دولت ترکیه ضمن تشدید گلوله بارانهای توپخانه ای و اعزام تروریست به خاک سوریه، اقدام به ساخت دیوار سیمانی در مرز این کشور با مناطق کرد نشین سوریه کرده است.

گروه بین الملل مشرق- در پی گسترش عملیات نظامی نیروهای کرد سوریه در مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده در شمال حلب، دولت ترکیه ضمن تشدید گلوله بارانهای توپخانه ای و اعزام تروریست به خاک سوریه، اقدام به ساخت دیوار سیمانی در مرز این کشور با مناطق کرد نشین سوریه کرده است.

ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با مناطق کرد نشین سوریه+تصاویر

بنابر این گزارش، از صبح امروز یگان مهندسی ارتش ترکیه به دستور دولت این کشور اقدام به ساخت دیوار حائل در منطقه جنوب ترکیه کرده اند. این دیوار به ارتفاع بیش از 5 متر و قطر 1.5 متر بطول دهها کیلومتر ساخته خواهد شد تا ارتباط مناطق کردنشین سوریه و ترکیه را بطور کامل مسدود کند. دولت تریکه در حالی اقدام به ساخت این دیوار حائل کرده است که از ابتدای بحران تروریستی تکفیری در سوریه در سال 2011 دهها هزار تروریست از 84 کشور 5 قاره جهان را پس از تجهیز و تسلیح وارد خاک سوریه کرده است. این در حالی است که نیروهای نظامی ترک از 5 ماه پیش درگیری جنگ خونین داخلی با شبه نظامیان کرد این کشور در مناطق شرقی و جنوبی می باشد.

ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با مناطق کرد نشین سوریه+تصاویر

عفرین از شهرهای استان حلب در سوریه می‌باشد. این شهر شمالی ترین منطقه سوریه است. نام منطقه‌ای در کوه‌های جبل الاکراد (کوه کرُدها) است. که دارای ۳۶۶ روستا بوده به وسعت ۲٫۰۳۳ کیلومتر مربع هست که حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد ودر اطراف شهر عفرین حدود ۴۶۰ هزار نفر در ۷ منطقه ساکن هستند.

ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با مناطق کرد نشین سوریه+تصاویر

ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با مناطق کرد نشین سوریه+تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    صهیون هم نیل تا فرات می کرد دور خودش دیوار کشید !!! حالا متوهم های ترکیه ادعای موصل حلب و ... دارند دارن دور خودشون دیوار می کشن !
  • حسین ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    ترکیه خودش را خیس کرده خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس