در حالی که شمارش معکوس برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده اما اصلاح‌طلبان بوشهری در سردرگمی بسر برده و همچنان بین آنان اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش مشرق، پس از پایان مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس در استان بوشهر، اصلاح‌طلبان بوشهری تکاپوی خود را برای انتخابات یک گزینه در بین افراد تأیید صلاحیت شده آغاز کردند هر چند گزینه‌های موردنظر آنان از جمله محمد دادفر، عباس برزگر‌زاده، امان‌الله شجاعی، در حوزه بوشهر، مجید حسینی کنگانی از حوزه دیر و کنگان و حجت‌الاسلام پورفاطمی از حوزه دشتی و تنگستان همگی رد صلاحیت شده بودند.

در این بین اصلاح‌طلبان به دنبال گزینه‌های مطرح از بین افراد تأیید صلاحیت شده بودند که برخی از آنان نیز اصلاح‌طلب نبوده و اصلاح‌طلبان به‌ناچار به آنان روی آوردند.

پس از جلسات مختلف و متعددی که در نقاط مختلف استان بوشهر که برخی از این جلسات نیز با اختلافات و حاشیه‌های همراه بود اصلاح‌طلبان گزینه‌های خود را در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر انتخاب کردند.

در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم که حوزه مهم استان بوشهر نیز هست اردوگاه اصلاح‌طلبان به حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری رأی داد، انتخابی که نه‌تنها موجب اقبال تمام اصلاح‌طلبان بوشهری نیست بلکه این انتخاب موجب اختلافاتی نیز در بین اصلاح‌طلبان شده است.

خدری کاندیدایی است که دوره قبل انتخابات مجلس نیز در رقابت انتخاباتی حضور داشته و رأی مناسبی هم در استان نداشت اما در این دوره با تبلیغات و فعالیت زیاد درصدد راهیابی به مجلس است.

در حالی که خدری در روز ثبت‌نام، عنوان کرده بود که وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست اما اصلاح‌طلبان از سر ناچاری مجبور شدند کاندیدایی انتخاب کنند که مورد وثوق همه اصلاح‌طلبان نیست.

در حوزه دشتی و تنگستان، اصلاح‌طلبان گزینه مناسبی را پیدا نکردند به ناچار محمد پاکدل که فردی ناشناخته هم هست را برگزیدند و به‌تازگی در حوزه انتخابیه دیر، کنگان و عسلویه حسین بردستانی کاندیدای جوان این منطقه را به‌عنوان گزینه خود برگزیدند و همچنین در حوزه انتخابیه دشتستان، محمدباقر سعادت رئیس ستاد انتخابات روحانی به‌عنوان گزینه اصلاح‌طلبان برگزیده شد که در این حوزه نیز اصلاح‌طلبان، امید چندانی به کاندیدای خود ندارند.

با این شرایط اصلاح‌طلبان در سردرگمی و ناچاری دست به انتخاب گزینه‌هایی زدند که موجب اختلاف در بین طیف‌های مختلف آنان (اصلاح‌طلبان) شده است و از اردوگاه آنان اخباری مبنی بر وجود اختلاف و تفرقه در مورد انتخاب‌های صورت گرفته وجود دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس