وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، از این که دو کارمند سفارت صربستان در لیبی در حمله اخیر جنگنده‌های آمریکا کشته شده باشند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز شنبه به خبر کشته شدن دو کارمند سفارت صربستان در حمله هوایی واشنگتن به شهر «صبراته» لیبی واکنش نشان داد و از این مسئله ابراز بی‌اطلاعی کرد.

روز شنبه حمله جنگنده‌های آمریکایی به ساختمانی در لیبی، به مرگ بیش از 40 نفر منجر شد که به ادعای واشنگتن همه آ‌ها اعضای داعش بوده‌اند.

ساعاتی بعد از این حمله، وزارت خارجه صربستان بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دو کارمند سفارت این کشور در لیبی که مدتی قبل به گروگان گرفته شده بودند، در این ساختمان نگهداری می‌شدند و در حمله آمریکا کشته شده‌اند.

«پتر کوک» سخنگوی پنتاگون در واکنش به این خبر، گفت آمریکا هنوز مطمئن نیست که این دو نفر در حمله جنگنده‌های این کشور کشته شده باشند.

وی مدعی شد واشنگتن از مدت‌ها قبل این ساختمان را تحت نظر داشته و مطمئن بوده که هیچ فرد غیرنظامی‌ای در این ساختمان حضور ندارد.

او گفت آمریکا با این وجود به صربستان و خانواده‌های این دو نفر تسلیت می‌گوید.

سال گذشته هم حمله پهپادهای آمریکایی به یکی مقرهای القاعده در پاکستان، به مرگ یک گروگان آمریکایی و یک گروگان ایتالیایی منجر شد.

با این حال، کوک می‌گوید واشنگتن تمام تلاش خود را می‌کند که از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند و همچنان هم به این رویه ادامه خواهد داد.

روز جمعه مرکز روزنامه‌نگاران تحقیقی آمریکا اعلام کرد نسبت تلفات غیرنظامیان در حملات پهپادی آمریکا در افغانستان، به بالاترین حد در هفت سال گذشته رسیده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • الف رسول پور ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اطمینان می دهیم و قسم می خوریم هر کودکی که در فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه، عراق، نیجریه، آذربایجان، پاکستان و لبنان بخاطر حادثه ی تروریستی و جنگ در قالب داعش یا سعودی و صهیونیستی کشته می شود از دست های جنایتکارانی امثال شما روی می دهد و لاغیر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس