کد خبر 536254
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

عضو شورای راهبردی وزارت صنعت، معدن وتجارت با تاکید بر اینکه آثار برجام بر اقتصاد کشور از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، نرخ رشد فعلی اقتصاد کشور را در حد صفر اعلام کرد و گفت: پیاده سازی و نتایج برجام در اقتصاد کشور بسرعت عملی نخواهد شد.

 به گزارش مشرق به نقل از شاتا، علینقی مشایخی در نخستین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری افزود: کشور هم اکنون به لحاظ اقتصادی در حال رکود قرار دارد و رشد اقتصادی در حد صفر است.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف با تشریح اوضاع اقتصادی در 8 سال دولتهای نهم و دهم اظهارداشت: در این مدت کشور با درآمدهای خوبی مواجه بود اما در مقابل به رشد و توسعه و ایجاد شغل توجهی نشد.

مشایخی با بیان اینکه دولت یازدهم در ابتدای کارش با 500 هزار میلیارد تومان بدهی به بانکها بخش خصوصی پیمانکاران وسازمانهای عمومی فعالیت خود را شروع کرد، گفت: وقتی شرایط بگونه ایی باشد که این بدهی ها پرداخت نشود به طور قطع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

عضو شورای راهبردی وزارت صنعت، معدن وتجارت ادامه داد: بانکها نیز همچون سایر بنگاههای اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار نبودند و با معوقات بی شماری مواجه بودند که این موضوع بر اوضاع صنعت تاثیر قابل توجهی داشت.

مشایخی با بیان اینکه این اوضاع ناشی از سوء مدیریت وتحریمها بوده است خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای مقدمات رفع تحریم ها را ایجاد کرد و اگرچه برجام گام بسبار مهمی در تاریخ کشور به شمار می آید اما پیاده سازی و نتایج آن بسرعت عملیاتی نخواهد شد.

به گفته وی، پس از سال 95 و اینکه سایر مسایل با عقلانیت حل و فصل شود به طور قطع پتانسیل و توانمندی ایران در عرصه اقتصادی بسیار عظیم و گسترده خواهد بود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی که جز صنایع بالادستی به شمار می آید در ایران از توسعه بالایی برخوردار است، گفت: هم اکنون تولیدات این صنعت بالغ بر 62 میلیون تن است که اگر این صنعت با صنعت مستربچ و کامپاند تعامل پیدا کند مسیر گسترده ای یش روی مجموعه صنعت کشور گشوده خواهد شد.

مشایخی سپس با اشاره به ارزش افزوده بالای صنعت مستربچ و کامپاند پلیمری اظهار داشت: در دوران رکود باید این صنعت چندین خط استراتژیکی را دنبال کند که از آن جمله بای پوشش محصولات مستربچ وسع تر شود ضمن اینکه عمق صنعت به لحاظ ارزش افزوده افزایش یابد.

به گفته وی، این صنعت همچنین باید تحقیق و توسعه و ارتقای کیفیت و برندسازی را بیش از گذشته جدی بگیرد و در دستور کار قرار دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس