آتش سوزی در محل اسکان پناهجویان در شهر بواتزن در ایالت شرقی زاکسنِ آلمان

گروه فیلم و صوت مشرق، مقامات آلمان اقدام «نفرت‌انگیز» گروهی از آلمانی‌ها را که از سوختن یک پناهگاه در شرق کشور خوشحال شده و مانع مهار آتش شده بودند، محکوم کرده‌اند.

یک گروه 20 تا 30 نفرۀ آلمانی هنگام وقوع یک آتش‌سوزیِ مشکوک در محل اسکان پناهجویان در شهر بواتزن در ایالت شرقی زاکسنِ آلمان به پایکوبی پرداختند. به گفتۀ پلیس، برخی از اعضای این گروه افراطی سعی داشتند مانع کار آتش‌نشانان شوند.

{$sepehr_media_1399039_400_300}
دانلود

یک سخنگوی پلیس گفت این گروه «شادی بی‌شرمانه‌ای» نسبت به مشاهدۀ شعله‌های آتش نشان می‌دادند و جملات «تحقیرآمیزی» خطاب به آتش‌نشانان به زبان می‌آوردند.

این رخداد دو شب پس از رفتار خشونت‌آمیز یک گروه 100 نفره از آلمانی‌ها رخ داد که مسیر یک اتوبوس حامل پناهجویان را در زاکسن سد کردند و با فریادِ «ما مردم (آلمان) هستیم» و «برگرد به خانه‌ات» پناهجویانی را خطاب قرار دادند که به وضوح با هراس و اضطراب از اتوبوس پیاده می‌شدند.

مقامات آلمانی روز یکشنبه (2 اسفند) با اظهار «حیرت» از وقوع این رخدادهای نژادپرستانه، آن‌ها را محکوم کردند.

مایکل راث، معاون وزیر امور خارجۀ آلمان در حساب شخصی خود در شبکۀ اجتماعی توئیتر نوشت: «نژادپرستان، قانون‌شکنان رقت‌انگیزی هستند که برای کشور ما رسوایی به بار می‌آورند. شرم بر شما!»

فیلم/ شادی نفرت‌انگیز از سوختن محل اسکان پناهجویان

آثار به جا مانده از آتش سوزی در محل اسکان پناهجویان در شهر بواتزن در ایالت شرقی زاکسنِ آلمان

هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز نوشت: «کسانی که بی‌شرمانه از سوختن خانه‌ها خوشحال می‎شوند و پناهجویان را به مرگ تهدید می‌کنند، رفتاری منزجر کننده و نفرت‌انگیز را به نمایش گذاشته‌اند.»

وی افزود گسترش گروه‌های راست افراطی به تهدیدی برای امنیت عمومی مبدل شده است.

ماس در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمان نیز تصریح کرد: «افراط‌گرایی کلامی، مقدمه‌ای برای خشونت فیزیکی است. در سال گذشته بیش از 1 هزار مورد اقدام جنایتکارانه علیه محل اسکان پناهجویان در آلمان ثبت شده است. این در حالی است که نزدیک به 1 میلیون و یکصد هزار پناهجو وارد کشور شده‌اند.»

خبرگزاری دی.پی.اِی آلمان به نقل از توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان نوشت: «این کاملاً غیرقابل قبول است که افرادی که به دنبال پناهی در مقابل ظلم هستند، با چنین نفرتی روبرو شوند... در حوادث زاکسن، قانون به وضوح نقض شد.»

طی ماه های گذشته آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل اتخاذ سیاست درهای باز در قبال پناهجویان از سوی مخالفان دیگر احزاب و حتی از داخل حزب محافظه کارِ خود، تحت فشار شدید قرار گرفت. گروه های افراطی و نژادپرست مانند جنبش ضداسلامی پگیدا نیز در اعتراض به حضور پناهجویان در سراسر این کشور تظاهرات کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تیمسار ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    کجای فیلم شادی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس