حکم تعقیب و دستگیری مینوتوکلی‌صبور، همسر سرکرده گروهک موسوم به مکتب به جرم مشارکت در ترور امام‌جمعه سابق هشتگرد صادر شد.

به گزارش مشرق، چندی پیش، خبری درباره دستگیری و مجازات یکی از عاملان قتل امام‌جمعه سابق هشتگرد منتشر شد. مطابق این خبر، "فردین حسینی‌"(قاتل مرحوم جعفر بهرامی) که در ترور امام‌جمعه سابق هشتگرد، حجت‌الاسلام "صبائی گلپایگانی" نیز شراکت داشت، صبح روز پنج‌شنبه اول بهمن‌ماه سال جاری به دار مجازات آویخته شد.

نتایج حاصل از تحقیقات و بازجویی‌های صورت‌گرفته از وی حاکی از این حقیقت بود که این فرد از مریدان جریان "مکتب" بوده که علاوه بر شرارت، سابقه چندین فقره قتل را نیز در پرونده خود داشت.

سرکرده جریان مکتب، فردی به نام "فتح‌الله جیحون‌آبادی مکری" است که به خود لقب "نور علی‌الهی" داد. وی که پیرو جریان موسوم به "اهل حق" بود، مسیر خود را از آن جدا کرد و مدعی مبانی عقیدتی تازه‌ و مخصوص به خود شد و بافته‌های خود را در باب آنچه معنویت می‌خواند در کتابی نیز گرد آورد. وی حتی تلاش کرد تا پیروان اهل‌حق را به مبانی خود دعوت کند که البته موفقیتی در این زمینه به‌دست نیاورد و جز شماری اندک، فریب وی را نخوردند.

به‌هر روی، این جریان تداوم پیدا کرد و پس از مرگ مکری، فرزند وی یعنی "بهرام‌الهی" که در خارج از کشور بسر می‌برد، سرکردگی این جریان را بر عهده گرفت. با گذشت زمان، این گروهک ساختار تشکیلاتی‌تری به خود گرفت و مقر آن نیز رسماً در فرانسه قرار داده‌شد که خود، نمایانگر حمایت جریان استکبار از این گروهک است. تفکرات بهرام الهی و تأثیرپذیری او از سکولاریسم غربی، به وضوح در گفتار و نوشته‌هایش آشکار است. مبانی اعتقادی و اقدامات این جریان، هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد، از اظهارات ضدنظام گرفته تا صدور فرمان و اجرای ترور برخی افراد و شخصیت‌ها که بعضی از این اقدامات، همچون مورد اخیر، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و عاملان قتل به مجازات رسیدند. ضمن اینکه، حمایت‌های آشکار و پنهان رسانه‌ها و دول غربی از این جریان، نمایانگر ماهیت ضدانقلابی و معاند آن است.

اما نکته قابل‌تأمل آنکه، بهرام الهی در تمام طول این مدت تنها نبوده و از همان ابتدا همسر وی یعنی "مینو توکلی صبور" در تمامی مراحل، او را به لحاظ فکری همراهی کرده‌است. این همفکری تا جایی است که حتی به اعتقاد برخی، عنان این جریان عملاً در دست مینو توکلی قرار دارد و بهرام، بازیچه‌ای بیش نیست.

اهمیت عضویت این زن در این گروهک و اقدامات آن، هنگامی آشکار می‌شود که بدانیم وی به درخواست کشور ایران، به جرم مشارکت در قتل عباس صبائی، به موجب حکمی از سوی پلیس بین‌الملل(اینترپول) تحت پیگرد قانوی قرار دارد.

حکم تعقیب همسر سرکرده جریان مکتب از سوی پلیس بین‌الملل+ عکس

در این حکم آمده: «در 16 ژوئن 2007، فردی با نام عباس صبایی به قتل رسید. پس از تحقیقات گسترده پلیس و بازجویی از دو مظنون به قتل یعنی ناصر زارع و علی کشن‌فلاح‌ آشکار شد که اندکی قبل ار سوءقصد به صبایی، مینو توکلی صبور، با این دو شخص دیدار کرده و مبلغی را جهت قانع کردن آنها به قتل پرداخته‌است.»

بر اساس این حکم و درخواست، مینو توکلی به جرم مشارکت در قتل تحت پیگرد قانونی قرار دارد و پلیس بین‌الملل در صورت مشاهده موظف به دستگیری و تحویل وی به مقامات ایرانی است. بی‌تردید، این تنها یکی از ده‌ها مورد دستور تشکیلاتی جریان مکتب است که این شخص در آن مداخله مستقیم داشته‌است و با دستگیری وی چه‌بسا پرده از موارد بسیاری از قتل‌ها، ترورها، اقدامات مخربانه و ضدامنیتی این فرقه آشکار شود.

نکته قابل‌تأمل دیگر در این‌ خصوص آن است که حکم مینو توکلی در سایت ویژه متهمان بین‌المللی به صورت علنی درج شده بود اما مدتی بعد به دلایل نامعلومی از این سایت حذف شد؛ امری که می‌تواند وجود دست‌های پشت‌پرده و حمایت‌های جریان معاند از این گروهک را هرچه بیشتر عیان سازد.

توکلی که تحت حمایت‌های نورعلی‌الهی، پدرشوهر خود به این باور رسیده که می‌تواند تأثیراتی داشته باشد، در کنار شوهرش به پراکندن افکار انحرافی و باور خرافی مشغول است. وی با تکیه بر رسانه‌هایی که تحت حمایت سرویس‌های غربی در اختیار آنها قرار گرفته به فریب افکارعمومی می‌پردازد و با اقداماتی نظیر آنچه مطرح شد، نقش مهمی در پیشبرد اعمال مجرمانه این گروهک دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 1
    سربازان گمنام امام زمان موفق باشند
  • US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    ای کاش یک بار به صورت مشخص و مستدل و منطقی میگفتید مشکلتان با جریان مکتب چیست. ما که سر در نیاوردیم کجای کار اینها سیاسی است و چه مشکلی دارند که نباید فعالیت داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس