کد خبر 540021
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱

وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره بحران سوریه و مقدمات اجرای آتش‌بس پیشنهاد شده در این کشور جنگ‌زده به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از «رویترز»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، امروز- چهارشنبه- با همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» به صورت تلفنی گفت‌وگو و اعلام کرد که دو تیم از این دو کشور به‌زودی برای رایزنی‌ درباره اجرای «توقف درگیری‌ها» در سوریه، که قرار است از روز شنبه آغاز شود، دیدار خواهند کرد.

کری به قانونگذاران گفت: «امروز صبح با لاوروف گفت‌وگو می‌کردم- این دلیل تاخیرم در رسیدن به سنا بود- تیم‌های ما فردا یا همین روزها دیدار خواهند کرد تا درباره آتش‌بس در سوریه رایزنی کنند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «اینجا نیامدم تا تأکید کنم (آتش‌بس) موفقیت‌آمیز خواهد بود.. همه می‌گویند که باید راهکاری سیاسی تدوین شود. این سوال مطرح خواهد شد.. آیا وقت آن فرا رسیده است؟ آیا روسیه صادقانه اقدام خواهد کرد؟ آیا ایران برای موفقیت‌آمیز بودن روند انتقال سیاسی صادقانه است؟»

سازمان ملل متحد ابراز امیدواری می‌کند که توافق اعلام شده در روز دوشنبه درباره آتش‌بس در سوریه فرصتی برای ازسرگیری مذاکرات صلح باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس