کد خبر 538251
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

رهبر جریان صدر عراق برای پیگیری برنامه پیشنهادی خود درباره اصلاحات به بغداد رفت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، صلاح العبیدی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق موضع عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی نسبت به برنامه پیشنهادی صدر را ستود و گفت: صدر معتقد است که اجرای تمامی محورهای برنامه اصلاحات لازم است و نباید تنها به اجرای یکی از آن‌ها اکتفا شود.

وی گفت که مقتدی صدر برای پیگیری برنامه پیشنهادی خود درباره اصلاحات به بغداد رفته است.

عمار حکیم ضمن اعلام حمایت خود از طرح مقتدی صدر گفت: برنامه اصلاحات صدر درست و جسورانه است.

وی تأکید کرد: باید اصلاحات بر طرحی فراگیر و واضح مبتنی باشد. اصلاحات وزارتی به معنای اصلاحات کامل نیست بلکه یکی از گام‌ها برای اصلاحات است. مجلس اعلا همواره طرفدار اصلاحات بوده است.

حکیم گفت: اصلاحات یا باید از طریق کمیته‌های متخصص انجام شود که فعالیت وزارتخانه‌ها را زیر نظر می‌گیرند یا از طریق تشکیل دولت تکنوکراتی که دور از حزب گرایی و گرایش سیاسی باشد.

مقتدی صدر سیزدهم فوریه برنامه‌ای را برای اصلاحات ارائه کرد که شامل ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

در همین راستا ضیاء الاسدی، رئیس فراکسیون الاحرار در پارلمان گفت: فراکسیون الاحرار اگر مصلحت اقتضا کند در دولت آتی نماینده نخواهد بود و این کمترین چیزی است که ما می‌توانیم انجام دهیم. فراکسیون‌های سیاسی باید بدانند که بدون امتیازدهی و فداکاری نمی‌توان روند سیاسی را ادامه داد.

وی درباره امکان برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: می‌توانیم درباره این مساله به بحث و گفتگو بپردازیم.

به دنبال کاهش قیمت نفت عراق با بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه شده و تظاهرات علیه فساد و کمبود خدمات در کشور همچنان ادامه دارد. به دنبال افزایش اختلافات سیاسی العبادی تصمیم گرفت تا دولت جدیدی با وزرای متخصص و شایسته تشکیل دهد اما پارلمان به وی اختیار کامل را برای تغییر کابینه‌اش نداد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس