کد خبر 539794
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

مدیر نشر نیلوفران از توزیع خاطرات شهید سردار سیدحمید تقوی‌فرد در کتابفروشی‌های بغداد و بصره خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، عبدالرضا سالمی‌نژاد، مدیر نشر نیلوفران، با اشاره به استقبال مردمی از کتاب خاطرات شهید سردار سیدحمید تقوی‌فرد، از شهدای مدافع حرم، گفت: این کتاب حدود یک‌ماه پیش از سوی نشر نیلوفران منتشر شد که در این مدت چاپ نخست از این اثر که سه هزار نسخه بود، به فروش رفته و کتاب در آستانه چاپ دوم قرار گرفته است.

ابومریم- شهید تقوی‌فرد
وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این کتاب افزود: این اثر به درخواست عراقی‌ها، به زبان عربی ترجمه شده و در مراحل نهایی است. قرار است که کتاب را در ایران چاپ و در شهرهای بصره و بغداد توزیع شود.

سالمی‌نژاد یادآور شد: مردم این دو شهر با شخصیت شهید بسیار آشنا هستند، به همین دلیل مذاکراتی به منظور توزیع ترجمه عربی این کتاب در کتابفروشی‌های این دو شهر انجام شده و قرار است در سال آینده این امر انجام شود.

کتاب «ابومریم» توسط سجاد محمدی نوشته شده است. نویسنده در مدت چهار ماه، به سراغ دوستان و همراهان شهید تقوی‌فرد رفته که در نهایت 80 خاطره از شهید را در کتاب تدوین و گردآوری کرده است.

کتاب حاضر در پنج فصل تدوین شده که در فصل نخست، خاطرات دیگران درباره شهید آمده است. در فصل دوم، سخنرانی‌ها و گفت‌وگو‌های او در مصاحبه با خبرگزاری‌ها و در فصل سوم، پیام‌هایی از فرماندهان ارشد نظامی و شخصیت‌های کشوری و لشگری درباره شخصیت وی آمده است. در فصل چهارم سروده‌ها و دل‌نوشته‌هایی به زبان فارسی و عربی و در آخرین فصل نیز تصاویر شهید درج شده است.

شهید سیدحمید تقو‌ی‌فر از شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) خوزستان فرزند شهید سید نصرالله تقوی‌فر و برادر شهید سید خسرو تقوی‌فر در سال 1337 در اهواز به دنیا آمد و در روز ششم دی‌ماه سال 1393 در منطقه عمومی سامرا به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از انتقال به ایران در صبح روز نهم دی‌ماه سال 1393 با حضور سردار قاسم سلیمانی در اهواز تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای این شهر و در کنار مزار پدر شهیدش سید نصرالله تقوی‌فر آرام گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس