کد خبر 539098
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری پارالمپیک لندن گفت: با وجود اینکه بعد از پارالمپیک ۲ بار قهرمان ایران شدم، اما مسئولان انجمن وزنه‌برداری معلولین من را دور انداختند و رفتار بدی با من داشتند.

به گزارش مشرق، علی حسینی با انتقاد از بی‌توجهی‌های انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولین نسبت به خودش گفت: 2 سال پیش در اردوی بازی‌های پارآسیایی اینچئون دچار آسیب‌دیدگی شدیدی از ناحیه کتف راست شدم که حسینی، رئیس انجمن وزنه‌برداری به من گفت به تهران بروم و پیگیر کارهای درمان مصدومیتم باشم. من هم این کار را کردم و بعد از پیگیری مراحل درمان تاییدیه پزشکان معالجم را برای بازگشت به اردوهای تیم ملی گرفتم، اما با این وجود به اردو دعوت نشدم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه بازی‌های پارآسیایی را از دست دادم دوباره عزمم را جزم کردم تا به تیم ملی برسم و در مسابقات قهرمانی کشور اول شدم، اما باز هم به اردوی تیم ملی دعوت نشدم که برای من جای تعجب داشت. در سال بعد یعنی 2015 مجددا تمریناتم را ادامه دادم و در مسابقات قهرمانی کشور که برای انتخاب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بود عنوان نخست را کسب کردم که باز هم با وجود قهرمانی به اردوی تیم ملی دعوت نشدم. هر قدر دلیل این موضوع را سال کردم کسی چیزی به من نگفت، اما در نهایت حسینی گفت که «تو عضو تیم ملی نیستی!»

قهرمان پارالمپیک لندن گفت: با توجه به اینکه هدفم حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو بود ناامید نشدم و برای کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها باید در یک مسابقه مورد تایید کمیته بین‌المللی پارالمپیک شرکت می‌کردم؛ به همین دلیل تصمیم به حضور در مسابقات آزاد قهرمانی اروپا در مجارستان گرفتم که تنها شانس باقی مانده بود، اما به من گفتند که اگر می‌خواهم در این مسابقات شرکت کنم باید هزینه‌های آن را خودم پرداخت کنم. این موضوع برای من که قهرمان المپیک بودم و چندین مدال جهانی را داشتم سنگین و گران تمام شد، اما باز هم برای رسیدن به هدفم آن را پذیرفتم و هزینه 10 میلیون تومانی مسابقات را از جیبم پرداخت کردم. به مجارستان رفتم و موفق به کسب سهمیه المپیک هم شدم، اما باز هم به اردو دعوت نشدم.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: وقتی بار دیگر از مسئولان انجمن دلیل این موضوع را سوال کردم آنها گفتند برای اینکه می‌خواهیم برای مجید فرزین برای حضور در پارالمپیک «وایلدکارت» بگیریم اگر تو به اردو دعوت شوی و در مسابقات امارات شرکت کنی، نمی‌توانیم برای او کاری کنیم. حسینی، چندین بار به من بی‌احترامی کرد و به من گفت زور دست من است و این من هستم که تصمیم می‌گیرم؛ دیگر دوره‌های قبل نیست که آنها بتوانند برایت کاری انجام دهند، در حالی که من در دوره‌های قبل قهرمان جهان و پارالمپیک شده بودم.

وی افزود: بعد از رفت و آ‌مدهای فراوان و صحبت با خسروی‌وفا قرار شد بین من و فرزین در آخرین اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات امارات رکوردگیری انجام شود. با وجود اینکه خودم را برای این رقابت آماده کرده بودم، اما باز هم به من گفتند که این کمیته فنی است که تصمیم می‌گیرد چه کسی به پارالمپیک برود. چندین بار زمان رکوردگیری را تغییر دادند تا اینکه در نهایت 2 روز مانده به رکوردگیری به من گفتند که بیا و مسابقه بده؛ در حالی که فرزین مدت‌ها در شرایط اردویی حضور داشت و به همه چیز آشنا بود و می‌دانست چه زمانی باید مسابقه بدهد. به همین دلیل من نتوانستم در رکوردگیری که برگزار شد، خودم را نشان دهم. آنها این رکوردگیری نمایشی را تنها برای خراب کردن من برگزار کردند که ثابت کنند علی حسینی دیگر نمی‌تواند جایی در تیم ملی داشته باشد. مگر من قهرمان این کشور نبودم که اینطور من را کنار گذاشتند و خراب کردند؟

حسینی تصریح کرد: اعلام می‌کنم به خاطر این بی‌احترامی‌ها در ایران نمی‌مانم و می‌خواهم از اینجا بروم. با وجود اینکه بعد از پارالمپیک 2 بار قهرمان ایران شدم، اما من را دور انداختند و رفتار بدی با من داشتند. حالا هم با وجود اینکه خیلی کشورم را دوست دارم، اما دیگر نمی‌توانم این رفتارها را تحمل کنم. فردی که کوچک‌ترین شناختی از ورزش و مسائل فنی ندارد و کمترین تخصصی در این رشته ندارد و حتی از روحیه ورزشی شناختی ندارد در مورد این رشته تصمیم می‌گیرد در حالی که در تمام انجمن‌های ورزشی افراد متخصص مسئولیت این رشته‌ها را برعهده دارند. چرا  رواسی که موفق به کسب 4 طلای المپیک شده بود کنار گذاشته شد و حسینی را که شناختی از این رشته ندارد را منصوب کردند. از این موضوعات ناراحت هستم چون در این 2 سال خیلی به من ظلم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس