یک سازمان دست اندرکار حقوق بشر با انتشار یک گزارش از شیوه های مختلف شکنجه سازمان یافته در زندان «شیکما» در عسقلان به دست نیروهای صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، سازمان حقوق بشری «بتسلیم» با انتشار گزاشی فاش کرد که نهادهای امنیتی اسرائیل در نقض حقوق اسیران فلسطینی و شکنجه برنامه ریزی شده آنان در زندان «شیکما» در عسقلان واقع در جنوب فلسطین اشغالی دست دارند.

شکنجه اسیران فلسطینی، سیاست رایج در زندانهای اسرائیل

این موسسه حقوقی در گزارش خود که به بررسی شرایط بازجویی از اسیران فلسطینی در فاصله ماه اوت 2013 تا مارس  2014 (مرداد 1391تا فروردین 1392) پرداخته است، اعلام کرد که آزار و شکنجه اسرای فلسطینی به سیاست رایج در این زندان تبدیل شده و به موارد خاص محدود نمی شود.

بر اساس این گزارش روش های شکنجه شامل تنبیه جسمی و فحاشی، کتک زدن و قرار دادن زندانیان در معرض سرما و بوی نامطبوع بوده به اضافه اینکه زندانیان از غذا و  خواب محروم شده و در سلول های انفرادی حبس می شوند.

در گزارش این موسسه آمده است: همه زندانیان دست کم در معرض یک یا دو مورد  از روش های شکنجه فوق قرار گرفته اند و از هر سه زندانی نیز یک نفر در طول دوران زندان خود، توسط سربازان یا افراد پلیس رژیم صهیونیستی، مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش شکنجه اسیران فلسطینی در جریان بازجویی از مصادیق نقض حقوق بین الملل بوده و با اصول دادرسی دادگاه عالی اسرائیل تعارض دارد به  اضافه اینکه ساده ترین اصول اخلاقی  نیز در مورد آنان نقض شده است.

بنابر این گزارش، مسئولان بازجویی اسرائیل به طور غیر مستقیم به  اعترافاتی که زیر شکنجه از  زندانیان فلسطینی گرفته می شد، استناد کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس