کد خبر 534226
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملکرد حکومت پهلوی به زبان طنز مورد نقد کاربران ایرانی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران کاربران ایرانی در فضای مجازی با انتشار مطالب، عکس‌نوشت‌ها و تصاویر مرتبط با شعارهای انقلاب اسلامی در بهمن 57 جشن بزرگ پیروزی انقلاب را پاسداشتند.

در این میان پاسخگویی به شبهاتی که توسط رسانه‌های معاند منتشر می‌شود و بازخوانی فساد دربار و خیانت‌های صورت گرفته به ملت ایران در حکومت پهلوی نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت که در ادامه بخش طنز این مطالب منتشر شده را می‌خوانید:

 

*عمو می‌گه زمان شاه ...

عمو می‌گه زمان شاه با زمان شما خیلی فرق داره اون موقع‌ها اصلاً وضع فرق داشته زمین تا آسمون با الان، الان هم گرونی زیاده، هم اینکه مردم نمی‌تونن چیزی بخرند ... عمو خاطرات جالبی داره که شما رو دعوت می‌کنم تا بخشی از آن را بخوانید:

 

 

*چی‌بودیم! چی‌شدیم...

اصلاً خیلی‌ها می‌دونن که اون موقع‌ها ما یک چیز دیگه بودیم! باید با چشم خودتون می‌دیدید ولی حالا فعلاً این دو تا عکس رو ببینید:

اگه تا کمر خم نمی‌شد مینداختنش بیرون؛ مجبور بوده ... می‌فهمی؟ مجبور!

 

 

 

*یک سلطنت طلب در مقابل دیوار رسوایی!

زمان اعلیحضرت چه ابهت و احترامی تو جهان داشتیم ... همه جلومون تعظیم می‌کردن، اما الان!

 

*بزک شاه!

تا بحال چهره بزک شده شاه ایران را دیده‌‌‌اید؟ در ادامه می‌توانید برخی از زوایای آن‌ را مشاهده کنید:

همسایه دوستی از ویژگی‌های بارز ایشان بود! در فرهنگ آریایی بر اهمیت احترام به همسایه و باخبر بودن از حال او تأکید ویژه‌ای شده است؛ پهلوی (بیشتر دومی گاهی اولی) نیز در راستای ارج گذاری به فرهنگ آریایی همواره و در هر فرصتی به این مهم مبادرت می ورزیدند و برای شاد کردن دل همسایگان اقدامات خداپسندانه انجام می‌داد. 

حسن روابط ایشان با دول غربی از ویژگی‌های بارز ایشان بود! تاریخ‌نویسان همان وقت نوشته‌اند رابطه ایران با دولت‌های غربی، در هیچ برهه‌ای از تاریخ به خوبی دوره پهلوی نبوده است. حسن رابطه پهلوی و قدرت‌ها به حدی شدید بود و آنها به حدی باهم ندار بودند که انگلیسی‌ها به طور مستقیم رضاخان میرپنج را به سردار سپه و در ادامه به رضا شاه کبیر تبدیل کردند. که واقعاً چنین رابطه خوبی در هیچ کجای تاریخ ایران مشاهده نشده است.

شایان ذکر است پهلوی در این زمینه نهایت ادب و نزاکت را نیز به کار می‌بست و مزاحم وقت اصل دول غربی نمی‌شد و در همان سفارتخانه‌هایشان در تهران کارش را راه می‌انداخت. البته ادب و نزاکت خاندان پهلوی به این مسائل محدود نمی‌شد و این پدر و پسر با کوچکترین اشاره انگلیس و آمریکا بزرگترین امتیازها را به هر فرد و یا کشوری که آنها می‌خواستند تقدیم می‌کردند.

دوستداری رژیم صهیونیستی از ویژگی‌های بارز ایشان بود. اسرائیل اگر چه از هر طرف به آن نگاه می‌کنیم همسایه ایران محسوب نمی‌گردد اما شدت همسایه دوستی پهلوی به حدی زیاد بود که غیر همسایگان را نیز جزو همسایگان حساب می‌کرد و در راستای شاد کردن دل آنها به جان می‌کوشید. پهلوی در روزگاری که اسرائیل با بحران هویت روبرو بود با شناسایی اسرائیل کمک شایانی به شخصیت وی کرد.

خانواده دوستی و رفیق پسندی از ویژگی‌های بارز ایشان بود. فرهنگ بشری از دیرباز بر اهمیت نقش خانواده در سرنوشت انسان تأکید بسیار زیادی داشته است. همچنین این فرهنگ در اهمیت نقش دوست در زندگی انسان نیز بارها و بارها سخن گفته است در همین راستا پهلوی‌ها (بیشتر دوم و البته اول) در راه اهمیت تحکیم روابط خانوادگی و دوستانه خود اقدامات شایسته‌ای انجام دادند و با رعایت مراتب شایسته‌سالاری ایران را میان اقوام و دوستان خود تقسیم کردند.

 

*دیگه به این شیر نیازی نداریم، بلکه خدا رو داریم ...

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 48
  • سعید ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    10 1
    چی بودیم،چی شدیم!!!
  • علی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 12
    احسنت خیلی وقت بود به همچین نوشته هایی احتیاج داشتیم
  • نادر ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    4 3
    روی عکس نوشته ملکه دانمارک
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    3 7
    عالی بود
  • نسوم ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    7 4
    برو خودتی
  • ایرانی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    22 8
    عزیز. تو اروپا سنته که مرد دست زنه می بوسه نه تنها نشانه کوچکی نیست نشانه وقار مرد است .
    • نیازمند به اسلام IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      اره انقدر آدم حسابشون نمیکردن که حتی حق رای نداشتن اونوقت همزمان دستشون رو به نشانه وقار میبوسیدن
    • نیازمند به اسلام IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      اره انقدر آدم حسابشون نمیکردن که حتی حق رای نداشتن اونوقت همزمان دستشون رو به نشانه وقار میبوسیدن
  • ناشناس ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    10 4
    اون تصوير پايين عكس هفتم چه مفهومي داره دقيقا؟! اين كه جديد هست، عكس آرامگاه كوروش كبير با تصاوير بالاي آن و تيتر عرب خائن چه معنايي دارد؟! چرا پاي كوروش را به وسط مي كشيد؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 7
    اون مقبره البته مال کورش نیست، قبل انقلاب از پهلوی می گفتن مادر سلیمان. بعد یکهو شد مقبره کورش. جالبه که هیچ اسم و رسم باستانی روی مقبرش نیست.
  • emad ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    5 3
    نکنه کوروشم دسته ملکه انگلیسو بوس کرده که اون عکساا رو گذاشتین!!!!
  • مستوفی الممالک ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    4 4
    کوروش را محمدرضا پهلوی برای وجاهت بخشیدن به حکومتش گنده اش کرد و بهش پر و بال داد...
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    1 3
    قبر انورسادات خائن چه ربطی به کوروش داره
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    6 21
    لعنت ابدی بر خاندان منحوس پهلوی
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    3 9
    خوبه آفرین دارین راه می افتین ولی پای امثال کوروش رو وسط نکشین چون اتحادخراب کنه ، یکی از کارهای مهمی که تو دستور کار سلطنت طلب ها ، منافقین و ... هست شبهه افکنیه حالا هی بخوای دلیل و منطق بیاری کارکرد این چند تصویر رو نداره .
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    8 14
    بامرام...تو ایران هم رسم و حیا و دین هست که مرد نباید دست زن را ببوسد! ما ایرانی هستیم نه اروپایی
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    4 4
    نوشته سفر شاه به دانمارک که حتما ملکه انگلیس هم حضور داشته
  • Wolf US ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    باسلام ؛ یک روزنامه نگار بایستی حقیقت را آنگونه که هست به مخاطبانش انتقال بده ؛ در اروپا و میان اشراف اروپایی بوسه بردست خانم ها نشانه زبونی مرد نیست ؛ بلکه نشان از فروتنی مردان در مقابل خانم ها ست که بعد از آفریدگار بی همتا خداوند دوم انسان ها در روی زمین هستند و نوع بشر از بطن این موجود مقدس و قابل احترام به وجود آمده است ؛ هستی ما انسان ها فدای زنانگی مادران ؛ خواهران ؛ همسرانشان باد . حالا حضرتعالی این عقیده بنده را فرض بر فمنیست بودن می خواهی بذار خواه بر زن ظلیلی . ممنون که وقت شریفتان را در اختیار بنده قرار دادی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس