سفر از پیش اعلام نشده وزیر دفاع روسیه به تهران بار دیگر موضوع خرید‌ فناوری‌های نظامی ایران را داغ کرد که در همین رابطه اندیشکده «واشنگتن» می‌نویسد: حضور فضایی روسیه در ایران، دولت‌مردان ایرانی را بسیار خوشنود می‌سازد؛ در حال حاضر تهران به‌دنبال ساخت ماهواره‌ای برای مشاهده زمین است که برای تحقق آن روس‌ها بهترین گزینه هستند.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در جدیدترین تحلیل خود، از رابطه صمیمی نظامی بین ایران و روسیه سخن گفت. اندیشکده مذکور، با اشاره به سفر اخیر حسین دهقان -وزیر دفاع ایران- و هیئت همراه به روسیه جهت نهایی کردن یکسری از توافقات نظامی با روسیه، اعلام کرد که «در صورت تحقق این توافقات، ایران بزرگ‌ترین خرید نظامی خود پس از انقلاب را صورت خواهد داد. این سفر، در پی سفر «سرگئی شویگو» -وزیر دفاع روسیه- در اوایل سال 2015 به ایران رخ داده است. در سفر ماه نوامبر پوتین به تهران، رهبر ایران و وی بر سر گسترش روابط نظامی و امنیتی با هم تاکید کردند».

روابط دفاعی و نظامی ایران و روسیه در بهترین سطح خود قرار دارد /// بی‌سابقه‌ترین دوره از نزدیکی روابط ایران و روسیه را شاهد هستیم /// جنگ نرم /// اماده جهت ملاحظه


خرید جنگنده
اندیشکده «واشنگتن» در مورد خرید جنگنده نوشت: «رسانه‌های ایرانی از خرید سوپرجت «سوخو 30-اس‌ام‌ای» روسی توسط ایران با این فرض که روس‌ها می‌توانند جامعه بین‌المللی و سازمان ملل را متقاعد کنند، خبر داده‌اند. تعدادی از این هواپیماهاها آماده بوده و بخش دیگر به صورت قطعات در اختیار ایران قرار می‌گیرد تا در شرکت‌های هوایی نزدیک اصفهان، مونتاژ شوند».

نگرانی اندیشکده «واشنگتن» از قراردادهای نظامی ایران و روسیه/// در حال ویرایش
سوخو 30

این اندیشکده افزود: «جزییات دقیق خریدهای نظامی ایران هنوز مشخص نیست. اما سوخو 30 دو صندلی، توانایی حمل سلاح‌های "هوا به هوا" و "هوا به سطح" را دارد. این موشک‌های سوخو شامل موشک R-77 است که همانند همتای آمریکایی خود AMRAAM دارای برد 90 کیلومتر و موشک ضد ناو «یاخونت» که دارای برد 300 کیلومتر است، می‌شوند. باید دید که جنگنده‌های سوخو به همراه تجهیزات رادار الکترونیکی و موتور  AL-31F که به همراه این جنگنده‌ها به مشتریان پیشنهاد می‌شود، به ایران تحویل می‌گردد؟ اما هر چه که باشد، برخی از این جنگنده‌ها در ایران مونتاژ می‌شوند و سپس در اختیار 6 پایگاه هوایی در سرتاسر کشور قرار می‌گیرند تا بدین طریق ضمن تقویت قدرت هوایی ایران، توانایی حملات دوربرد چندمنظوره تا برد 5 هزار کیلومتر ضمن امکان سوخت‌گیری هوایی تامین گردد».

اندیشکده آمریکایی ادامه داد: «ایران در نظر دارد تا چند فروند هواپیمای آموزشی «یاک 130» از روسیه خریداری نماید. یاک 130، توانایی حمل موشک و راکت و استفاده در عملیات‌ها ضدشورش را دارد. هم‌اکنون، جنگنده‌های ایرانی دیگر تقریبا از رده خارج‌اند و با اینکه چندین مرتبه مورد بروزرسانی قرار گرفتند و اصرار زیادی بر حفظ آنهاست، اما قویا نیاز به جایگزین مناسب دارند».

روابط دفاعی ایران و روسیه در حال افزایش است

یاک 130

«واشنگتن» آورد: «گرچه مشخص نیست که چه قراردادهایی در طی دیدار دهقان از روسیه امضاء شد اما طبق گزارش رسانه‌ها می‌توان پی برد که صحبت از پیشنهاد تولید مشترک بالگردهای «کاموف» از سوی وزیر دفاع ایران مطرح شده است. ایران، قویا به موتورهای مدرن برای بکارگیری بر روی جنگنده‌های بومی خود نیاز دارد. بیشتر برنامه‌های پژوهش و توسعه ایران که از آن دست می‌توان به شراکت با اوکراین بر سر آنتونوف 140 و یا شراکت با روسیه بر سر پروژه "شفق" اشاره کرد، به دلیل ضعف شدید مدیریت و تغییر مداوم اولویت‌ها به سر منزل مقصود نرسید».

موسسه آمریکایی افزود: «ایران پیش از این اعلام کرده بود که به زودی 100 فروند ابرجنگنده‌‌ «سوخو اس‌اس‌جی» از «شرکت هوایی روسیه» (UAC) می‌خرد. روسیه، از موافقت خود با فروش جنگنده‌ها به ایران، به عنوان ابزار فروش هواپیماهای مسافربری کوچک نامرغوب خود بهره می‌برد که البته در رقابت با همتایان غربی خود در شمار نمی‌آید. به هر حال، اکنون شرکت "یو‌اچ‌سی" در حال تلاش برای جلب رضایت تولید‌کنندگان غربی قطعات خود برای تحویل جنگنده‌های مورد درخواست ایران است».

سامانه اس‌300
اندیشکده «واشنگتن» در گزارش خود نوشت: «هم‌اکنون مسکو آماده ارسال 5 دستگاه سامانه «اس‌300 مدل پی‌ام‌یو 2» به ایران است. این سامانه دارای موشک‌های دوربرد سطح به هوا که قابلیت ردگیری 100 هدف به‌طور هم‌زمان و درگیری با 6 هدف تا برد 200 کیلومتر را دارند. مضاف اینکه، رادارهای دارای آرایه فازی «96‌ال‌6» و «96‌ال‌6‌ای»، به این موشک‌ها قابلیت 100 کیلومتر برد کشف اضافی را می‌بخشند که برای جنگ‌های نامتقارن به سبک ایرانی، بسیار مناسب است».

روابط دفاعی ایران و روسیه در حال افزایش است

اس 300 مدل پی ام یو 2

این اندیشکده ادامه داد: «اگرچه ایرانی‌ها علاقه شدیدی به خرید سامانه «اس 400 مدل تریومف» نشان داده‌اند، اما روس‌ها به دلیل انبار مازاد تولیدات قبلی، بیشتر ترجیح می‌دهند همان اس‌300 را در اختیار ایران قرار دهند. ساخت اس‌300 در سال 2011 متوقف شد و اس‌400 جایگزین آن گردید. به هر حال، روسیه ترجیح می‌دهد که تا زمانی که سفارشات داخلی‌اش صورت نپذیرد، فروش خارجی اس‌400 را در حال معلق نگاه دارد.  اس‌300 قابلیت ردگیری در اندازه‌های اس‌400 را ندارد و در کشف اهداف مخفی و مقابله با اقدامات متقابل الکترونیکی ضعیف‌تر است. اگرچه قادر است که یک موشک «46ان6ای2» که دارای برد 380 کیلومتر است را حمایت کند. در حال حاضر، اس‌300 به‌طور موقت قادر است که نهایتا 250 کیلومتر از اهداف را تحت نظر داشته باشد».

روابط دفاعی ایران و روسیه در حال افزایش است

اس 400

خرید تانک
اندیشکده آمریکایی در مورد خرید تانک از روسیه نوشت: «ایران در حال نهایی کردن قرارداد خرید تانک‌ جنگی نوین «تی‌90 اس» از روسیه است. در اوایل دهه 1990 بود که ایران تعداد زیادی از تانک‌های «تی‌72 اس» روسی و اروپای شرقی را خرید و سپس طی پروژه‌های پژوهش و توسعه، این تانک را به تی 72 بومی خود که نام ذوالفقار را بر آن نهاد، تبدیل کرد. حتی نسل سوم ذوالفقار که شباهت بسیاری به «ام‌1‌ای‌1 آبرامز» آمریکایی دارد، هنوز وارد فاز عملیاتی نشده و همکاری با روسیه می‌تواند این مهم و دیگر پروژه‌ها را محقق نماید».

روابط دفاعی ایران و روسیه در حال افزایش است

تی‌90 اس


همکاری فضایی

«واشنگتن» در مورد همکاری فضایی ایران و روسیه آورد: «اگرچه ایران در طی سال‌های اخیر تلاش‌هایی در زمینه هوا و فضا داشت، اما هنوز در بسیاری از زمینه‌ها اعم از گسترش پرتابگر‌ها دچار ضعف است. لذا، حضور فضایی روسیه در ایران، دولت‌مردان ایرانی را بسیار خوشنود می‌سازد. در ماه نوامبر بود که وزارت دفاع ایران موفق به کسب رضایت حسن روحانی برای انجام چند پروژه جدید که نیاز به کمک خارجی دارد، شد. این پروژه‌ها شامل این موارد هستند: تکمیل ایستگاه فضایی سمنان؛ توسعه کامل ماهواره‌بر سیمرغ (که توانایی قرار دادن ماهواره 100 کیلوگرمی تا 500 کیلومتر مدار زمین را داراست)؛ و ساخت ماهواره‌ای برای مشاهده زمین. در حال حاضر، بهترین موارد برای تحقق این امور روس‌ها و چینی‌ها هستند که جذب نیروی انسانی، آموزش، و انتقال تکنولوژی را می‌طلبد.

روابط دفاعی ایران و روسیه در حال افزایش است

نتیجه‌‌گیری
در پی توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 و در بحبوحه بحران سوریه، روابط ایران و روسیه به شدت نزدیک شده و اینکه نیروهای این دو کشور در کنار هم در سوریه می‌جنگند، اتفاق عجیبی نیست. بنابراین، باید منتظر گسترش روابط نظامی بین این دو و ظهور سطوح جدیدی از همکاری در حوزه‌های دیگر بین این دو باشیم. این روابط، پیش از این در فضای غبارآلودی به سر می‌برد که معمولا با مذاکرات طولانی و امضای اسناد تفاهمی همراه بود که عمدتا به دلیل فشار خارجی راه به جایی نمی‌برد. تحقق هر کدام از توافقات فوق‌الذکر نشانه این است که چیزهایی در حال تغییر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    پسکوف گفته بود هنوز زوده در مورد تحویل اس ۳۰۰ به ایران حرف بزنیم روس خرفت برا ما آدم شده
  • farshad ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به نظرم ایران به جز تولید مشترک سوخو30 باید به فکر خرید چند فروند هواپیمای فوق پیشرفته سوخو35 کنه{فکر کنم هزینش خیلی سنگین باشه که چین فقط 4 فروند سفارش داده} و فشار به روسیه واسه خرید سامانه اس 400 {30تریلیون تومن واسه خرید سلاح پول میدیم به هشون هنوز تو کف این قرارداد هاهستند یه کم فشار بیاریم میتونیم بخریم}!!!!!!!! اگه اس400 بخریم چه شود!!!! و سفارش چند ناوگان جنگی فوق پیشرفته{ زیاد به خاطره ارتقای جماران} !!!!!!!!!! البته به نظرممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • الف ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    سند زدن ماهواره بر سیمرغ و پایگاه فضایی امام خمینی که 3 ساله عملیاتی هستن و به خاطر موضوعات سیاسی توسط دولت اجازه پرتاب شدن ندارن رو هم به پای روسهای.....نوشتن خیلی!!! برادر من اگر با غرب دشمنی داری یا با دولت حال نمی کنی نیازی نیست پیشرفت های بومی رو هم به نام روسهایی سند بزنی که اس300 که دو دهه پیش به چینی ها و الآن به جمهوری آذربایجان دادن ده ساله به ما ندادن!! این روسها همان روسهایی هستن که وقتی شهید تهرانی مقدم رفت پیششون و گفت موشک بالستیک اسکندر می خوان با تحقیر و تمسخر بهش گفتن اگر عرضه داری برو خودت بساز ما بهت نمی فروشیم.... وای بر ما......
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    رفتار روسیه در حوزه دفاعی با ما تا الان : مخفیانه و در سکوت خبری ، نتیجه : تکنولوژی و تجهیزات دستمون رسیده . علنی و رسانه ایی ، نتیجش : ندادن به ایران یا ناقص دادن یا دیر دادن و در عوض گرفتن تکنولوژی یا تجهیزات از اسراییل و غرب پوتین با دادن سوخو 30 ثابت کنه روسیه دیگه دلال نیست می خواد بزرگ شه می خواد قدرت بشه .
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ای بابا! چرا نگران؟؟؟ خیالتون راحت روسیه ای که بعد 9سال هنوز اس 300 کاملا دفاعی رو نمیده سوخو30 رو وقتی میده که دنیا با جت های فیلمای جنگ ستارگان میجنگه!
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    امیدوارم این دولت بتونه بجز ایرباس جنگنده هم بخره
  • صادق ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    سوخو اس اس جی برخلاف اشتباه واضح ترجمه ای که در متن انجام شده جنگنده نیست و همون "سوپرجت100" مسافربری هست .که مترجم سوپرجت رو به ابرجنگنده ترجمه کرده.
  • ولف ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دم روسیه گرم بازم هرچی باشه از غرب بهتره...
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد. زمانی که پول اس 300 را جلوتر دادیم مددمدف رئیس جمهور که درواقه دست نشانده پوتین بود و خود پوتین نخست وزیر با بهانه واهی لغو کرد تا امتیاز ار غرب بکیرد. این قرارداداها حداقل 5 سال طول زمانش است. رووسها در رعض یم یکسال زنک عوض میکنند چه برسد به 5 سالو ضمنا یک سریب ا انجمنهای فارسی بزنید. بچه هوشمند ایارنی که شاید خسلسهایشان از بچه های رزمنده باشند دقیقا صلاحهای روسی را رصد کردند. تی 90 از رده خارج است. خ.د روسها روی ارماتا دارند سرمایه گذاری مینند. روسها هیچگاه ایران شرسک استراتزیک نمیدانند. برا یانها ایارن حیات خلوت است. انها هیچگاه سلاخی نمیدهند تا غلیه خودشان باشد. داستان چین و هند فرق میکندو اونها پول هنگفت میدهند و اگر روسها ندهندمیرند از غربی ها میخرند.
  • حسین ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    روسیه هم در دستگاه اطلاعاتی و دیپلماسی خودش افراد مختلف و احتمالا نفوذی داره. هروقت تصمیم میگیرن یک فناوری تاثیرگذار بدن و یا یک پیمان موثر بسته بشه که حکومتهای صهیونیستی به خطر میفتن به طرز مرموزی اینها را از عواقب اون میترسونن و روسها عقب نشینی میکنن. بحث روشن ضمیران و فری ماسونها و رهبر اونها صهیونیستها شوخی و افسانه نیست. در زمان شوروی به گفته خود روسها مدارکی از نفوذ اینها در کا گ ب به دست اومد که در اون بلبشو محو شد. باید امیدوار بود و دعا کرد که این شیاطین انس نتونن روی رابطه دو کشور تاثیر بگذارند، رابطه ای که برای اولین با در تاریخ دو کشورجلوی صهیونیسم ایستاده و نقشه های اونها را در سوریه و یمن عقیم کرده.
  • دل سوخته عاشق وطن ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مملکتی که داره فروخته میشه ،چه احتیاجی به جنگنده ،اس 300 و بقیه چیزها داره الا برای کشتن مردم ایران
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    باز قرار کدوم اشغالهای از رده خارج رو بفروشن و ده سال بعد تحویل بدن
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    تحویل S300 به ایران به تعویق افتاد / روسیه باز زیر قولش زد؟
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    فقط میتونم بگم باید کور باشی که نتونی اینهمه تفاوت رو ببینی. روحانی عشق منی الان یه عده افراطی که ماکت های رونمایی شده رو جنگنده واقعی میدونن و ازش به عنوان افتخار یاد میکنن میان میگن این حرفا فقط برای ایران هراسیه و خرید نظامی کشورهای عربی. اخه ادم عاقل کشورهای عربی الان دیگه دارن روزانه از امربکا و انگلیس خرید میکنن دیگه نیازی به تحریک ندارن. به دلیل جنگ یمن ، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نمیتونن از غرب تجهیزات نخرن ربطی هم به چهار تا مقاله نداره. اصلا کی میشینه این مقاله ها رو بخونه؟ یا یه سری میان میگن چرا خودمون نسازیم؟ هزینه ای که میخوایم بکنیم رو صرف ساخت تجهیزات بومی کنیم... در پاسخ باید بگم عزیز من اگه میشد ، دولت محبوب شما با درامد حاصل از فروش روزانه دو میلیون بشکه نفت ۱۲۰ دلاری کلی تحهیزات میساخت. همون دولت محبوب شما ساخت واسه هفت پشتمون کافیه.!! شما پراید هم که میسازی کلیه
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ای آمریکا از ما ناراحت باش و از این ناراحتی ات بمیر
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نقل قول: بیشتر برنامه‌های پژوهش و توسعه ایران که از آن دست می‌توان به شراکت با اوکراین بر سر آنتونوف 140 و یا شراکت با روسیه بر سر پروژه "شفق" اشاره کرد، به دلیل ضعف شدید مدیریت و تغییر مداوم اولویت‌ها به سر منزل مقصود نرسید». حتا اونا هم از 10000 کیلومتری فهمیدن بعد مدیران ایرانی نمی فهمن
  • شهرام ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مسائل مربوط به ایران و روسیه به هیچ کشوری از جمله امریکا و اسرائیل و عربستان ربطی ندارد.
  • یاسر ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ایران هراسی خود آمریکا وکشور های همسایه تا خرخره داخل تسلیحات هستن حالا سر یه قرارداد هنوز نوشته نشده وپدافند تحویل گرفته نشده ببین چه خبره
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    حرف حساب
  • مهدوی ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    تا یه هیئت اسراییلی رفتن روسیه برای عدم تحویل S300اونا بازم زدن زیر تحویل حالا فکرشو بکن بخوایم جنگنده رده بالا بخریم سوخو30 میخریم اما من قطعا میدونم به جاش سوخو 25 تحویلمون میدن همونطوری که به جا S300انتی2500 بهمون دادن ما باید وابستگی به روسیه رو بشکنیم ماباید حصر خودخاسته و خودساخته رو برطرف کنیم ....!
  • علیا ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شراکت با روسیه بر سر پروژه "شفق" اشاره کرد، به دلیل ضعف شدید مدیریت و تغییر مداوم اولویت‌ها به سر منزل مقصود نرسید این رو قبول دارم.
  • علیا ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    فکر کنم این فقط ترجمه ی مقاله ی اندیکشده ی واشنگتن بود. البته مجتمع امام خمینی تازه قراره 20 بهمن (اگر به تاخیر نیفته) بهره برداری رسمی بشه که اونم برای ماهواره بر سیمرغ کافیه اما برای ماهواره بر های بعدی به سایتی که فکر کنم در چابهار میسازیم نیازمندیم یا اینکه این رو ارتقا بدیم. در ضمن اسکندر قاره پیما هست. تهرانی مقدم انقدر ساده نبود ه بره روسیه و ازشون استراتژیک ترین موششون رو طلب کنه. موشکی که کلاهک هسته ای حمل میکنه. نه شرقی نه غربی اینه که ما باج به غرب و شرق ندیم. اما همکاری میکنیم. از طرفی هم غربی ها هنوز رفتارشون بر اساس زورگویی هست اما شرقی ها بر اساس سودجویی. با آدم سودجو میشه نار اومد و به نتیجه ای رسید که باعث سود دو طرف باشه. اما با زورگو نمیشه.
  • مخلوق خدا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    از د زد گیر فقط د زد میترسه این همه کشور من نمید ونم چرا امر یکا اینقد ناراحته
  • ابوالفضل ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ولی خوب از همه چیز اطلاع دارند،چند هفته پیش بلافاصله بعد ار اجرای برجام کارشناس های روس به اصفهان اومدند و از تمام زیر ساخت ها دیدن کردند برای تولبد بالگرد و جنگنده ،که خوشبختانه رضایت داشتند و زیر ساخت ها را تایید کردند،همینطور گروهی از فرانسه برای توسعه فرودگاه اصفهان و تعریض باند برای فرود ای 380 آمدند، انشاالله هر چی صلاح کشور هست ...
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ماشالا ماشالا، سالادی نوشابه ای چیزی نمی خوای؟
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نگران باشيد و از اين نگراني بميريد،
  • مغز متفکر ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    آواکس.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    كسي كه نوشته اي : روحاني عشق من تو اين همه عقده ي خود كم بيني را از كجا اورده اي ؟ همه عاشقان روحاني مانند تو خودباخته هستند يا اينكه تو يكي تحفه از اب در امدي ؟ مشگل تويي كه خود بأخته هستي تو حق تحقير و اهانت به ايرانيان را نداري يادت باشد كه گفته اند : اينه چون نقش تو بنمود راست خود شكن اينه شكستن خطاست مشگل تو هستي رو خودت كار كن ملت بزرگ ايران ميداند كه كيست !
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چین تعداد کم میخره چون میخواد مهندسی معکوس کنه
  • بیژن ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    با این وضع چرا ایران مدعی خودکفایی نظامیه?۰ما که هیچی نداریم۰
  • شهرام ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چین 24 فروند سفارش داده که در مرحله ی اول 4 فروند ان تحویل داده خواهد شد.
  • شهرام ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    حرف حق جواب ندارد.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    عمرا بفروشه. مگه کسی دیوانه است به همسایه خودش اسلحه بده تا براش شاخ بشه. روسیه با ما منافع مشترک استراتژیک داره. این یعنی برای بدست اوردن منافع بیشتر باید سهم ما رو بخوره. و این یعنی دشمنی. هر همسایه ای دشمن بالقوه همسایه اش هست.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به همون خیال باش.این دولت فقط دولت حال دادن به سرمایه دار و نظام سرمایه داریه.حتی اگر از خرید یک جنگنده هم بخاد حتی امنیت چندتا مستضعف تامین بشه کنسلش میکنه که نکنه یه وقت خدای نکرده صدای جنگنده ها اوقات شریف سرمایه دارا و بچه پولدارا و آقا زاده ها رو به هم بریزه. اون کسیکه در کنار کمک به قشر متوسط به فکر خود باوری و تجهیز صنایع دفاعی اون هم از نوع بومی و ایرانیش بود دکتر احمدی نزاد بود که رفت.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    جدا از اینکه امور داخلی هیچ ربطی به آمریکا ندارد ولی بنده تعجب می کنم که آمریکا نگران چیست؟ روسیه به خودی خود استاد زیر آبی است . برای مثال تا به حال کدام یک از موارد بالا تحویل داده شده؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شما دلتو با این حرف ها خوش کن روسیه نزدیک به 9 سال هست که تحویل اس300 را به تاخیر انداخته چند برابرش هم از صهیونیست ها امتیاز گرفته
  • محمد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ناشناس 10:37 چرا وقتی دو کلمه حرف حساب میشنوی میگرخی.راست میگه در دوران محمودجان چه دست آورد عظیمی بدست آوردیم که حالا بهش بنازیم!؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نه شرقی نه غربی
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    الان کشایش شده داریم میخریم. و 10 یا 20 سال دیگه بازم چون از تکنولوژی عقبیم باید بخریم. این سیکل را کجا باید شکست؟ راه حل هم فقط تربیت مهندس و انتقال تکنولوژی و حتی تربیت مدیر نیست. سیستم اقتصادی ما غلط است. تا زمانی که صنعت نظامی ما با نظام اقتصادی ما گره نخورد در بهترین حالت میشیم روسیه که هزینه ای نظامی داره بیچاره اش میکنه حتی نتوانسته تکنولوژی هوایی پیشرفته خود را به صنعت غیر نظامی منتقل کنه چرا که همه چیز دست دولت است. الان شما در ایران بخواهی صنعت دریایی ایجاد بکنی و قایق تند رو تولید بکنی و بفروشی به مردم و این تکنولوژی در کشور رشد بکنه و بره به صنایع نظامی نیروی انتظامی اجازه رود قایق با سرعتی بیش از 15 گره را به آب توسط افراد نمی دهد. شما بخواهی پهباد تولید کنی و به بخشهای غیر نظامی بفروشی این اجازه را نداری. تا این وضعیت اصلاح نشود صنعت نظامی بیش از این نمی شود و اگر هم رشد کند آن رشد موجب فقر کشور خواهد شد.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    انشالله که اینطوری باشه
  • محمد ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    لااقل در زمان احمدی نژاد سالار غرب آسیا بودیم
  • مهدی ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من که بعید می دونم این دولت حتی بتونه همون ایرباس ها رو هم بخره یه قرارداد طولانی مدت اونم اجاره به شرط تملیک اصلا معلوم نیست آخرش چی بشه
  • الف ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    اسکندر یه موشک بالستیک نقطه زن کوتاه برد 300 کیلومتری هست!!...قاره پیما کجا بود!! خدا شما رو برای اسلام نگه داره ولی حمایت از روسها این قدر ارزش نداره
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    نابغه فکر کردی روسها قراره مفتی به ما بدن!؟ هر چیزی که به صورات واقعی در ایران تولید شده فیمتش یک دوم تا یک سوم قیمت وارد شده با این وضع دلار هست...حالا اینکه برای سود بیشتر به قیمت واردات و بلکه بیشتر می فروشن موضوعی دیگر هست...شما که فرق پراید چینی رو هنوز با تولید استراتژیک یه سلاح که در زمان جنگ احدی بهت نمی دن نمی فهمی مجبوری پست بزنی!!؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    جمع کن این مذخرفات رو کیه که نبوده قیمت تمام شده تسلیحات نظامی و فروش اونها به کشورهای جهان سوم بعضا ده برابر قیمت واقعی اونهاست...بخصوص روسها که هر میگ 29 دانگرید شده دسته دوم رو پنج برابر قیمت صادراتی به ایران فروختن....قرار نیست ایران بشه انباری تسلیحات قدیمی روسی
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    وقتی در اوکراین انقلاب کردن غرب گراها یا در روسیه مدودف و غرب گراها به قدرت رسیدن و زدن زیر قرارداد ها چه ربطی به ایران داره!! این نتیجه وابستگی به خارج هست نابغه
  • دانشجوی ارشد مکانیک ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    استدلال برخی دوستان واقعا خنده داره!! از یک طرف میگن تعطیل شدن پروژه ایران140 یا شفق که همکاری مشترک با اوکراین و روسیه و به خاطر روی کار آمدن دولت های غرب گرای تندرو در این دو کشور به صورت یک طرفه از سمت اونها رها شد ضعف مدیریت طرف ایرانی بود!! از طرف دیگر میگن خرید بهتر هست چون تولید توجیه نداره!!...خب وقتی به خاطر روی کار آمدن دولت های غرب گرا که ایران و متحدین قبلی مثل لیبی مصر و کوبا رو فقط کارت بازی منافع خود در برابر غرب می بینن برعکس دقیقا نشون می ده وابستگی به خارج در صنایع استراتژیک نظامی که به امنیت ملی یک کشور مربوط میشه یک شکست کامل هست بخصوص در زمان های بحرانی مثل جنگ یا روی کار آمدن دولت های مخالف دولت های قبلی ...مشکل ما این هست هر بچه ای که به سن 18 سال می رسه دور کامل می خواد اشتباهات پدران خودش رو تکرار کنه....
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خیالت تخت با نفت 20 دلاری ایران حتی پول اس300 ارزان قیمت رو هم داره با کلی تاخیر پرداخت می کنه هیچ خبری از خرید های سنگین شبه عربی نخواهد شد...
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    افتخار شما جز تعطیل کردن و زمان خریدن چیز دیگری هم مگه هست!؟ حتی دلار 2995 تومنی یک سال آخر احمدی نژاد رو با افتخار کردین 3600 تومن...از نون گرفته تا بنزین رو هم نسبت به سال آخر ایشون باز گرون کردین 300 هزار نفر فقط سال گذشته بیکار شدن یعنی در بیکاری هم عملا ربته کشور منفی بوده 15 هزار واحد تولیدی فقط سال 93 بر اساس گذارش بانک مرکزی ورشکست شدن دوباره....تمام حرف های دولت کلید به دست به زمین خورده به جز خرید محصولات مصرفی از خارج که هیچ سودی برای اقتصاد هیچ کشوری نداره...مثل بشکه های عربی خریدن رو همه بلدن...
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    تا دلت بخواهد فرمانده
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    طرف روسی نیمه کاره با فشار مدودف غرب گرا رها کرد میشه لطف کنی یه حمله از اشتاهات طرف ایرانی رو بفرماید!!؟؟؟؟؟؟
  • شهرام ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ناشناس لطفا تفره نرو دلار 3600 تومن امروزی عواقب و پیامد دولت قبل است که متاسفانه هنوز هم ادامه دارد. درود بر روحانی.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دوست دارم یه دولت غرب گرای دیگه مثل مدودف در روسیه بیاد سر کار بزنه زیر تمام قراردادهای مونتاژی با ایران بعد این عزیزان روس گرا چه دارن بگن!!؟
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به نظر من جنابعالی کور نیستی ولی خودت رو زدی به کوری و نفهمی. کسی هم که خودش رو بزنه به کوری و کری معلومه که اونه همه پروزه ها رو در دولت قبل ماکت تعبیر میکنه.افرادی مثل تو همونایی هستند که یک بار میگن درامدهای دولت قبل کجار رفت. وقتی میگی اون همه هزینه در خصوص پرداخت به موقع یارانه در هر ماه
  • یکی ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بد بختی ماست
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من که چیزی نفهمیدم
  • دانشجو ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    روسیه اگر اگر اگر کافر باشه ظالم نیست آمریکا بزرگ ظالم تاریخ است
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خخخخخخخخ
  • یک دانشجوی کارمند ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این جوون هایی که در دانشگاه داریم وقتی درسشون تموم میشه چرا جذب صنعت نمیشن تا وابستگی ما کم بشه؟؟ تا کی شعار؟ تا کی ؟؟؟ خب این جوون ها رو به کار مرتبط مشغول کنیم که با تحریم؛ آه و ناله و فغان ما بلند نشه...
  • یک دانشجوی کارمند ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این جوون هایی که در دانشگاه داریم وقتی درسشون تموم میشه چرا جذب صنعت نمیشن تا وابستگی ما کم بشه؟؟ تا کی شعار؟ تا کی ؟؟؟ خب این جوون ها رو به کار مرتبط مشغول کنیم که با تحریم؛ آه و ناله و فغان ما بلند نشه...
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این جوون هایی که در دانشگاه داریم وقتی درسشون تموم میشه چرا جذب صنعت نمیشن تا وابستگی ما کم بشه؟؟ تا کی شعار؟ تا کی ؟؟؟ خب این جوون ها رو به کار مرتبط مشغول کنیم که با تحریم؛ آه و ناله و فغان ما بلند نشه... که اینقدر به روس و غرب وابسته نباشیم
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ایشالله
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    روح شهید بهشتی شاد که این جمله نورانی رو گفته
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این جوون هایی که در دانشگاه داریم وقتی درسشون تموم میشه چرا جذب صنعت نمیشن تا وابستگی ما کم بشه؟؟ تا کی شعار؟ تا کی ؟؟؟ خب این جوون ها رو به کار مرتبط مشغول کنیم که با تحریم؛ آه و ناله و فغان ما بلند نشه...
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    واقعا ایول دمت گرم حرف دل مارو زدی
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    حالا جدا از مسائل سیاسی تحویل اس 300 تحولی بزرک در دفاع راداری و پدافندی ما ایجا میکنه
  • جوادیان ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    با شما موافقم بیشتر از این ها بایستی به جوانان توجه کنیم
  • دانشجو ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    روسیه اگر اگر اگر کافر باشه ظالم نیست آمریکا بزرگ ظالم تاریخ است
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر امریکا و اسرائیل
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    باید یه کمپین خرید آواکس برای این آقا ایجاد کنیم ول کن نیست
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    همین که هیچی نداریم آمربکا جرات حمله نظامی نداره حالا اگر از روسیه سلاح بخریم که ....
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ناشناس 10:37 این شمایید که دارید نیسوزید الان دو ساله. درست از انتخابات
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    از سامانه باور چه خبر؟
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ولی غربی ها فضول تر از این صحبتا هستن...
  • سیروس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    شهرام جون خودتو ناراحت نکن حساب شون رو میرسیم یه روز
  • بیژن ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    سیروس خان منم هستم
  • رضا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ایول
  • رامبد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    هـــــــــــــعــــــــــــــــی
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من که چیزی نفهمیدم
  • امیر حسین ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به فضل خدا پیمانهای استراتژیک بین ایران و روسیه در حال شکل گیریست و این باعث برافروختگی نظام سلطه و در راس آن امریکا شده است
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    چند وقت بود داشت نظرم در مورد روسیه و سیاستهای دو پهلوش عوض میشد و داشت باورمون میشد که روسیه واقعا یک متحو واقعیه.ولی در جریان این مووضوع اخیر اس300 بهم ثابت شد که روسیه در هیچ شرایطی به غیر از منافعش به هیچ چیز دیگه ای فکر نمیکنه. حالا میفهمم که چرا در دولت قبل دکتر احمدی نزاد اون همه سعی داشت تا اذهان مردم رو به سمت خود باوری و اتکا بر نیروها و متخصصین داخلی متمرکز کنه. اون مرد بزرگ متوجه شده بود که فقط و فقط این مردم ایران و دانشمندان ایرانی هستند که باعث پیشرفت ایران در تمام حوزه ها خاهند شد. حالا میفهمم که پیشرفتهایی که در دولت قبل حاصل شد الکی نبود و میشه فهمید که بر خلاف خیلی از افراد که سعی در سیاه نمایی و تخریب اذهان مردم دارند که درامد نفت کجا رفته اتفاقا تمام اون درامدها بر روی متخصصین داخلی هزینه شده بود که ای کاش از اول این کار میشد و کاش همه مسئولین کشور اینطور فکر میکردند. بخصوص دولت روحانی که ظاهرا هیچ اعتقادی به نیروی داخلی نداره. به خدا که دولت احمدی نزاد از هر لحاظ یه سر و گردن از این دولت و دولتهای قبل به مراتب بهتره.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    سوخو30
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    احسنت دمت گرم
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دارن میسوزن
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دلار در زمان انتخابات 92 3400 بود قبل از اون به قله 4000 تومان هم رسیده بود بعد از انتخابات اقت داشت حتی به 2800 هم رسید الان هم همان قیمت خرداد 92 هست هر چند که اینقدر پر رو تشریف دارد که دلار 950 تومانی تحویل گرفتید و به 2995 تومان شدن آن افتخار می کنید
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    آفرین به مشرق اینا
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من که چیزی نفهمیدم
  • م-ب ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    یک دانشجوی کار آمد! با این سیاستی که دولت در نظر گرفته تا دوسال باید بسوزیم و بسازیم
  • منوچهر ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    تا وقتی که لابی صهیونیست شورای امنیت و آمریکا هست به این راحتیا به ایران سلاح نمیدن
  • مجتبی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ب قران چینیامتعهد تر و اهل معامله تر از روس ها هستن . ب نظرم یه تعداد j20 ازشون بگیریم یعنی پای مذاکره بریم باهاشون یه تعدادی هم j10 میدونم کیفیت لازم و حداقل j10 نداره ولی جی 20 خوبه ...نظر شما چیه دوستان
  • محمد ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • حسین ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ما خودمون موشک نقطه زن با برد سیصد کیلومتر داریم. ( فاتح 110) . این داستان واقعی به نظر نمیرسد. که شهید تهرانی مقدم چنین تقاضایی کرده باشد.
  • حسین ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر روسیه
  • شاهین ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    "در حال شکل گیری؟"ان شااله 100 سال دیگه.
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    مگه نمیگفتید در صنایع نظامی خودکفا شدید پس چرا حالا میخواهید از روسیه خریدهای سنگین کنید....
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    انتقال تکنولوژی اس300 و سوخو30 بسار بهتر از خرید اس400 و سوخو 35 است.انشالله
  • علی اکبر ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    دوستان این موضوع مهاجرت دانشمندان فضایی و هسته ای چیه؟ اصلا این خبر راست بود ؟ دروغ بود چی بود؟ فکر نکنم حقیقت داشته باشه. کسی چیزی میدنه؟
  • Adel ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    برادر چرا انتظار داری روسیه آخرین تکنولوژی هاشو بده به ما؟؟!!! مگه خوده آمریکا اف-22 شو داد؟ یه خورده منطقی فک کنین
  • Adel ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    عزیز دل سوخته حال شما خوبه؟! کدوم کانال رو گرفتی؟!
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام بچه ها ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین. ********************************این دو روز رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.******************************** هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) . شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید. یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید. -********اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه********.دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟! توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید. در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست. از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}. -نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید. -با خانواده یا دوستان برید. -اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت. -هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید. دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه. -صبور باشید. ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/
  • ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام بچه ها ی چندتا نکته میگم خدایی بهش عمل کنین. ********************************این دو روز رو از خواب و خوراکتون بزنید و برا جبهه انقلاب اسلامی و به عنوان ی نذر برا ظهور حضرت حجت تا میتونید تبلیغ کنید.******************************** هرجا ، هروقت و به هر شیوه مثلا: از طریق شبکه های اجتماعی،سایتها و به خصوص چهره به چهره(تو اقوام،دوستان-تو اتوبوس،تاکسی یا هر جای دیگه که بودید) . شاید مهمترین کار که برا تبلیغ باید انجام بدید توزیع لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان که هم اسم داوطلبها و هم کدشون داخلش باشه هست.برا این کار هم از موبایل و هم از طریق چاپ یا تهیه برشورهای کوچک از جاهای معتبر استفاده کنید.حتی اگه امکانش براتون هست از جیب خودتون هم خرج کنید. یا مثلا کلیپ ها و مطالب اساتید و بزرگان مثل استاد عباسی ،استاد رائفی پور،استاد پناهیان،استاد رحیم پور،دکترسراج و... رو تا میتونید منتشر کنید .البتاتوجه کنیدکه دقیق و به جا عمل کنید. -********اصلی ترین موضوع هم این هست که به کل لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون گزینش رای داده بشه وبه هیچ وجه سلیقه ای عمل نشه********.دقت کنید که حضرت آقا فرمودند لیستی رای بدید ،حالا تکلیف شما که ولایی هستید چیه؟! توی سایتها بحث کنید و جواب افرادی که علیه اصولگراها مطلب مینویسند رو بادقت و با صلابت بدید. در مورد طرفهای دیگه تا میتونید برا مردم روشنگری کنید.اصلی ترین چیزی که میتونید روش تمرکز کنید دخیل بودن یه مفسد و مجرم اقتصادی تو بستن لیست اصلاحطلبها(کرباسچی) و همچنین نبودن اقتصاددان در اون لیست هست و حمایت انگلیس..این کار هم اسمش تخریب نیست بلکه روشنگری هست. از طرفی توضیح بدید همین افرادی که تو لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان هستن جلو مفسدان اقتصادی دولتها چه هاشمی چه خاتمی و چه احمدی نژاد و چه روحانی وایسادن(مثل آقای توکلی،زاکانی،نادران،مصباحی مقدم و...).{قضیه کرباسچی-کرسنت-رحیمی معاون احمدی نژاد-رانت 650 میلیون یورویی دولت فعلی}. -نکته بعد همراه داشتن لیست هست.که خیلی مهم هست.پس لیست اسامی همراه با کد نامزدها رو با خودتون ببرید. -با خانواده یا دوستان برید. -اول وقت برید و نذارید برا آخر وقت. -هر مشکلی هم که داشتید یا خدایی نکرده پیش اومد،هر جور شده رای بدید. دقت کنید که هر برگه رای رو تو صندوق خودش بندازید.چون دوتا انتخابات هست ممکنه به خاطر عجله کردن اشتباه بشه. -صبور باشید. ان شاالله همه مون موفق باشیم! برا ظهور دعا کنید...یا حق/

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس