کد خبر 532770
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۶ هزار نفر از اتباع خارجی از کشورهای افغانستان، بنگلادش، سومالی و پاکستان در آذربایجان شرقی دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، اسماعیل جبارزاده در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه ایام دهه فجر مصادف با پیروزی مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار شد اظهار داشت: این ایام شروع فصل جدیدی از انقلاب است که باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم.

وی دوران پس از برجام را دوران سازندگی دوم عنوان کرد و افزود: بعد از دفاع مقدس وارد دوران سازندگی اول شدیم که باید اکنون وارد دوران بازسازی و نوسازی صنایع و اقتصاد شویم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای ورود به دوران سازندگی به روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم، تصریح کرد: 80 میلیون ایرانی شایستگی برخورداری از زندگی بهتری را دارند و در کوتاه‌ مدت، می‌توان بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور را که تحریم مانع از رشد آن شده بود توسعه یابد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد، ابراز داشت: مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت می‌تواند این رشد را موجب شود و دولت نیز خود را مکلف به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری می‌داند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سند تدبیر و توسعه تدوین‌ شده در استان، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: این سیاست‌ها از ابتدای 94 برای اجرا ابلاغ‌ شده است و به دلیل دوراندیشی موجود، از بسیاری از استان‌های کشور که به‌ تازگی سند توسعه را تدوین می‌کنند، پیش‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه باید در دوران جدید، مسائل فرهنگی و اجتماعی را با رویکرد ایجاد اشتغال و تولید ثروت است پیش ببریم، گفت: باید از فرصت ایجادشده برای بازسازی اقتصاد کشور استفاده کنیم و مردم از این موضوع بهره‌مند شوند.

جبارزاده با تأکید بر اینکه بر اساس تجربهٔ کشورهای توسعه‌ یافته، باید بخش خصوصی توسعه یابد، تصریح کرد: دولت در آذربایجان شرقی رقیب بخش خصوصی نیست و فقط به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد و زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سال 95 سال شکوفایی اقتصاد آذربایجان شرقی است ابراز داشت: 13 سفر استانی در سال 94، دو مأموریت خارج از کشور به ترکیه و جمهوری آذربایجان، 10 جلسه شورای برنامه‌ریزی، 19 جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برای زمینه‌سازی در این موضوع بوده است.

وی در ادامه به مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اکنون شاهد عملیاتی شدن مصوبات این شورا در استان هستیم که ایجاد و ارائه خدمات در مرکز ماده 16 با جمع‌آوری معتادان خیابانی و نگهداری آنها، این موضوع نماد بیشتری داشته است.

جبارزاده به دیدار با سفرا و هیئت‌های خارجی کشورهای هدف اشاره کرد و گفت: احداث نیروگاه انرژی‌های پاک در میانه، اهر، تبریز، بناب و سراب 3 هزار و 400 مگاوات برق توسط شرکت بلژیکی و احداث اتوبان تبریز-بازرگان با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای از نتایج مذاکرات با هیئت‌های خارجی بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری، این استان رتبه نخست را در جذب سرمایه مستقیم خارجی در اختیار دارد، ضمن اینکه در دیدار با هیئت‌ها علاقه‌مندیم که بخش خصوصی محوریت برنامه‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به‌ عنوان پایتخت گردشگری 2018 جهان اسلام، اظهار داشت: با این اتفاق مبارک در کنار انتخاب تبریز به‌ عنوان شهر جهانی فرش، به همراه سایر شهرهای استان، تلاش می‌کنیم تا دو سال آینده زمینه را برای جذب گردشگر آماده کنیم.

جبارزاده در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر کشور در موضوع امنیت است، خاطرنشان کرد: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز آذربایجان شرقی به‌ عنوان یکی از استان‌های برتر معرفی شد که در سال 94 نیز رشد زیادی در میزان کشفیات قاچاق کالا داشته‌ایم.

وی برای اولین بار به موضوع مبارزه با قاچاق انسان در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در دنیا مرسوم است که از کشورهای عقب‌افتاده به غرب مهاجرت می‌کنند که 99 درصد به‌ صورت غیرقانونی و توسط قاچاقچیان انسان صورت می‌گیرد که در این استان نیز بیش از 6 هزار نفر از اتباع خارجی دستگیر شدند.

استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بخشی از این اتباع بیگانه به دنبال کار در غرب بوده و بخشی دیگر برای جذب گروه‌های تکفیری سفر می‌کردند، ابراز داشت: این افراد اتباعی از افغانستان، بنگلادش، سومالی و پاکستان بوده‌اند که کشف و بازگرداندن به کشور مبدأ تلاش و هزینه زیادی را نیاز دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    حالا جسابشو بکن که در مشهد و بیرجند و شرق ایران چند نفر از اتباع خارجی بدون رد یابی در بین مردم جامعه تردد میکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس