روستای شهیدآباد خرم‌بید استان فارس در دوران دفاع مقدس 43 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که 33 شهید از خانواده اکبری‌ها و 7 شهید از خانواده یوسفی‌ها هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،چندی پیش پدر شهیدان عین اله، محمد شفیع، هدایت اله و نورالدین اکبری از اهالی روستای شهیدآباد استان فارس براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

پدر شهیدان اکبری تنها پدر 4 شهیدی این روستای کوچک و کم جمعیت و یکی از 2 پدر 4 شهیدان استان فارس بود. روستای شهید آباد در دوران دفاع مقدس 43 شهید در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرد. نکته‌ی قابل‌ توجه‌تر این است که از جمع 43 شهید این روستا 33 شهید از خانواده‌ی اکبری‌ها  و 7 شهید از خانواده یوسفی‌ها هستند. همین موضوع باعث شد تا نام روستایی که در بخش مشهدمرغاب شهرستان خرم‌بید استان فارس و 150 کیلومتری شیراز قرار دارد به شهید آباد تغییر یابد.

روستایی که با شهادت اکبری‌ها و یوسفی‌ها به شهیدآباد تغییر نام یافت

نام این روستا پیش از این چمیان بوده است و اکنون نزدیک به هفتصد نفر جمعیت دارد. شهیدآباد خرم بید علاوه بر 43  شهید، 50 جانباز نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. همچنین تمام افرادی که در این روستا زندگی می‌کنند انتساب فامیلی نزدیکی با شهدا دارند.

جهت آشنایی با روستاهایی که نامشان به شهیدآباد تغییر یافت، البته نام روستای شهیدآباد تنکابن از قلم افتاده است.

خاطرنشان می‌سازد حجت الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تابستان سال گذشته در نشست خبری با اهالی رسانه اعلام کرد که 181 خانواده 4 شهیدی در کشور داریم.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    خدايا مارا روسياه اين خونها قرار مده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس