کد خبر 537408
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

دبیر کل سازمان ملل بر حضور همه گروه های مخالف در سوریه برای پیشرفت مذاکرات صلح تاکید کرد.

به گزارش مشرق، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به گزینه نظامی برای حل و فصل بحران سوریه از سوی کشورهای جهان هشدار داد. وی از کشورها خواست برای حل بحران سوریه از روش مذاکره استفاده کنند.

وی گفت: درگیری های روزهای اخیر در حلب کار سازمان ملل و استفان دی میستورا نماینده این سازمان در امور سوریه را با مشکل روبرو کرده است. دی میستورا در حال هماهنگی بین احزاب مخالف سوریه در برگزاری نشست صلح این کشور در ۲۵ فوریه است.

دبیر کل سازمان ملل بر حضور همه جانبه احزاب مخالف در سوریه برای پیشرفت مذاکرات صلح تاکید کرد. وی یادآور شد جنگ داخلی در سوریه تا کنون ۲۵۰هزار نفر را به کام مرگ کشانده است و نباید از راه حل نظامی برای کشته شدن تعداد بیشتری از مردم سوریه استفاده کرد.

بان کی مون استفاده از گزینه نظامی را موجب تقویت و باز شدن فضا برای فعالیت گروههای تروریستی مثل داعش و جبهه النصره اعلام کرد.

هفته گذشته ۱۷ کشور جهان با شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم ادامه مذاکرات صلح سوریه و رسیدن به یک راه حل مشترک برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه تاکید کردند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق پور حسین معلم باز نشسته تبریزی ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    اقای بان کی مون حرف زدن از حل سیاسی سوریه پوچ و بی فایده است .این نیروی نظامی مقاومت است که مشکلی که تروریستهای بی پدر و مادر وجلاد دست پرورده اردوغان عثمانی و داود اوغلی صهیونیست بوجود اورده و نتیجه ان کشتار صدها هزار زن و مرد و کودک سوری و ویرانی یک کشور بوجود اورده اند برای همیشه حل کنند.زنده باد مقاومت و ننگ بتد بر لائیک های عثمانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس