کد خبر 537461
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی از طرح پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به هیئت دولتی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ‌ آشتیانی درباره طرح ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به هیئت دولت مبنی بر ریاست مدیران کل ورزش و جوانان در مجامع ورزشی استان‌ها و همچنین نامه کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این باره، اظهار داشت: به نظرم این یک کار اشتباه است. ما اگر اعتقاد داریم که هر رشته ورزشی یک رشته ملی است و فدراسیون‌ نیز هیئت رئیسه دارد و رئیس آن در مجمع انتخاباتی مشخص می‌شود، پس مسئولیت آن رشته هم با رئیس است.

وی افزود: اینکه مسئولیت رئیس فدراسیون را بر عهده مدیرکل ورزش و جوانان بگذاریم، بدان معناست که رئیس فدراسیون فقط در سطح فدراسیون و نه بیشتر اختیار عمل دارد و این یک نگاه غیرفنی است که باعث می‌شود ساختار مدیریتی به هم بریزد و در واقع پاسخگویی هیئت‌ها ورزشی استان‌ها را به رئیس فدراسیون منتفی می‌کند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی ادامه داد: این شرایط همچنین باعث می‌شود مدیران کل استان‌ها که نقش پیگیری کارهای اجرایی استان مربوطه را دارند، خودشان را با هیئت‌ها درگیر کنند.

واعظ آشتیانی عنوان کرد: متاسفم برای کسانی که ادعای تحصیلات در ورزش را دارند اما این مسائل را درک نمی‌کنند. در زمان تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان گفتم که اگر مجلس می‌خواهد این کار را انجام بدهد، فدراسیون‌ها را زیر مجموعه کمیته ملی المپیک کند و کار آنها توسط این کمیته انجام شود. متاسفانه امروز می‌بینیم که کمیته ملی المپیک نقش تدارکاتچی ورزش را پیدا کرده و این در حالی است که این کمیته در سار کشورهای دنیا کارهای کلان را انجام می‌دهد و نقش نظارتی بر عهده دارد و وزارت ورزش نیز سیاست‌گذار است. در ایران اما شرایط به شکل دیگری است و وزارت ورزش هم نقش سیاست‌گذاری، هم عملیاتی و هم نظارتی را بر عهده خودش گرفته است که این جای سوال دارد.

وی در پایان گفت: مجلس باید ورود کند و تکلیف فدراسیون‌ها را مشخص کند تا آنها زیر مجموعه کمیته ملی المپیک قرار بگیرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس