نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان تأکید کرد که کشورش به حملات متقابل علیه شبه‌نظامیان کرد در سوریه ادامه می‌دهد.

 به گزارش مشرق، علیرغم افزایش فشارها به آنکارا برای متوقف کردن حمله به شبه‌نظامیان کرد، «احمد داووداوغلو» نخست‌وزیر ترکیه روز یکشنبه (دیروز) در یک گفت‌وگوی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به حملات متقابل خود به حزب اتحاد دموکراتیک کردها (PYD) در سوریه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دفتر نخست‌وزیر ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که داووداوغلو به مرکل اعلام کرده است که «ترکیه به حزب اتحاد دموکراتیک کردها اجازه نمی‌دهد اقدامات تهاجمی انجام دهد. نیروهای امنیتی ما، پاسخ لازم را ارائه کرده است و همچنان به ارائه پاسخ لازم ادامه می‌دهد».

طبق این گزارش، حملات توپخانه‌ای در هر دو روز آخر هفته، اهداف حزب اتحاد دموکراتیک کردها (PYD) و یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد (YPG) را هدف قرار داد و طبق قوانین درگیری، شبه‌نظامیان کرد را هدف قرار می‌دهد.

نخست‌وزیر ترکیه به مرکل اعلام کرد که نیروهای کرد سوریه با پشتیبانی حملات هوایی روسیه، در حال پیشروی و پیشرفت هستند.

داووداوغلو ادامه داد که اقدامات جنگجویان کرد با هدف ریشه‌کنی «صدها هزار غیرنظامی سوری» از منطقه مرزی و «ایجاد یک بحران انسانی» است که هم بر ترکیه و هم اتحادیه اروپا تأثیر می‌گذارد.

پیش از این، فرانسه خواستار «توقف فوری» حملات توپخانه‌ای ترکیه علیه کردهای سوریه شده است و وزارت خارجه آمریکا نیز از ترکیه خواست تا این حملات را متوقف کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس