کد خبر 538163
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵

در میدان آتش دشمن قرار داشتند ولی دست‌بردار شوخی و خنده‌های خودشان نبودند، گویی مرگ را با این کارشان به بازی گرفته بودند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - منطقه عملیاتی کربلای 5، یکی از خطرناکترین و پرمانع‌ترین مناطق عملیاتی بود چون دشمن به شکل گسترده از موانعی مثل ردیف‌های متعدد سیم خاردار، تله‌های انفجاری، موانع خورشیدی و ... در داخل دریاچه‌های مصنوعی موسوم به آب‌گرفتگی استفاده کرده بود و به اعتراف کارشناسان نظامی خارجی، خط دفاعی شلمچه از نفوذ ناپذیرترین خطوط دفاعی به شمار می‌رفت ولی با همه این مسایل، رزمندگان اسلام به کمک امدادهای خداوندی، این موانع را پشت سر گذاشته و خط دشمن را شکستند.

گردان ولی‌عصر (عج) هم در این عملیات جزو نیروهای خط شکن غواصی بودند که عمل می‌کرد. در شب عملیات که بچه‌ها وارد آب شدند، بنا بود پس از رسیدن به موانع، توقف کنند تا نیروهای تخریب با بریدن سیم خاردارها و خنثی کردن تله‌های انفجاری راه را پیش روی دیگران باز کنند. وقتی پس از طی مسافتی در داخل آب‌گرفتگی به موانع رسیدند، بچه‌ها توقف کردند و تخریب‌چی‌ها مشغول به کار شدند. لحظات بسیار حساسی بود. هر آن ممکن بود دشمن متوجه حضور نیروها شده و مسیر حرکت بچه‌ها را زیر آتش شدید خود بگیرد. در این گیر و دار، شهیدان اصغر نقدی،آوندی رضا چمنی سرگرم شوخی و خنده بودند.

انگار نه انگار که در میدان جنگ هستند و هر لحظه احتمال شهادت می‌رود! هنوز معبر کاملاً باز نشده بود که دشمن متوجه حضور بچه‌ها شد و آتش شدیدی را بر روی نیروها ریخت. شهیدان نقدی و چمنی کاملاً زیر آتش تیربارهای گوناگون و نیز سلاح آتش‌پران دشمن قرار داشتند، ولی باز دست‌بردار نبودند.

در همان وقت شهید اصغر نقدی رو به شهید آوندی کرده و برایش شکلک در می‌آورد و این یعنی به بازی گرفتن و مسخره کردن حیثیت مرگ که تنها در پرتو ایمان راسخ به خداوند و ارزش‌های الهی قابل توجیه و تفسیر است و لاغیر. سرانجام هر سه نفر در همان شب بر اثر شدت آتش دشمن به شهادت رسیدند و گل خنده‌های سبز جاودانگی و ابدیت بر روی گلبرگ سرخ لبان‌شان نقش و نگار بر بست.

محمد عسگر آوندی در سال 1343 به دنیا آمد و در 23 دی‌ماه 65 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    صلوات
  • هادی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    منم میخوام..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس