کد خبر 537341
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حضور در مراسم افتتاح احداث خط لوله گاز جنوب-شمال، پاکستان، به زودی به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بلومبرگ نوشت که ولادیمیر پوتین، حدود سه ماه دیگر، بنا به دعوت نخست وزیر پاکستان برای افتتاح آغاز عملیات احداث پروژه دو میلیارد دلاری که شرکت های روس سرمایه گذار اصلی و مجری آن خواهند بود، به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

اخیرا امریکایی ها اعلام کردند که شرکت روس آر-تی لگوبال ریسورسز که قرار است برای پاکستان پروژه خط لوله گاز اجرا کند، جزو شرکت های تحت تحریم امریکا است و دلیل اصلی سفر اخیر وزیر نفت پاکستان به روسیه هم به احتمال زیاد، مربوط به همین موضوع بوده است. با توجه به اینکه قرارداد احداث خط لوله گاز، قراردادی میان دولت های پاکستان و روسیه است، حتی درصورت تحریم شرکتی که قرار است مجری آن باشد، طرف روس می تواند شرکت اجرا کننده را تغییر دهد.

براساس قرارداد بین روسیه و پاکستان، روسیه مبلغ دو میلیارد دلار برای احداث خط لوله ویژه انتقال گاز ال.ان.جی به طول بیش از یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر سرمایه گذاری خواهد کرد و قرار است فاز اول این طرح که به طرح خط لوله جنوب – شمال معروف است، پیش از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تکمیل شود و تکمیل نهایی آن در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

پیش از این وزیر نفت پاکستان درباره هدف از احداث این خط لوله، گفته بود که به دلیل نیاز شدید مناطق شمال پاکستان به گاز از جمله مراکز صنعتی این منطقه، خط لوله گاز کراچی – لاهور با هدف انتقال بخشی از گازهای وارداتی به مناطق شمال پاکستان احداث می شود. پاکستان حدود یک هفته پیش هم قرارداد واردات گاز مایع از قطر را نهایی کرد. وزیر نفت پاکستان در این ارتباط گفت: این خط لوله برای انتقال گاز وارداتی از قطر و نیز در آینده برای گاز وارداتی از ایران به مناطق شمال پاکستان استفاده خواهد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    ما هم باید به اروپا بفروشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس