کد خبر 541600
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

در نزدیکی خلیج گوانا بارا که محل برگزاری مسابقات قایقرانی المپیک و پارالمپیک ریو 2016 است، یک دست معلق در آب پیدا شد.

به‌ گزارش ‌مشرق، از این دست عکسبرداری شده است. این مساله باعث نگرانی و شرمسازی دوباره مسئولان برگزاری المپیک ریو شده است. مسئولان برگزاری المپیک تلاش می‌کنند تا بازی‌ها با آرامش و امنیت برگزار شوند. از تصویر این دست در کنار لاشه‌های ماهی‌ها عکسبرداری شده است.

شاهدان مدعی شده‌اند که این اولین بار نیست که باقی‌ مانده‌های جنازه در آب این منطقه دیده می‌شود.

شخصی که این عکس را گرفته است در این باره گفت: من پنج سال پیش و چند سال قبل از آن نیز دیده بودم که باقی‌ مانده‌های جنازه در آب غوطه ور شده است. این مساله نامعقول است، اما ما عادت کرده‌ایم که ببینیم این جور چیزها در آّب غوطه‌ور هستند. من زباله‌ها، اشیا و جنازه سگ‌ها را در آب دیده‌ام.

آلودگی آب خلیج یکی از نگرانی‌های مسئولان برگزاری ریو است. از سال 2009 تاکنون که ریو برای میزبانی انتخاب شده است متعهد شده که آب خلیج گوانابارا را پاک کند. میزان آلودگی خلیج تا زمان افتتاحیه بازی‌ها 80 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

در ماه آگوست که آزمایشاتی بر روی خلیج انجام شد مشخص شد که بیماری‌های زیادی بر اثر آلودگی آب ایجاد می‌شوند. مسئولان برگزاری ریو تایید کرده‌اند که هنوز کاملا پیشرفت حاصل نشده است، اما آب خلیج تا زمان برگزاری بازی‌ها برای مسابقه دهندگان بی خطر خواهد بود.

یکی از قایقرانان برزیلی در مصاحبه خود با ESPN، گفت: مشخص است که تمیز کردن آب خلیج بزرگترین مساله‌ای است که بر روی آن تمرکز شده است. تا به حال ندیده بودم که چنین برنامه‌ای انجام شود. فکر می‌کنم که ریو ساحل بزرگی دارد و مردم دوست دارند که به ساحل بروند، اما به نظر نمی رسد که کسی به این که ساحل کثیف‌تر و کثیف‌تر می‌شود اهمیت دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس