کد خبر 53972
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳

گروه انحرافي به دنبال نجات پيمانكار فراري تالارهاي بين‌المللي كيش از پرداخت تعهداتش به كشور است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، پس از افشاي پشت‌پرده واگذاري پروژه تالارهاي بين‌المللي كيش-ايران به شركت فياك كيش متعلق به خانواده فيوضي، و فرار پانته‌آ فيوضي و همدستانش در اين پروژه از كشور، سناريويي توسط گروه انحرافي براي نجات اين پيمانكار فراري از قيد تعهداتش در حال اجراست.

ماجرا از اين قرار است كه پس از واگذاري پروژه 400 ميلياردتوماني مجتمع تالارهاي بين‌المللي ايران-كيش، مبلغ 5 ميليارد تومان به خانواده فيوضي به عنوان پيش پرداخت پروژه پرداخت شده و براي ضمانت اين 5 ميليارد تومان، چكي به مبلغ 15 ميليارد تومان و سفته‌هايي به مبلغ 5 ميليارد تومان از خانواده مذكور دريافت مي‌شود.

اما مديران فعلي منطقه آزاد كيش قصد دارند، با اجراي يك سناريو منكر وجود هرگونه چك تضمين 15 ميلياردتوماني در خصوص پروژه مذكور در سازمان منطقه آزاد كيش شده و راه را براي هرگونه اقامه دعوي حقوقي دولت جمهوري اسلامي ايران عليه پيمانكار فراري اين پروژه عظيم ببندند.

در يكي از اين اقدامات، مسئولان فعلي منطقه آزاد كيش، با نامه‌نگاري‌هايي اينگونه عنوان مي‌كنند كه اين چك در سازمان وجود ندارد. در يكي از اين نامه‌ها، معاون توسعه مديريت سازمان منطقه آزاد كيش در نامه‌اي به شماره 19743/م/100 مورخ 3/3/1390 مي‌نويسد كه چنين چكي در سازمان وجود ندارد و از سازمان خارج شده است! پيرو اين نامه عليرضا موحدي معاون توسعه مديريت، حقوقي و امور مجلس مناطق آزاد نيز در نامه‌اي به شماره 290/20/902 مورخ 17/3/1290 خطاب به عامري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش مي‌نويسد: "احتراماً نامه معاون محترم توسعه مديريت آن سازمان و ضميمه مربوطه در خصوص خارج نمودن چك تضمين از محل سازمان بدون طي مراحل قانوني به استحضار دبير محترم شورا ( حميد بقايي) رسيد. مقرر گرديد سازمان منطقه آزاد كيش اقدام حقوقي و قانوني لازم را در اسرع وقت معمول و نتيجه را به مركز اعلام نمايد. "

در حالي 5 ميليارد تومان به عنوان پيش پرداخت به شركت فياك متعلق به خانواده فيوضي پرداخت شده است كه اخبار حاكي از آن است كه پيمانكار مذكور حتي به اندازه 1 ميليارد تومان هم اين پروژه را پيش نبرده است.

پروژه 400 ميليارد توماني مجتمع تالارهاي بين‌المللي ايران - كيش ، طبق توافقي با حضور اسفنديار رحيم ‎مشايي و حميد بقايي تنها دو روز پس از ثبت شركت فياك كيش، به صورت ترك تشريفات به اين شركت با مديريت يحيي فيوضي واگذار شد كه بر اساس قانون ترك تشريفات، اين اقدام قانوني نبوده است. در پي افشاي اسناد و مدارك تخلفات مربوط به پروژه تالارهاي بين‌المللي كيش، پانته آ فيوضي، دختر مديرعامل شركت فياك كيش، به همراه برخي ديگر از مديران اين شركت از كشور خارج شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس