​سفیر فلسطین در تهران که به مناسبت انتخابات ایران به استودیو انتخاباتی المیادین در تهران دعوت شده بود، از اینکه برخی کشورهای عربی ایران را دشمن معرفی می‌کنند به شدت گله کرد.

به گزارش مشرق، «صلاح الزواوی» ‌ با حضور در استودیو انتخاباتی شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ظلم زیادی به جمهوری اسلامی می‌شود. وقتی گفته می‌شود که ایران [صرفا] یک سفارت به فلسطین داده، این ظلم است. جمهوری اسلامی کل ایران را به ما داده است نه این که تکه زمینی به نام سفارت به ما داده باشد.

وی افزود: من رک بگویم در جهان اسلام انحرافی به وجود آمده که می گوید ایران دشمن شده و در نتیجه همسایگانش هم دشمن [او] شده‌اند. این انحراف است. ایران قدرتی اضافی برای دنیای عرب و جهان اسلام است و هدف آن [آزادی] فلسطین است. مسئله شیعه ـ سنی مسئله‌ای ۱۴۰۰ ساله است. ما در حب محمد و آل محمد(ص) شیعه هستیم و سنی هستیم در عشق آل بیت محمد و التزام به نبوت و انبیاء. متاسفانه اسرائیل در جهان اسلام برای ما دشمن‌هایی توهمی درست کرده‌است.

این مقام فلسطینی توضیح داد: آنچه در سوریه در جریان است، تلاش برای مجازات مردم سوریه است که سالهاست در کنار فلسطین ایستاده‌اند. هدف این است که لیبی و مصر و دنیای عربی و اسلامی از هم پاشیده شود. ما دیدیم که بر سر سومالی چه آمد. شما بدانید که جمهوری اسلامی هم هدف است. برادران عرب ما بدانند که ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده است. اگر ایران نبود، آرمان فلسطین از بین رفته بود.

او گفت: شما [اعراب] هدیه‌ای بزرگ از رهبر جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) گرفتید. این رهبر بزرگی که من از نزدیک او را می‌شناسم و افکارش را می‌دانم. اینجا اینها [ایرانی‌ها] از ما فلسطینی‌ترند. اینها آماده‌اند برای فلسطین در کنار ما بجنگند. اما شرایط منطقه‌ای این دنیای اسلامی را از هم گسیخته است. برادران عرب ما جای دیگر مشغولند از جمله درگیری‌های داخلی که جز به سود اسرائیل نیست. فقط یک رژیم امروز آسوده است و آن همین اسرائیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایمان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس