مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی بوده و هم اکنون معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی است.

با راهیابی 4 کاندیدا برای مرحله دوم قرار است اردیبهشت ماه از بین ایرج بیگدلو و شکور پورحسین از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار، محمد فیضی و حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر نمین و سرعین دو نفر منتخب این استان برگزیده و راهی مجلس شوند که با مشخص شدن نفرات ششم و هفتم این استان در راهیابی به مجلس دهم به معرفی آنها نیز اقدام خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس