کد خبر 539661
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: با وجود تلاش های دستگاه های ذیربط متاسفانه سن اعتیاد تا 12 سال پایین آمده است.

به گزارش مشرق، «حسین لامی زاده» سه شنبه در حاشیه «کارگاه آموزشی کشوری خدمات کاهش آسیب مواد محرک» در هتل پارس اهواز اظهار کرد: در خانواده هایی که والدین مبتلا به اعتیاد هستند فرزندان از دوران کودکی در معرض خطر قرار دارند.

وی افزود: به علت پایین آمدن سن اعتیاد باید آموزش را از مدارس و دانشگاه ها شروع کنیم و چاره ای جز انجام اقدامات فرهنگی وجود ندارد.

وی گفت: با وجود تمام تلاش های دستگاه های ذیربط در حوزه پیشگیری و کنترل اعتیاد اما در این حوزه باید کار بیشتری انجام شود.

لامی زاده تصریح کرد: کنترل تعداد معتادان نیز دچار مشکل شده و به جای ثابت ماندن افزایش یافته است که در این زمینه استفاده از ابزارهای کار در زمینه درمان، نیروی انسانی و تجهیزات می تواند موثر باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان ادامه داد: تمامی مسئولان، معلمان، استادان، دانشگاه ها و خانواده ها باید با مواد مخدر و مضرات آن آشنا باشند تا بتوانند فرزندان خود را آگاه کنند.

وی اضافه کرد: باید به سمتی برویم که آگاهی بخشی در خصوص اعتیاد به ویژه برای جوانان افزایش یابد.

لامی زاده همچنین آموزه های دینی را در پیشگیری از اعتیاد موثر دانست و اظهار کرد: اداره ارشاد و حوزه های علمیه نیز می توانند در این حوزه ورود کنند و آموزش ها و برنامه های لازم را ارائه کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: نقشه خطر پذیری در آموزش و پرورش تهیه شده است که نقاط بحرانی در شهرستان ها و مدارس مشخص شود.

کارگاه آموزشی کشوری خدمات کاهش آسیب مواد محرک با حضور دانشگاه های علوم پزشکی کشور چهارم تا ششم اسفند در هتل پارس اهواز در حال برگزاری است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    قابل توجه هردو جناح درگیر پست ومقام در انتخابات
  • محمد ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    تبریک عرض می کنم خدمت ملت غیور ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس