کد خبر 534919
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

شرکت دولتی تسلیحاتی «روس آباران اکسپورت» روسیه تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی «پانتسیر اس-یک» به عراق را به پایان رساند.

به گزارش مشرق، یک مقام سازمان همکاری های فنی- نظامی روسیه روز جمعه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: روسیه 20 دستگاه مجموعه های « پانتسیر-اس-یک» به عراق تحویل داد.

سخنگوی شرکت تسلیحاتی ویسوکوتوچنی کومپلکسی (شرکت طراح و سازنده سامانه های پدافند موشکی) به تازگی در مورد تحویل «پانتسیر-اس-یک» به عراق به ایتارتاس گفت: تحویل این تسلیحات مطابق با قرارداد شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت و وزارت دفاع عراق صورت گرفت و بطور همزمان روسیه پرسنل عراقی را برای بکارگیری تسلیحات پانتسیر- اس-یک را هم آموزش می دهد.

این قرارداد 4/2 میلیارد دلاری دو سال پیش در جریان سفر نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق به مسکو امضا شده است و بر اساس آن روسیه 48 دستگاه سامانه پدافند موشکی پانتسیر- اس-یک و 36 فروند بالگرد ام28-ان.ای معروف به شکارچی شب به عراق تحویل می دهد.

پانتسیر- اس-یک سامانه پدافند هوایی میان برد است که از یک رادار، پرتاب گر موشک (مجهز به چند موشک ضدهوایی) و آتشبار ضدهوایی تشکیل شده که می تواند اهداف هوایی را در ارتفاع تا 36 کیلومتری شناسایی و تا ارتفاع 15 کیلومتری نابود کند.

مقامهای روس اعلام کرده اند، این تسلیحات پیشرفته را برای تقویت توانمندی ارتش عراق برای دفاع از این کشور در مقابل تهدیدات مختلف به بغداد تحویل می دهند.

مسکو بر حمایت از عراق در مبارزه با گروه تروریستی و تکفیری داعش تاکید کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    با سلام پانتسیر یک سامانه پدافندی متحرک برد ک.تاه هستش نه برد متوسط جایزگین توانمدی برای سامانه پدافند کوتاه برد شیلکا که بر روی حامل زرهی نصب میش منتها پانتسیر کشنده مخصوص غیر زرهی داره دارای سلاح ترکیبی موشکهای کوتاه برد و توپهای 30 م.م هستش که با رادار، اپتیک و دوربینهای حرارتی هدایت میشن سامانه توانمند و قوی در زمینه کوتاه برد بحساب میاد
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    سامانه پدافند موشکی پانتسیر- اس-یک و بالگرد ام28-ان.ای معروف به شکارچی شب از سلاح هایی است که ما نیز بشدت به آن نیازمندیم بویژه سامانه پانتسیر برای دفاع از مراکز خود در جنوب ودر مقابل هواپیماهای مدرن مزدوران سعودی وامارات ودیگر اراذل خلیج فارس...
  • یاور ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    برای ما تونگوسكا بسیار مناسب‌تر از پانسیر است
  • افشین تهران ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    جاییکه سامانه های بومی رعد 1و2 و سوم خرداد و طبس هست نباید حسرت پانتسیر رو بخوریم.به برد و ارتفاع این سامانه های بومی و سرعت موشکهای انها نگاه کنید و اونو با پانتسیر مقایسه کنید ببینید کدوم یکی بهتره؟اطلاعات همه این سامانه ها در سایتهای خارجی و ایرانی موجوده.اینقدر مرغ همسایه رو غاز نبینیم بهتره.
  • افشین تهران ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    یاور جان پانتسیر مدل ارتقا یافته تونگوسکا هستکه از رادار ارایه فازی استفاده میکنه و برد و ارتفاع موشکهای اونم افزایش یافته.اما با وجود سامانه های ایرانی مثل رعد 2 ایا ما به این سامانه ها نیاز داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس