امیر عزتی گفت: متاسفانه ‌رسانه‌های خارجی از جمله BBC ‌هجمه‌ فراوانی را علیه خدمت سربازی ‌در کشورمان در دستور کار خود قرار داده‌اند و برخی‌ها نیز در داخل کشور با آنها همراهی می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع،‌ ‌امیر نصرالله عزتی معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در هشتمین جشنواره جوان سرباز وزارت دفاع و چهارمین همایش فرماندهان نمونه با تبریک فرارسیدن سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نهالی که امام خمینی در سال 1357 غرس کردند امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با اشاره به اعمال شدترین تحریم‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی 37 گذشته افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود این تحریم‌ها با اقتدار مسیر پیشرفت خود را طی کرده و امروز به عنوان یکی از کشورهای صاحب قدرت در سطح منطقه و جهان خودنمایی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود ‌با تأکید بر مقدس بودن خدمت مقدس سربازی در فرهنگ اسلام، از یادگیری، جانفشانی برای ارزش‌ها، احساس مسئولیت‌، اعتماد به نفس، ‌خوداتکایی‌، قانون‌پذیری‌، صبر و تحمل و نظم به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های دوران‌ سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و تصریح کرد: سربازی به هیچ وجه اتلاف وقت نیست و از سربازان عزیز می‌خواهم در این مدت دو سال نهایت بهره را از خدمت سربازی ببرند چرا که این دوره پیش‌زمینه‌ای برای ورود به زندگی و اجتماع است.

عزتی با بیان اینکه مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح به داشتن چنین سربازان برومند و جان برکفی افتخار می‌‌کنند، ادامه داد: سربازان نیز باید افتخار کنند که سربازی نظامی را انجام می‌دهند و از آن دفاع می‌کنند که در رأس آن  ولی فقیهی فرهیخته، حکیم، دلسوز، مقتدر و با قدرت قرار دارد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در ادامه با تأکید بر اینکه خدمت سربازی در اکثر کشورها وجود دارد، خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه ‌رسانه‌های خارجی از جمله BBC ‌هجمه‌های فراوانی را علیه خدمت سربازی ‌در جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند و برخی‌ها نیز در داخل کشور با آنها همراهی می‌کنند که نمی‌توان این پروژه را تصادفی و از روی غفلت دانست.

عزتی این برنامه‌ریزی‌های دشمنان علیه خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران را توطئه‌ای بیش ندانست و گفت: دشمنان مباحث مختلفی را در رسانه‌های خود علیه خدمت سربازی ‌دنبال می‌کنند و هدف آنان القای اتلاف وقت به جوانان در دوران خدمت سربازی است و می‌خواهند اقتدار و قدرت کشور را زیر سئوال ببرند، اما به طور قطع خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و دارای برکات زیادی برای سربازان است.

وی با طرح این سئوال که چرا این رسانه‌ها به چگونگی سربازی در سایر کشورها اشاره نمی‌کنند‌، اضافه کرد: دشمنان دست روی نقطه‌ای گذاشته‌اند که با اقتدار، عزتمندی، توانمندی و قدرت بازدارندگی کشور ارتباط مستقیم دارد چرا که سربازان ‌در دفاع از کشور و امنیت ملی ‌نقش بسیار اساسی و حسا‌س دارند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل حمله رژیم بعث به ایران اسلامی از هم‌پاشیدگی نیروهای مسلح در اوایل پیروزی انقلاب بود، تصریح کرد: در آن زمان با خیانت برخی‌ها ‌مدت خدمت سربازی از دو به یک سال کاهش یافت و ‌به یکباره پادگان‌ها خالی از سرباز شد و همین موضوع صدام را تشویق به حمله به ایران کرد.

عزتی با بیان اینکه ملت ‌ ایران با دست خالی و با پشتوانه همین سربازان غیور هشت سال در برابر دشمنی مجهز به انواع تجهیزات و حمایت‌های بین‌ا‌لمللی مقاومت کرد، افزود: اکر تدابیر و رهنمودهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) نبود نیمی از خاک ایران به تصرف دشمن درمی‌آمد.

وی با بیان اینکه در دوران قاجار به علت ضعف نیروی نظامی به اندازه وسعت فعلی خاکمان از ایران جدا شد و قاجاریه با یک اولتیماتوم دولت های روس و انگلیس قسمت های عظیمی از خاک ایران را واگذار می کرد گفت: ولی در هشت سال دفاع مقدس با تدابیر حضرت امام(ره) و به همت نیروهای مسلح به ویژه سربازان عزیز و مردم غیور ایران اسلامی حتی یک وجب از خاک مقدس وطن جدا نشد و دشمنی که خواب تصرف یک هفته‌ای خوزستان را می‌دید پس از عقب نشینی با حملات نیروهای مسلح در خاک خودش مورد تعقیب رزمندگان اسلام قرار گرفت و این را مدیون روحیه جان بر کفی سربازان در دوران دفاع مقدس هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    21 ماه زیاد است. 6 ماه بسه دیگه
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سر چهار راه واستادن و جریمه کردن خودروها یا پله های دادگاه ها را بالا پایین رفتن کجاش ایجاد آمادگی دفاعیه؟! سربازی به خدمت وظیفه تبدیل شده.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    من بخاطر ی نقص فیزیکی معاف از رزم هستم. معاف از رزم که دیگه آموزش نظامی نمیبینه چه جور سربازیه؟
  • بهداد ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    شما هم هر چیزی رو به BBC ربط بدید !! اینکه سرمایه ی جوون کشور به جای هدر دادن عمرش صرفا توی بشین پاشو و آشخوری توی بخش ساخت تجهیزات نظامی و الکترونیکی به کار گرفته بشه بده ؟؟ اگر در خانه کس است، یک حرف بس است...
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سربازی اتلاف وقت است.با حقوق ماهی 70 هزار تومن و تحقیر ...
  • افشین تهران ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    الان شما در اوقات فراغت داری تجهیزات نظامی و الکترونیکی میسازی؟؟؟یا دور دور میکنی؟وقت برای ساختن هست اونم اندازه یک عمر اما اول ساخته شو تا بتونی بسازی.سربازی همش بشین و پاشو نیست اش هم قبلا که ما رفتیم فقط هفته ای یک روز بود نه هر روز .اما برای جونی که اینهمه ادعا داره خوبه که لااقل لباسش رو خودش بشوره.
  • افشین تهران ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    به بی بی سی چه ربطی داره که سربازی خوبه یا بد.در ابتدای جنگ ایران و عراق اگه همین مردان اموزش دیده در سربازی و سربازان احتیاط نبودن صدام تا وسط حداقل خوزستان جلو امده بود .سربازی اتلاف وقت نیست بلکه بهترین مکان هست برای ساخته شدن.جاییکه غرور دیگه حرف اول رو نمیزنه.سحر خیز میشی و با برنامه کار کردن رو یاد میگیری.یاد میگیری که کارهای خودت رو باید خودت انجام بدی.معنی مفید بودن و حفاظت از وطن رو میفهمی.چجوری کسیکه خودش ساخته نشده میتونه کشور یا حتی زندگیشو بسازه؟اون داخلیها که از نبود سربازی حرف میزنن هم برای چندتا رای بیشتر هست.حتی خرید سربازی هم یه جور تبعیض هستکه فقط در دولتهای اصلاحات شاهد اون هستیم اونم برای پولدارها.سربازی با این شرایط امروز واقعا بهشته.کو اون جوانهایی که با وجود جنگ 28 ماه خدمت میکردن؟اینهمه ادعا از کجا اومده؟
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    آقای افشین کدام سرباز - سربازی در ایران اصلا زیبنده نام جمهوری اسلامی نیست - 2سال تمام وقت (24 ساعته)یا سه شیفت حضور در سر کار (خدمت سربازی) معادل 6سال خدمت با 8ساعت وقت مقرر حتی در قانون کار است - آن وقت قانون می گوید سربازی 2 سال است مفهوم انسانی شیفت کار هشت ساعت را در نظر نمی گیرند در 6 ماه با خدمت تمام وقت می شود 18 ماه از خدمت - این درد ایرانیان است البته به بی بی سی ربطی ندارد اما اصلاح این قانون به نفع جوانان ایرانی است - درجنگ بعثی ها نیز حضرت امام سربازان احتیاط و ذخیره را احضار نکردند این بسیج بود که مثل پروانه دور امام و کشور می چرخید و می چرخد این بسیج وسپاه است که بی بی سی را دیوانه کرده و گرنه این سربازی (نظام اجباری رضاخانی)جز خوراک تبلیغ برای بی بی سی هیچ نفعی برای ایران و جوانان ایرانی ندارد والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس