کد خبر 538627
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹

کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که اگر اصلاح‌طلبان بر سر کار بودند در برخی موارد، نه می‌خواستند و نه می‌توانستند به اندازه روحانی جسور و رادیکال باشند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:

فتنه گران برای حمایت از فهرست اعتدالیون به صف شده اند. از محمد خاتمی تا بهزاد نبوی می گویند رای بدهید تا آنچه روحانی در این دو سال کرد تداوم پیدا کند. هفته قبل هم دیدیم که به رغم همه آن ادعاهای دور و دراز 'ماخط سوم هستیم' اعتدالیون و فتنه گران به هم پیوستند و فهرست واحد ارائه کردند.

گمان می کنم در موقعیتی هستیم که بتوان چند نتیجه گرفت:

١- بخش هایی از دولت اعتدال -اگر نگوییم همه آن- دولت نه نسخه خفیف تر، بلکه نسخه پخته تر و سنجیده تر فتنه است و فتنه گران قدر آن را به خوبی می دانند.

٢- درست است که اصلاح طلبان اگر بتوانند به روحانی و دولتش به مثابه پلی برای گذار به یک دولت خالص اصلاح طلب می نگرند اما اگر این کار مقدور نباشد برای روحانی اصالت و موضوعیت قائلند نه طریقیت.

٣- حتی اگر اصلاح طلبان خود بر سر کار بودند در برخی موارد نه می خواستند و نه می توانستند به اندازه روحانی جسور و رادیکال باشند.

٤- به یک معنا، روحانی نسخه پساهشتاد و هشتی اصلاحات است. این جبهه به مدد یک هاشمی تغییریافته از تقسیم بندی چپ و راست عبور کرده و هویت سیاسی جدیدی یافته است.

روحانی این هویت سیاسی را به نحو رضایت بخشی نمایندگی می کند.

٥- جریان اصلاحات- اعتدال اکنون در مرحله نوعی محافظه کاری استراتژیک قرار دارد. این محافظه کاری به هیچ وجه به معنای تغییر در اهداف و نیات نیست. ما نشانه ای نداریم که بپذیریم فتنه گران حقیقتا تغییر کرده اند. بلکه درست تر این است که بگوییم این محافظه کاری اجتناب از امنیتی کردن فضا با حفظ همان نیات سیاسی سابق است.

فقط گشودگی ناشی از فضای انتخابات است که فرصتی برای از پرده برون افتادن این رازها و آشکارشدن این نیت ها و ائتلاف های نهان ایجاد کرده است.

صرف نظر از اینکه نتیجه انتخابات چه باشد، صرف اینکه فرصتی برای کشف این حقایق پدید آمده بسیار مغتنم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • فاطمه الف ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مردم خوب مسلما در رای دادن انقدر با اطلاعات متعدد مواجه نیستند و بعد بخواهند تحلیل کنند و رای انچنانی بدهند مردم عادی، عادی رای میدهند پس بهتره طوری تحلیل ارائه کنیم که حتی عادی ترین شهروند هم یک رای عادی اش فضا را غیرعادی نکند به این می گویند: اگاهی بخشی به مردم
  • ناشناس ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    در ادامه سخنان این برادر عزیز باید بگویم مجلس دهم که این قدر در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد و همه دوست و دشمن به آن تاکید دارند یعنی تیر خلاص بودن یا نبودن اصل.......... آقا تعارف و مصلحت را کنار بگذارید و اصل مطلب را به مردم بگویید نشود که دوباره چشم باز کنیم و فتنه ای عزیمتر از فتنه 88 را ببینیم
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    پناه بر خدا....مولایمان سید علی را دریابیم..
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بلايي كه به اسم اعتدال سر معادن، نفت و سياست خارجي (قهقهه در تمام شرايط) آمده است تمامي ندارد.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    روحانی چرا فامیلشو عوض کرده؟
  • کاظم ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    متاسفانه انچه اقای محمدی گفته اند درست است
  • مهدي ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شواهد هم اين را نشان مي دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس