امير قلعه‌نويي سرمربي امروز تراكتورسازي در سال 2011 بد زهرچشمي از الجزيره گرفته است. ژنرال آبي‌ها كه آن سال سرمربي سپاهان بود در دو بازي رفت و برگشت 9 بر 2 الجزيره را به آتش كشيد.

قلعه‌نویی دوباره جزیره را به آتش می‌کشد؟گروه ورزشی مشرق - بعد از پیروزی سپاهان و ذوب آهن بر رقبای اماراتی و قطری خود در ایستگاه اول لیگ قهرمانان آسیا، امروز تراکتورسازی از ساعت 16 در تبریز میزبان الجزیره امارات است.

الجزيره اوضاع چندان مناسبي در ليگ امارات ندارد. امروز می‌تواند فرصت مناسبي باشد تا تراكتورسازي با حمايت هوادارانش گام اول خود در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا را «بلند» بردارد. امروز تراكتورسازان در خانه ميزبان تيمي هستند كه پيش‌تر در تبريز دست‌هايش را به علامت تسيلم بالا برده است. شايد بتوان اين مرتبه هم نتيجه دو سال قبل را برابر جزراوي‌ها تكرار كرد.

1- سه تا زد سه تا خورد
تراكتورسازي و الجزيره در نخستين ايستگاه گروه C رقابت‌هاي مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا برابر يكديگر قرار مي‌گيرند. اين دو تيم سال 2013 هم در هفته نخست رقابت‌ها برابر هم صف‌آرايي كرده بودند. در آن ديدار پاس تماشايي فلاويو پرتغالي به سيدمهدي سيدصالحي (37) ضربه اول را به اماراتي‌ها زد. بعد هم نوبت به جواد كاظميان رسيد كه در نيمه دوم (60) نتيجه را دو برابر كند. البته اماراتي‌ها با پاس ريكاردو اوليويراي برزيلي و ضربه تمام كننده علي مبخوت (70) يكي از گل‌ها را پاسخ گفتند. با اين حال مسعود ابراهيم‌زاده (81) تير خلاص را به الجزيره زد و نتيجه نهايي 3 بر يك به ثبت رسيد.

از اين ديدار 69 هزار و 839 هوادار تراكتورسازي ديدن كردند كه در نوع خود رقمي جالب توجه بود.

در بازي دوم الجزيره تبريزي‌ها را با دو گل از ابوظبي بدرقه كرد. در ديدار ياد شده ريكاردوي برزيلي (7) و سبيط خاطر (92) گل‌هاي تيم برنده را به ثمر رساندند. به اين ترتيب تراكتور در دو ديدار آسيايي خود 3 گل به الجزيره زد و 3 گل خورد تا هم در كسب امتياز برابر اين تيم اماراتي مساوي باشد و هم در تفاضل گل.

2 - ملي‌پوش 40 گله، يك گل به تراكتور زده
خطرناك‌ترين اماراتي بازي امروز ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز علي مبخوت است. مهاجم شماره 7 الجزيره معمولا در سيستم 1-5-4 انتخاب اول سرمربي هلندي خواهد بود.


اين مهاجم ملي‌پوش در فصل جاري ليگ امارات در 17 بازي به عنوان بازيكن اصلي وارد تركيب تيمش شده و 13 گل به ثمر رسانده است.

مبخوت در 7 دوره اخير ليگ قهرمانان حضور داشته تا 28 بازي آسيايي براي الجزيره انجام دهد. علي 7 گل به رقباي تيم اماراتي زده در حالي كه يكي از گل‌هاي ياد شده وارد دروازه تراكتورسازي ايران شده است.

مبخوت 25 ساله با كوله‌باري از تجربه مهاجم خطرناكي در ديدار امروز تبريز خواهد بود. اين اماراتي طي 40 بازي 29 گل ملي به ثمر رسانده است. مبخوت در رده باشگاهي بيش از 7هزار دقيقه پيراهن الجزيره را پوشيده تا بيش از 50 گل وارد دروازه رقبا كند.

نكته قابل تامل اينكه علي مبخوت در 5 بازي اخير تيمش 7 گل به الوحده (هفته 16)، ديبا الفجيره (هت‌تريك هفته 17)، السد قطر (پلي‌آف ليگ قهرمانان)، الشباب (هفته 18) و بن‌ياس (هفته 19) زده است.

3 - خوب شد آقاي گل سري A برزيل رفت
تيمي كه سال 2013 موفق به شكست دادن تراكتورسازي توني اوليويرا شد در تركيب خود دلگادو آرژانتيني، هيونگ مين كره‌اي و ريكاردو اوليويرا برزيلي را داشت. شايد از بخت خوش تبريزي‌ها نفر اول مثلث خطرناك الجزيره راهي بازل سوييس شده است و نفر دوم به كشورش و جي‌ليگ بازگشته است.

جالب اينكه ريكاردو گلزن بازي دوم برابر تراكتورسازان كه پاس گل بازي اول را به مبخوت داده بود در فصل 15-2014 راهي سانتوز برزيل شد تا در سري A فوتبال سرزمين قهوه 20 گل بزند و آقاي گل شود. شايد اگر امروز الجزيره هنوز اين برزيلي باتجربه را در تركيب خود داشت دردسرهايش براي خط دفاعي تراكتورسازي بيشتر مي‌شد.

4 - قلعه‌نويي جزيره را به آتش كشيد
امير قلعه‌نويي سرمربي امروز تراكتورسازي در سال 2011 بد زهرچشمي از الجزيره گرفته است. ژنرال آبي‌ها كه آن سال سرمربي سپاهان بود در بازي رفت 5 بر يك الجزيره را به آتش كشيد. در بازي برگشت هم شاگردان ژنرال 4 بر يك ميزبانشان را در ابوظبي زمين‌گير كردند تا در مجموع 9 بر 2 اين تيم را منفجر كنند. باید دید امروز هم قلعه نویی در تبریز جزیره را به آتش خواهد کشید؟

قلعه‌نویی دوباره جزیره را به آتش می‌کشد؟
5 - خسيف 19 گل از تيم‌هاي ايراني خورده
بايد از علي خسيف، دروازه‌بان شماره 55 الجزيره هم نوشت. گلري 28 ساله كه اين فصل طي 13 ديدار و 1170 دقيقه 23 گل دريافت كرده است.

خسيف از سال 2009 تاكنون در 8 دوره ليگ قهرمانان حضور داشته تا 11 مرتبه برابر تيم‌هاي ايراني استقلال، سپاهان و تراكتورسازي به ميدان بيايد. دروازه‌باني كه طي 13 بازي اين فصل ليگ امارات تنها يك مرتبه موفق به ثبت كلين‌شيت شده، 7 گل از استقلالي‌ها خورده و 9 گل از سپاهان قلعه‌نويي.

 خسيف سال 2013 – سالي كه اشاره شد – 3 گل هم از تراكتورسازان خورد تا طي 11 بازي و 990 دقيقه برابر تيم‌هاي ايراني عملكردي ضعيف داشته باشد. دريافت ميانگين يك گل در هر 52 دقيقه يعني روبه‌رو شدن با يك دروازه‌بان كه استانداردهاي فني پاييني دارد.

6 - كاستيلو، باتجربه 17 هزار دقيقه بازي در لاليگا
به گزارش مشرق، هافبك مياني الجزيره را بايد جدي گرفت. آنخل كاستيلو لافیتا اسپانيايي متولد سارگوساست و 31 سال سن دارد. آنخل بيش از 300 بازي در لاليگا اسپانيا انجام داده تا طي حدود 17 هزار دقيقه 44 گل با پيراهن تيم‌هاي رئال ساراگوسا، ديپورتيوولاكرونيا و ختافه به ثمر برساند.


7 - تياگو نوس كه به سپاهان گل زد
الجزيره در ميانه ميدان تياگو نوس برزيلي را هم دارد. هافبكي 30 ساله كه هم مي‌تواند يك گوش راست باشد و هم يك بازيكن طراح پشت مهاجمان.

تياگو طي دو سال (2013 تا 2015) براي الهلال عربستان 42 بازي انجام داد و 23 گل زد. دست پرورده باشگاه فلوميننزه برزيل كه 7 بازي ملي براي مردان سرزمين قهوه انجام داده سال 2014 يك گل هم به سپاهان زد.

قلعه‌نویی دوباره جزیره را به آتش می‌کشد؟
تياگو در فصل جاري ليگ امارات طي 17 ديدار و 1631 دقيقه 7 گل به ثمر رسانده ضمن اينكه 3 گل هم در 5 بازي جام حذفي به كارنامه جزراوي خود اضافه كرده است.

امروز اگر الجزيره با سيستم 1-3-2-4 وارد ميدان شود مي‌توان منتظر بود تا نوس نفر سمت راست خط سوم در فاز تهاجمي باشد.

8 - جونز و 183 بازي در ليگ برتر جزيره
الجزيره در فاز هجومي خود – چند هفته‌اي است – كنوين جونز را خريداري كرده است. مهاجم ملي‌پوشي از كشور ترينيدادوتوباگو. جونز در سيستم 1-2-3-4 نفر مكمل نوس در خط سوم (فاز هجومي) است.

كنوين راست پا از شش هفته پيش وارد تركيب الجزيره شد تا طي 533 دقيقه 2 گل بزند. اين مهاجم در نيم فصل نخست سال جاري براي كاردي‌اف سيتي در چمپيون شيپ انگلستان 19 بازي انجام داد تا 5 گل به ولورهمپتون، ناتينگهام فارست، ردينگ و برنتفورد بزند و راهي ابوظبي شود.

جونز 31 ساله طي سال‌هاي 2007 تا 2014 براي تيم‌هاي انگليسي ساندرلند، استوك‌سيتي و كاردي‌اف سيتي در ليگ برتر جزيره 183 بازي انجام داد تا 40 گل به ثمر برساند.

جالب اينكه مهره تهاجمي امروز الجزيره طي سال‌هاي ياد شده در FA كاپ و لیگ کاپ انگلستان 28 بازي ديگر انجام داد تا 14 گل ديگر به كارنامه بريتانيايي‌اش اضافه شود.

9- سرمربي اسبق آژاكس يا ژنرال
الجزيره تيم هشتم ليگ 14 تيمي فوتبال امارات از 19 ديدار خود صاحب 7 پيروزي و 4 تساوي شده است.

هنکتن كاته سرمربي هلندي اين تيم قصد دارد مثل تراكتورسازي – در ليگ قهرمانان آسيا – جبران مافات كند. سرمربي اسبق پاناتينايكو، آژاكس، الاهلي امارات، ام‌صلال و شاندونگ که در چلسی و بارسلونا هم به عنوان دستیار مربیگری کرده آنقدر تجربه دارد كه بداند امروز در تبريز چه هدفي را با كدام استراتژي دنبال كند.


حال بايد ديد تراكتورسازي با امير قلعه‌نويي موفق به شكست دادن مهمانش مي‌شود يا اينكه هنك‌تن 61 ساله برنده دوئل با ژنرال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    به امید خدا ان شاءالله تعالی یاشاسین تیراختور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس