سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشهد 2017 یک فرصت بزرگ دیپلماسی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری روز پنجشنبه در شورای عالی سیاست گذاری ملی پایتخت فرهنگ اسلامی در مشهد اظهار کرد: اهمیت انتخاب مشهد در سال 2017 زمانی مشخص می شود که بدانیم در شرایط بسیار خاصی قرار داریم.
وی ادامه داد: در مجموعه صف بندی ها و شکاف هایی که در جهان اسلام رخ داده این مناسبت به ظاهر عادی به یک فرصت استثنائی تبدیل شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه قطعا باید از همه ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کرد افزود: مشهد از آنجایی که نقطه مشترک جریان اسلامی است می تواند در بسیاری از جریان های جهان اسلام تاثیر گذار باشد.

انصاری خاطر نشان کرد: وزارت خارجه به موضوع مشهد 2017 به عنوان یک امر حائز اهمیت نگاه می کند و تمامی ظرفیت این وزارتخانه در اختیار مسئولان برگزاری این مراسم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می شود رفت و آمد هیات های مختلف در سال مشهد 2017 تسهیل شود، اظهار کرد: می توان شرایطی را فراهم کرد تا اجلاس سالانه سفرای جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 در مشهد برگزار شود.

دفتر مطالعات راهبردی مشهد 2017 ذیل دبیرخانه شورا برای استفاده از ظرفیت کارشناسی، صاحب نظران و مشاوران متخصص برای تدوین برنامه های محتوایی و عملیاتی شهریورماه سال جاری تشکیل شده است.

آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسن ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    سلام مایه تاسف هست که مشهد پایتخت بشه و مردمش به انواع مصایب مالی درگیر کردند .
  • مهدی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
    0 0
    منظورش بایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس