کد خبر 535459
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

منابع سوری از درگیری‌های شدید در حومه شمالی لاذقیه و نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های دفاع ملی به ناحیه کنسبا خبر دادند.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع ملی، روستای آرا در نزدیکی کنسبا و نقطه 515 در حومه لاذقیه را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند، این در حالی است که حومه جنوبی شهرک منسبا و روستای البیضاء شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و تروریست‌هاست و همچنین خبرهایی از ورود کمک‌ برای تروریست‌ها از سمت مرزهای ترکیه منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها، ده‌ها تروریست کشته و یا زخمی شدند، محور شرقی منطقه عالیه در حومه لاذقیه هم شاهد درگیری‌های شدید بوده است.

یک منبع نظامی سوری با بیان این مطلب گفت ارتش سوریه به پیشروی مهمی در جبهه کنسبا آخرین دژ تروریست‌ها در حومه شمال شرقی لاذقیه دست یافت به طوری که رویسه السویدیه، روسیه قطیلبه و روستای حوکه را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

این منبع افزود این دو تپه، اهمیت استراتژیکی بالایی دارند، چرا که به طور مستقیم بر روستای آرا مشرف است که ورودی‌‌های آن شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش و تروریست‌ها طی هفته‌های گذشته بوده است که امروز از نظر نظامی سقوط کرده است.

این منبع میدانی در ادامه گفت نبردها به طور مستقیم در نزدیکی شهرک کنسبا واقع در جاده بین المللی حلب به لاذقیه متمرکز است که تا جسرالشغور در حومه ادلب هم امتداد دارد، این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه، روستای کفرته در غرب کنسبا یکی از ورودی‌های اساسی به این ناحیه را هم آزاد کرده‌اند.

منبع سوری افزود نبردهای نیروهای ارتش سوریه بر آزادسازی این تپه‌های موجود در اطراف کنسبا متمرکز است این در حالی است که ارتش سوریه توانست پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی، سلسله جبال الروس را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کند که این کوه‌ها بر ناحیه کنسبا اشراف دارد،درگیری‌ها در کوه‌های الروس سلسله جبال پیچیدهای که تروریست‌ها طی ماه‌های گذشته در آن مقاومت می‌کردند،‌تشدید شده بود، تروریست‌ها این مناطق را به سبب مشرف بودن بر مهمترین راه‌های کمک‌رسانی به آنها به ناحیه کنسبا از سمت مرزهای ترکیه و ادلب دارای اهمیت بالایی می‌دانستند.

نیروهای ارتش سوریه، پس از آزادسازی شهرک ربیعه با تکیه بر استراتژی فرسوده کردن مستمر گروه‌های تروریستی باقی مانده در کنسبا، سبب شده‌‌اند این گروه‌ها در موضع ضعف شدید قرار بگیرند، به ویژه پس از آنکه جبل الترکمان هم به دست نیروهای ارتش افتاد که خط دفاع اصلی از جسرالشغور در حومه غربی ادلب را تشکیل می داد.

منبع امنیتی سوری گفت روستای داما در اطراف شهرک ادلب شاهد تحرکات گسترده تروریست‌های خارجی از جمله چچنی‌ها و قفقازی‌ها بوده است که در این روستا جمع شده‌‌اند تا به مواضع ارتش سوریه که اخیرا در حومه لاذقیه پس از قطع خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها و سیطره بر تپه‌های موجود به ویژه  الباشوره و العالیه و الصویبیه پیشروی کرده‌اند، حمله کنند، این موفقیت‌ها، راه را به روی تروریست‌ها در روستاهای العیدو و الوادی خواهد بست که به مثابه خطوط کمک‌رسانی و دفاعی از نقطه نظر جغرافیایی است و  تروریست‌ها برای متوقف کردن پیشروی ارتش در آخرین دژهایشان در حومه شمال شرقی لاذقیه تلاش می‌کنند.

نیروهای ارتش سوریه پیش از این توانسته بودند امنیت و ثبات را به سمت شرقی محله البجابجه در  درعاالبلد و روستاهای الطاموره و جب الکلب در حومه حلب و مناطق و تپه‌های استراتژیک در اطراف کنسبا در حومه لاذقیه برگردانند و دست‌کم 10 تروریست داعشی را در حومه سلمیه از پای درآورند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    0 0
    ترکیه بای بای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس