دستیار ویژه رئیس‌‌‌جمهور در امور اقلیتهای قومی و مذهبی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی به معنای ساختارشکنی نیست نسبت به رفتار تند عناصر این جریان در مجلس ششم و فتنه سال 88 انتقاد کرد و بیان داشت که این جریان هزینه تحرکات رادیکالی خود را پرداخت می‌کند.

اعتراف یونسی به شیوه رادیکالی اصلاح‌طلبان در مجلس ششم و فتنه 88
گروه سیاسی مشرق – امروز که موضوع ردصلاحیت برخی از عناصر جریان اصلاح‌طلب مطرح است، بسیاری از عوامل این جریان نسبت به عملکرد گذشته افراد این جریان خود را به فراموشی زده و بدون توجه به این مسائل نسبت به غربالگری شورای نگهبان خرده می‌گیرند. اما آنچه مشخص و مبرهن است نمی‌توان حوادث تلخ سیاسی دوران اصلاحات که هر 9 روز یک بحران به وجود آورد و در فتنه سال 88 نیز هشت ماه فضای کشور را با ناامنی و التهاب روبرو ساخت را به‌سادگی فراموش کرد.

در همین باب حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌های قومی و مذهبی در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب اگرچه موضوع ردصلاحیت‌های شورای نگهبان را نقد می‌کند اما در سخنانی که پس از آن به زبان می‌راند نسبت به تندروی عناصر جریان متبوع خود اعتراض می‌کند که بخش اساسی درباره پاسخ درباره موضوع ردصلاحیت‌هاست.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات درباره اینکه چرا اصلاح‌طلبان به‌صورت مستقل زیست نمی‌کنند و حیات آن‌ها وابسته با اعتدال‌گرایان و دولت است به آرمان گفت: «اصلاح‌طلبان نیز هزینه زیادی برای تندروی‌های برخی از بخش‌های خود پرداخت کرده‌اند. برای مثال مجلس ششم با اینکه مجلسی قوی بود اما نباید برای حاکمیت نگرانی و تشویش ایجاد می‌کرد. وارد شدن این مجلس به برخی مسائل کلی نظام به هیچ عنوان به مصلحت نبود. در سال 88 نیز اصلاح‌طلبان با نوعی بردباری سیاسی می‌توانستند از بسیاری از آسیب‌هایی که نظام و جریان اصلاحات با آن مواجه شد جلوگیری کنند.»[1]

وی در این باره می‌افزاید: « بنده هیچ تفاوتی اساسی بین اصلاح‌طلبی و اعتدال نمی‌بینم. به نظر من اگر تندروی را از جریان اصلاحات حذف کنیم به فردی مانند آقای روحانی دست پیدا می‌کنیم. ما بر سر اسامی با کسی دعوا نداریم. آقای روحانی در عمل نشان داده از بسیاری از اصلاح‌طلبان، اصلاح‌طلبانه‌تر رفتار می‌کند.»

یونسی در ادامه با بیان اینکه اصلاحات به معنای رفتار رادیکالی گذشته‌ای که از خود بروز داده نیست بیان می‌کند:‌«‌ اصلاح‌طلب کسی نیست که به دنبال ساختارشکنی باشد. اصلاح‌طلبی به معنای امنیت اقتصادی و ایجاد انگیزه برای حضور گسترده مردم در انتخابات است. اصلاح‌طلبی به معنای شعار تند نیست بلکه به معنای عمل صحیح و درست است.»



[1] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=1112&pageno=7


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس