کد خبر 541734
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴

دختر 16 ساله سوئدی که به دست نیروهای پیشمرگه کُرد عراق از چنگال عناصر داعش در اطراف موصل آزاد شده است، در اولین مصاحبه خود بخشی از جزئیات زندگی تحت کنترل داعش را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مقامات اقلیم کردستان روز 28 بهمن اعلام کردند یک دختر سوئدی 16 ساله به نام "مرلین استفانی ناوانالین" از اهالی شهر بوراس واقع در جنوب غرب استکهلم را در اطراف موصل از چنگال تروریست های داعش نجات داده اند.
مقامات کرد خاطرنشان کردندکه این دختر از سوی یک عنصر داعش اغفال و باعث شده است تا وی سوئد را به مقصد سوریه و سپس موصل ترک کند.

خاطراترنج دختر سوئدی
ناوانالین چند روز پس از آزادی در گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی منطقه کردستان، خاطرات و رنج هایی را که در چنگال عناصر تروریستی داعش متحمل شده؛ تشریحکرد.
این دختر سوئدی گفت: من اواسط سال 2014 با پسری اصالتا مغربی، آشنا شدم که ابتدا روابط میان ما خوب بود، اما کم کم وی شروع به مشاهده ویدیوهای داعش و صحبت از آن ها و مسائلی از این قبیل کرد. بعد به من گفت که می خواهد به داعش بپیوندد. من گفتم مشکلی نیست. به این دلیل که نمی دانستم اصلا داعش چیست. هیچ چیزی از داعش نمی دانستم.

دختر سوئدی از طریق ترکیه به داعش در سوریه پیوست
این دختر سوئدی به همراه دوستش اواخر می 2015 (اوایل خرداد 94) سوئد را ترک کردند و با اتوبوس و قطار خود را به غازی آنتپ ترکیه رساندند و از آنجا به سوریه منتقل شدند.
پس از آن نیز تروریست های داعش آن دو را به همراه زنان و مردان دیگر به شهر موصل عراق بردند و منزلی بدون آب و برق را به آن ها اختصاص دادند.
این دختر سوئدی که آرام و در وضعیت سلامتی خوبی به نظر می رسید، افزود: من هیچ پولی نداشتم. زندگی سخت بود. زمانی که توانستم یک گوشی تلفن پیدا کنم به مادرم زنگ زدم و گفتم می خواهم برگردم. مادرم این موضوع را به دولت سوئد اعلام کرد آنها نیز با مقامات عراقی ارتباط برقرار کردند.
وی زندگی در مناطق تحت سیطره داعش را با زندگی در سوئد مقایسه کرد و گفت: در سوئد همه چیز داشتیم اما زمانی که به آنجا رفتیم هیچ چیزی نداشتیم.

کمک خواهیدختر سوئدی از مادرش برای بازگشت

روزنامه های سوئد پیامک این دختر نوجوان به مادرش در زمان حضورش در عراق را منتشر کردند که در آن نوشته بود: احتمالا زیر بمباران کشته خواهم شد یا اینکه ضرب و شتم فراوان و شدید مرا از پای در خواهد آورد. بیش از این، نمی توانم مقاومت کنم.

کشته شدن دوست و همراه دختر سوئدی
رسانه های سوئدی اعلام کردند: دوست "ناوانالین" یک جوان مغربی به نام مختار محمد احمد است که در آگوست 2013، (مرداد 92) و زمانی که 17 سال داشت به تنهایی وارد سوئد شده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک بازپرس پلیس سوئد خاطرنشان کرد: این جوان مغربی که به دست داشتن در سرقت در استکهلم و چند پرونده دیگر مرتبط با مواد مخدر متهم است، فوت کرده است. اما به چگونگی مرگ وی هیچ گونه اشاره ای نکرد.

فریب دختران اروپایی توسط داعش
داعش تا کنون توانستهبسیاری از دختران اروپایی را فریب داده و به مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه ببرد.
براساس آمارهای رسمی، حدود 300 نوجوان سوئدی به گروههای مسلح در خاورمیانه پیوسته اند و بدین ترتیب، سوئد پس از بلژیک در این زمینه در میان کشورهای اروپایی، در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس