کد خبر 541243
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

رئیس بانک مرکزی گفت: برای عرضه اسکناس های نو در آستانه عید نوروز کمبودی وجود ندارد.

به گزارش مشرق،  ولی الله سیف افزود : عرضه اسکناس بهتر از سال گذشته است و اسکناس نو در شعب مختلف بانکها در دسترس عموم مردم قرار می گیرد و تمام نیازهای آنان تامین می شود.

وی درباره اینکه اینکه آیا تعداد بانک های عرضه کننده پول نو محدود است یا پول نو با کارت ملی و به تعداد محدود عرضه می شود ، گفت : هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت و همه نیازهای مردم را در این خصوص برطرف می کنیم.

سیف درباره ارائه خدمات بانکی در ایام تعطیلات نوروزی اظهار داشت: به بانکها اعلام شده است آمادگی لازم را داشته باشند و شعب کشیک را معرفی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هموطنان از فضای نوروز برای مسافرت استفاده می کنند با آگاهی قبلی از بانکهایی که در ایام نوروز خدمات ارائه می کنند ، می توانند در دوره نوروز از خدمات و سرویسهای بانکها استفاده کنند.

سیف ادامه داد: اطلاعات تکمیلی در این خصوص از طریق بانکها اعلام خواهد شد.

*آمادگی سوئیس برای سرمایه گذاری در بخش مسکن ایران

رئیس کل بانک مرکزی گفت: هیئت سوئیسی برای انتشار اوراق سرمایه گذاری در بخش مسکن ایران اظهار آمادگی کردند.

ولی الله سیف در حاشیه دیدار با وزیر امور مالی و اقتصادی سوئیس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هیئت قتصادی سوئیس اعلام آمادگی کردند زمینه های همکاری را در آینده فراهم کنند.

وی ادامه داد: همچنین طرف سوئیس اعلام آمادگی کرد برای افزایش سطح استانداردهای بانکهای ایرانی به ما کمک کند و نشست مشترک بانکداران ایرانی و سوئیسی برگزار شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه جلسه برگزار شده با هئیت سوئیسی جلسه مثبتی بود ، گفت : جلسات ذکر شده ابهامات موجود را در طرف های ایرانی و سوئیسی بعد از اجرای برجام برطرف می کند و با روشن و شفاف شدن موضوعات طرف همکاری بین دو کشور ارتباطات به سرعت برقرار می شود.

وی افزود: با توجه به علاقه مندی طرف سوئیسی امیدواریم به شرایط مطلوب گذشته برگردیم.

سیف با بیان اینکه طرف سوئیسی سوالاتی درباره شرایط اقتصادی ایران ،‌سیاستهای پولی کشور ما و همچنین نرخ ارز و تفاهم نامه های برجام داشتند ، گفت : توضیحاتی در خصوص موارد ذکر شده ارائه شد و برای رفع ابهامات بانکی جلسه ای فردا با همکاران ذیربط با صورت تخصصی تر برگزار می شود تا ارتباطات بین دو کشور گسترش یابد.

* امکان حضور بانکهای خارجی در ایران

رئیس کل بانک مرکزی درباره حضور بانکهای خارجی در ایران گفت:‌ بانکهای خارجی می توانند در شکل های متفاوتی مانند تاسیس دفتر نمایندگی ، مستقل و همچنین به صورت سهام دار بانک ایرانی در کشور ما حضور پیدا کنند.
وی افزود: با توجه به شرایطی که در ایران وجود دارد امکان حضور این بانکهای خارجی در کشور فراهم می شود.

* افزایش حق رای ایران در صندوق بین المللی پول

سیف درخصوص افزایش حق رای ایران در صندوق بین المللی پول گفت: ایران عضو هئیت مدیره IMF است و این حق رای را به صورت طبیعی از قبل داشته است و ما اجازه کاهش این حق رای را نمی دهیم بلکه در فرصتهایی که ایجاد می شود امکان افزایش سهم حق رای خود را ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد:‌ با این امر جایگاه و تاثیر رای ایران را پررنگ می کنیم و با توجه به اینکه ایران در IMF حضور فعال دارد از و خدمات آنها استفاده بهینه می کنیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس