کد خبر 541911
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

رهبر کاتولیک‌های جهان از توافق آتش‌بس در سوریه استقبال کرده و خواستار واکنشی متحد و یکپارچه درباره "تراژدی مهاجرت" ناشی از این جنگ شد.

حمایت پاپ از آتش‌بس در سوریه
به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبرکاتولیک‌های جهان در جریان سخنرانی خود در میدان پیتر واتیکان با استقبال از توافق آتش‌بس در سوریه به حمایت از آن پرداخت و گفت: اخبار مسرت بخشی مبنی بر توقف اقدامات خصمانه و درگیری‌ها در سوریه به گوش رسیده و من از همه دعوت می‌کنم تا از این آتش بس برای التیام آلام مردم استفاده کرده و به این وسیله کمک‌های بشردوستانه ضروری را به ملت سوریه منتقل کنند و راه را برای مذاکرات و صلح با دوام در این کشور بگشایند.

رهبر کاتولیک‌های جهان به مساله مهاجرت که به واسطه درگیری‌ها و جنگ در سوریه به وجود آمده اشاره کرد و گفت: یونان و سایر کشورها در خط مقدم کمک‌های بشردوستانه و دست‌ و دلبازانه به مهاجران قرار دارند و همین امر باعث شده تا تمامی کشورها با یکدیگر در این زمینه کمک کنند.

وی ادامه داد: باید به دنبال واکنشی متحد و یکپارچه و موثر برای کمک به آوارگان باشیم و برای دستیابی به این امر باید به صورت متحد و دقیق عمل کرده و مذاکراتی موثر در این زمینه صورت گیرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: یونان با ورود مهاجران و پناهجویان بسیاری مواجه شده است که این افراد از این کشور برای رساندن خود به سایر کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند این بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس