کد خبر 533258
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

دادگاه رسیدگی به جرائم تروریستی وین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک زوج اتریشی را به دلیل برنامه ریزی برای پیوستن به گروه تروریستی جبهه النصره محاکمه کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه برای این مرد 25 ساله , 22 ماه حبس و برای همسر وی 12 ماه حبس صادر کرد. دادستانی وین نیز بعد از پایان جلسه دادگاه در بین خبرنگاران اعلام کرد که این زوج قصد سفر به سوریه برای پیوستن به جبهه النصره را داشتند و از طریق ایمیل نیز بیعت خود را با این گروه تروریستی اعلام کرده بودند.

«دانیلا زوانگسلیتنر» (Daniela Zwangsleitner) رییس دادگاه عالی وین در جلسه امروز با اشاره به سوابق این افراد در مشارکت با گروه های تروریستی گفت: بنابر اطلاعات به دست آمده , این زوج در بین سالهای بین 2011-2013 در کشور پاکستان برای گروه القاعده می جنگیدند و در چندین عملیات تروریستی نقش داشتند.

رییس دادگاه عالی وین در ادامه گفت : بعد از دستگیری این زوج و در بازجویی های به عمل آمده متوجه شدیم که آنها در کار با اسلحه بسیار مهارت دارند و در حال برنامه ریزی برای اقدامات خرابکارانه نیز در اروپا بودند همچین با توجه به اعتقادهایی که داشتند از انجام عملیات تروریستی خود به هیچ عنوان پشیمان نیستند.

دانیلا زوانگسلیتنر افزود: این زوج در تاریخ 30 آوریل سال 2015 هنگام خروج از فرودگاه وین دستگیر شدند. آنها بعد از ورود به ترکیه ,قصد رفتن به سوریه و پیوستن به جبهه النصره را داشتند.

پیشتر پلیس اتریش اعلام کرد که یکی از اعضای گروهک تروریستی داعش را نیز در شهر گراتز دستگیر کرده است.

همچنین میکل لایتنر وزیر کشور اتریش از افزایش شنود مکالمات تلفنی و کنترل ایمیل های شهروندان برای برقراری امنیت پایدار در این کشور خبر داده بود.

وی افزود: قرار است ساختار نیروهای مسلح در اتریش تغییر یابد تا ارتش و پلیس اختیارات بیشتری برای استفاده از سلاح داشته باشند.

پس از حمله 22 آبان ماه داعش به چندین نقطه از شهر پاریس، سطح هشدار امنیتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بالا رفت و به موجب آن، اختیارات پلیس و ارتش این کشورها برای درگیری های احتمالی با گروه های تروریستی افزایش یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس