کد خبر 537824
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

دبیرکل کمیته ملی المپیک می‌گوید: نامه هاشمی به معاون رئیس‌جمهور درباره یک بند خاص بوده که ممکن است مشکلاتی را برایمان ایجاد کند.

به گزارش مشرق، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک با اعلام مصوبات امروز هیأت اجرایی در خصوص نامه کیومرث هاشمی به جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص بند موجود در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: ما پیش از این در هیأت اجرایی مصوبه‌ای داشتیم و اعلام کردیم پیش‌نویس اساسنامه مورد موافقت ما نیست. نامه هاشمی هم به معاون رئیس‌جمهور در خصوص مصوباتی است که ما قبلا اعلام کرده بودیم. عمده داستان به استقلال فدراسیون‌ها برمی گردد چرا که در اساسنامه فدراسیون‌ها رئیس مجمع، رئیس فدراسیون است اما تغییرات ایجاد شده آثار متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه خبر نداشته پیش‌نویس اساسنامه به هیأت دولت رفته، تصریح کرد: البته نوشتن پیش‌نویس اساسنامه مدتی مسکوت بود. البته به جز بندی که آقای هاشمی به آن اشاره کرده موارد دیگری هم بود که مورد تأیید کمیته بین‌المللی المپیک قرار نگرفته بود و من حتی در نامه رسمی در 5-4 صفحه به سجادی این موضوع را گفته بودم اما نامه هاشمی فقط در مورد یک بند خاص است که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و حتی برای ما خطرناک باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه این مصاحبه در مورد تجهیزات اهدایی به فدراسیون شنا که در گمرک مانده، خاطرنشان کرد: من، هاشمی و فدراسیون پیگیر این موضوع هستیم و به نتایج مثبت هم می‌رسیم.

نامه هاشمی به جهانگیری در خصوص بندی در پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون‌هاست که این اختیار را به مدیران کل استان‌ها می‌دهد تا مجامع عمومی هیأت‌ها را خودشان برگزار کنند نه رؤسای فدراسیون‌ها. بنا بر این گزارش پیش از این هاشمی در صحبت‌هایی به موضوع احترام به استقلال فدراسیون‌ها اشاره کرده بود و به نظر می‌رسد نوشتن این بند این موضوع را زیر سوال می‌برد. البته با توجه به اینکه این بحث یک بار هم پیش از این مطرح شده بود سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرده بود در این خصوص نظر مشورتی کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌ها را جویا می‌شود اما خبری از این موضوع نشد تا اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک اعتراض‌شان را به صورت رسمی به معاون رئیس‌جمهور اعلام کردند.

با توجه به اینکه فاصله زیادی به برگزاری المپیک نمانده کمیته بین‌المللی المپیک به شدت استقلال فدراسیون‌ها را رصد می‌کند حتی برخی از کشورها از جمله کویت به دلیل دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها از حضور در المپیک ریو تعلیق شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس