رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: ششمين سال برگزاري اردوهاي جهادي با حضور سه ميليون نفر از جوانان در سراسر كشور در تيرماه شروع مي‌شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، سردار مجيد خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي در نشست خبري كه صبح امروز (چهارشنبه) در خصوص اعلام برنامه‌هاي اردوهاي جهادي هجرت برگزار شد، گفت: ششمين سال برگزاري اردوهاي جهادي با حضور سه ميليون نفر از جوانان در سراسر كشور در تيرماه شروع مي‌شود و بيش از 20 هزار نقطه كشور شاهد برپايي كارگاه‌هاي فراگير كار و تلاش جوانان خواهد بود.

وي افزود: برگزاري اين اردوها با هدف تربيت نيروهاي مدير، ‌مدبر و كارآمد براي آينده كشور است و 40 درصد شركت كنندگان در اين اردوها دختران و 60 درصد پسران هستند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينكه كمك به دولت در ساخت مناطق محروم از ديگر ماموريت‌هاي ماست، اظهار داشت: هر سال آسيب‌شناسي‌هايي در سطح كشور صورت مي‌گيرد و نتيجه آن در ارديبهشت ماه بررسي مي‌شود كه در همين راستا طرح آموزشي "رسم هجرت " با حضور سرگروه‌هاي اردوهاي جهادي در سه روز برگزار شد.

خراساني ادامه داد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به دنبال اين هستيم تا شاهد 40 ميليون نفر روز تلاش جوانان با كمك 14 نهاد انقلابي و دولتي باشيم. در سال گذشته هدف‌گذاري ما 30 ميليون نفر روز بود كه اين رقم از 33 ميليون و 800 هزار نفر روز گذشت و همچنين رضايتمندي ما در سال گذشته از 14 نهاد دولتي و استانداران 80 درصد است.

وي خاطرنشان كرد: طبق بررسي صورت گرفته در سال گذشته بيش از 50 درصد جوانان كشور از طرح اردوهاي جهادي استقبال كردند و با برنامه‌هاي آن آشنا بودند و ما به دنبال آن هستيم تا اين رقم به 75 درصد برسد.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته گفت: 10 هزار و 700مدرسه بازسازي، احداث، مرمت و زيباسازي شد. همچنين 7 هزار فرهنگي و 4 هزار طلبه در كنار جوانان در اين اردوها شركت داشته‌اند.

خراساني افزود: در سال گذشته 7 هزار تيم پزشكي خدمات شايسته‌اي را در مناطق محروم به مردم ارائه كردند و در حال حاضر اعزام تيم پزشكي به مناطق محروم در طول سال صورت مي‌گيرد. همچنين 16 هزار كلاس آموزشي در اين مناطق برگزار شد و 3 هزار و 300 پروژه عمراني كوچك عام‌المنفعه و زودبازده به دست متخصصين در اردوهاي جهاني به بهره‌برداري رسيد كه اينها حاصل اعزام 14 هزار گروه جهادي به مناطق محروم است.

وي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: با توجه به حجم بسيار زياد استقبال از اين اردوها مركز مطالعات و هدايت حركت‌هاي جهادي رادر سال گذشته راه‌اندازي كرديم. اين مركز از هر گروهي كه علاقمند باشد در مناطق محروم خدمت‌رساني كند حمايت مي‌كند.

رئيس سازمان بسيج سازندگي با بيان اينكه اردوهاي جهادي را در سه بخش دانش‌آموزي، دانشگاه‌ها و مساجد آغاز مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: در روز ششم تيرماه شروع اردوهاي جهادي در بيش از 15 هزار مدرسه با حضور وزير آموزش و پرورش آغاز مي‌شود همچنين در روز 20 تير ماه از دانشگاه‌ها و 12 تير ماه از مساجد و محلات، اعزام اردوهاي جهادي صورت مي‌گيرد.

خراساني در ادامه سخنانش اظهار داشت: كتاب "10 ساله تاريخ تاسيس بسيج سازندگي " در تيرماه رونمايي مي‌شود. در اين كتاب پشت پرده واتفاقات صورت گرفته پس از انحلال جهاد سازندگي و تاسيس بسيج سازندگي و رشد اقداماتش بررسي شده است. همچنين كتاب "مقايسه تطبيقي اوقات فراغت جوانان در ساير كشورها با اردوهاي جهادي " نيز رونمايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه امسال برنامه‌هاي ويژه‌اي براي خدمت رساني به استان كردستان داريم، گفت: شعار امسال اردوهاي جهادي و سازمان بسيج سازندگي "هر دانشگاه معين يك منطقه محروم " است.

رئيس سازمان بسيج سازندگي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به هزينه‌هاي صورت گرفته در اردوهاي جهادي گفت: در بحث اردويي شامل هزينه‌هايي مانند رفت و آمد، تغذيه و غيره 20 ميليارد تومان در سال گذشته توسط بسيج هزينه شده است تا جوانان بتوانند در 20هزار نقطه كشور خدمت‌رساني كنند و با توجه به افزايش استقبال از اين اردوها امسال پيش‌بيني كرديم 50 درصد اين حمايت‌ها را افزايش دهيم البته در استان‌هايي مانند تهران بزرگ اين افزايش صد در صدي خواهد بود و در سال جاري حداقل 30 ميليارد تومان توسط بسيج سرمايه‌گذاري مي‌شود.

خراساني ادامه داد: در عرصه‌هاي مختلف عمراني، پل‌سازي، راه‌سازي، آبرساني، ساخت مدارس و مساجد، تامين داروهاي روستائيان و كارهاي فرهنگي نيز صد ميليارد تومان هزينه شده است و امسال در برنامه بودجه دو رديف بودجه در اين خصوص تعيين شده كه يك رديف متمركز است و يك رديف اجازه داده شده با توافق استانداران و مسئولين شهرستاني مبالغ پرداخت شود و اين هماهنگي با تمام استانداران صورت گرفته است.

وي در پايان با اشاره به اقدامات بسيج سازندگي در جهت اشتغال‌زايي كشور اظهار داشت: طرح "نقش بسيج در اشتغال كشور " تيرماه به دولت ارائه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس