کد خبر 535829
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

پیوند جریان رهروان لاریجانی با اصلاح طلبان، ازیک سو پایانی است بر هویت اصول گرایی جریان رهروان لاریجانی و از سوی دیگر نشانگر تشدید روند فروپاشی اصلاح طلبان است.

تبعات پیوند جریان لاریجانی با اصلاح طلبان
به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج تحلیل‌گر مسائل راهبردی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

سخنگوی ستاد اصلاح طلبان از امضای میثاق نامه اصلاح طلبان توسط علی مطهری خبر داد.
حسین مرعشی اعلام کرد : کاظم جلالی هم به لیست ائتلاف اصلاح طلبان اضافه شد.
حسن زمانی، مشاور لاریجانی هم گفت : عارف از دوستان خوب ما و از نیروهای توانمندی است و فکر می کنم در سمت نایب رئیس [مجلس] می تواند نقش سازنده ای ایفا کند.

- نگاه اول :
در نگاه اول همانطور که پیش بینی می شد، روند چرخش جریان رهروان لاریجانی به سمت جریان اعتدال و اصلاحات که از مدت ها قبل با ایفای نقش وکیل الدولگی این جریان در مجلس نهم آغاز شده بود، به فاز نهایی رسید. جریان رهروان لاریجانی پیش از این هم و در آغاز کار مجلس هشتم برای رسیدن به قدرت، ابتدا خود را با دولت دولت احمدی نژاد و برخی اصول گرایان همراه کرد اما پس از رسیدن به قدرت هم مقابل دولت قبل ایستاد و هم در اصول گرایان انشقاق ایجاد کرد. جریان رهروان لاریجانی در ادامه برای حفظ قدرت، متوسل به فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس شد. پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی،این جریان برای حفظ قدرت، بادبان خود را با باد دولت یازدهم تنظیم کرد. اکنون جریان رهروان در راستای قدرت طلبی و با هدف در اختیار داشتن مدیریت مجلس دهم، ضمن پشت کردن به هویت و گذشته خود، عملا به صفوف فتنه گران می پیوندد.

- نگاه دوم :
اما در نگاه دوم این پیوند، بیش از همه مؤید فروپاشی جریان موسوم به اصلاحات است. اصلاح طلبان پس از نقش آفرینی در فتنه آمریکایی 88 برای خروج از کمای سیاسی،در یک خودزنی و اشتباه محاسباتی ( نگاه رحم اجاره ای ) ناگزیر به ائتلاف آقای روحانی شدند و گزینه خود ( آقای عارف )را مجبور به کناره گیری از رقابت انتخاباتی در سال 92 نمودند. اصلاح طلبان در ادامه اشتباه محاسباتی با کسانی ائتلاف می نمایند که روزگاری در جستجوی خاموشی چراغ ریاست آنان بوده و از سوی احمدی نژاد پدیده سیاسی شدند. این روند که دقیقا مغایر ادعاهای جریان اصلاحات و مطالبات جامعه است،اصلاح طلبان را چند گام به فروپاشی نزدیکتر می کند.

- بنابراین پیوند جریان رهروان لاریجانی با اصلاح طلبان، ازیک سو پایانی است بر هویت اصول گرایی جریان رهروان لاریجانی و از سوی دیگر نشانگر تشدید روند فروپاشی اصلاح طلبان است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس