لاریجانی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از ریاست مجلس دهم چیست، گفت: من رجال‌الغیب نیستم که بتوانم پیش‌بینی کنم که در آینده رئیس مجلس هستم یا خیر.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: انتخاباتی باشکوه را شاهد بودیم و یک سرمایه ملی در کشور حاکم شد که به وزیر کشور و همه دست‌اندرکاران در ستاد انتخابات کشور و همچنین به اصحاب رسانه‌ها که تلاش کردند لحظه به لحظه نتایج و اخبار انتخابات را به سمع و نظر مردم برسانند خسته نباشید می‌گویم.

لاریجانی اضافه کرد: کار بسیار خوبی سامان یافت در مسیر کار انسان احساس می‌کرد این تلاش‌ها که می‌شود موجب اطمینان جامعه است و یک آرامش در این انتخابات احساس می‌شد.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: امروز برای عرض خسته نباشید اینجا آمده‌ام و همین که از نزدیک روند کار را مشاهده کنم و امیدوارم این انتخابات باعث خیر و برکت برای کشور باشد.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به این سؤال که چند درصد شما در مجلس دهم به عنوان رئیس باقی می‌مانید و اینکه اصولگرایان به چه دلیلی در تهران شکست خوردند، گفت: من رجال‌الغیب نیستم که بتوانم پیش‌بینی کنم که در آینده رئیس مجلس هستم یا خیر. از اینکه مردم با حضور خود یک صحنه زیبا خلق کردند خوشحالیم و این مهم است نباید این حضور را تبدیل به یک کشمکش سیاسی کنیم که این حضور باعث همدلی بیشتر است و این مسئله باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجلس در ادامه پیرامون سؤالی مبنی بر تغییر ترکیب مجلس و ورود طیف‌های سیاسی مختلف به آن گفت: گردش نیروها در کشور یک  امر مبارکی است. به اینکه مردم بر اساس سلایق مختلف خود و شرایط کشور و اینکه در کشور چه نیرویی نیاز است تصمیم می‌گیرند باید احترام گذاشت. مردم با فراست دنبال این هستند که انتخاب کنند. من تأکید می‌کنم نتیجه انتخابات را به عنوان یک سرمایه برای آینده در رسانه‌ها پشتیبانی کنید تا به وحدت جامعه کمک کند نه اینکه باعث تفرقه شود.

لاریجانی در رابطه با اینکه نظر شما در مورد مجلس آینده چیست، تأکید کرد: محاسبه دقیقی ندارم، فکر می‌کنم یک بلوغ سیاسی هم در جامعه و هم در کاندیداها از گروه‌های مختلف به وجود آمده است که مسائل اصلی حل مشکلات اقتصادی است و سلایق مختلف باید جمع شوند تا این مسائل به عنوان یک دعوای حیدری نعمتی تبدیل نشود.

وی اضافه کرد: هر کس به مجلس می‌آید باید مسئولیت خود را درست تشخیص دهد تا کارها خوب پیش رود و خدمات خود را ارائه کند.

رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به این سؤال که شما گفته‌اید تخریب‌گران در قم را می‌شناسید آنها چه کسانی هستند و اینکه تأثیری در آرای شما داشتند یا خیر، گفت: در فرصت مناسبی در این رابطه صحبت خواهم کرد، فعلاً باید به فکر حماسه ملی که خلق شده باشیم.

لاریجانی در رابطه با این سؤال که آیا دلیل تغییر ترکیب مجلس نهم در این انتخابات عملکرد ضعیف این مجلس بوده است، گفت: وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم در هر دوره حدود دو سوم نمایندگان در مجلس تغییر کردند بنابراین حادثه عجیبی نیست که در این دوره هم شاهد تغییراتی بوده‌ایم.

وی در رابطه با اینکه اولویت‌های مجلس آینده چگونه باید تحقق پیدا کند، گفت: مجلس آینده ابتدا باید تمرکز خود را روی ساماندهی مشکلات مردم جمع کند به نظر می‌رسد اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و  این باعث افزایش تولید می‌‌شود.

وی گفت: اولین کار مجلس آینده هم تمرکز روی قانون برنامه ششم است چون بعید می‌دانم در مجلس فعلی فرصت کند این مسئله را بررسی کند و شاید مناسب باشد اولین کار مجلس دهم بررسی برنامه ششم باشد تا این حرکت جدید با انرژی جدید همراه شود.

لاریجانی در خاتمه در رابطه با این سؤال که از نتایجی که در انتخابات مجلس دهم در قم به دست آمده خبر جدیدی دارید، یا خیر؟ گفت: من هم اخبار را از رسانه‌ها دنبال می‌کنم و جز آن خبری ندارم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    آقای لاریجانی صرف نظر از اینکه کدوم وریه، آدم منطقی و با درایتیه و مدیریت بالایی داره.
  • جواد ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    احتمالا دولتی ها از فردا " نتایج تهران را نشانه اقبال ایران !به تعامل با دنیا و. تایید برجام خواهند دانست " و روز نامه های زنجیری هم در تحلیل هایی این رای را نشانه سیاسی بودن حکم مهدی هاشمی و بیگناهی وی توصیف خواهند کرد !! رای سراسر ایران نشان داد که روحانی اولین رییس جمهور 4 ساله خواهد بود .
  • ناشناس ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    بین لاریجانی و عارف یکی انتخاب می شود.فرقی هم ندارد لاریجانی هم به قاطبه ی ملت پیوسته
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یشنهاد میکنم یکی از همین عزیزان شهرستانی را رییس مجلس کنید.8م چهره نو وارد میشه هم این طلسم فسیلها میشکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس