کد خبر 536439
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلایل عدم حضور رئیس جمهور در مراسم تکریم خادمان قرآن اشاره کرد و گفت: آقای روحانی به شرکت در این محافل علاقه‌مند هستند و همین که لوح افتخار خادمان قرآن را امضا کردند نشانگر علاقه وی به امور قرآنی است.

به گزارش مشرق، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: در این مراسم تنها سؤالات در حوزه قرآن را از من بپرسید.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی دلیل بر عدم حضور رئیس جمهور در این مراسم، خاطر نشان: هر سال این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد اما با توجه به مجموعه مشغله‌های رئیس جمهور، وی در زمان مقرر نتوانستند شرکت کنند.

جنتی در پاسخ به این سؤال که مذاکرات برجام به اتمام رسیده چرا رئیس جمهور باز هم در این مراسم حضور نیافتند، گفت: اکنون هم ممکن است آقای روحانی زمان کافی نداشته باشند. وی به شرکت در این محافل علاقه‌مند هستند و همین که لوح افتخار خادمان قرآن را امضا کردند نشانگر علاقه به این امر است.

وزیر ارشاد در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر مشکلات جامعه قرآنی به ویژه موضوع بیمه، افزود: ما تلاش کردیم بحث بیمه فعالان قرآنی را تأمین کنیم اما دولت خودش در تنگناهای مالی بوده و همین امر موجب شد این امر محقق نشود؛ علی‌رغم اینکه صندوقی برای فعالان قرآنی در نظر گرفته‌ایم اساسنامه هم نوشته شده و امیدواریم با گشایش‌هایی که سال آینده حاصل می‌شود، این مشکلات نیز مرتفع شود.

آرزوی وزیر ارشاد برای سال آینده

وی در پاسخ به سؤالی درباره بودجه‌های قرآنی که در جدول 17 قرار دارد، خاطر نشان کرد: بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد از فصل پنجم بودجه برای کمک به مؤسسات و نهادهای مردمی و خصوصی در حوزه قرآن است؛ درخواستی که دوستان دارند یعنی بودجه قرآنی در ردیف بودجه وزارت ارشاد بیاید و در اختیار معاونت قرآن قرار بگیرد تا مستقیم بودجه محقق شود که در اصل مبلغ بودجه تغییری ندارد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر آرزویش برای سال آینده، گفت: آرزو دارم همه ملت ایران با معارف و مبانی قرآن آشنا شوند و بتوانند فرهنگ قرآنی را در زندگی، فردی، خانوادگی و اجتماعی خود تسری داده و به آن‌ها عمل کنند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    همین که لوح افتخار خادمان قرآن را امضا کردند نشانگر علاقه وی به امور قرآنی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این جمله نامفهوم است . یعنی رابطه امضا و علاقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس