کد خبر 532737
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

رئیس جمهور ترکیه با رد دیدار با «السیسی» همتای مصری خود برای انجام مذاکرات در سطح وزیران دو کشور چراغ سبز نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از حریت دیلی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن رد احتمال دیدار خود با رئیس جمهور مصر تا زمانی که تمامی حکم های اعدام برای رهبران اخوان المسلمین لغو شوند، در عین حال برای گفتگو در سطح وزیران دو کشور چراغ سبز نشان داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که از وی درباره احتمال بهبود روابط مصر و ترکیه سوال کردند گفت: موضع من در خصوص این مسئله پا برجاست و مشخص است. من با السیسی تا زمانی که حکم اعدام «مرسی» و دوستانش مورد تجدید نظر قرار نگیرد و لغو نشود دیدار نخواهم کرد. اما وزرای ما می توانند با همتایان خود دیدار داشته باشند.

وی در عین حال گفت البته فکر نمی کنم دیدار نخست وزیر ما با نخست وزیر مصر هم مناسب باشد.

در پی برکناری  محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر توسط عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر روابط آنکارا و قاهره رو به تیرگی گرایید که اخیرا خبرهایی مبنی بر میانجیگری عربستان برای بهبود روابط مصر و ترکیه در رسانه ها منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرج ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    اردوغان و سیسی در یک نکته اشتراک نظر دارند و اون : نوکری آمریکا و صهیونیزمه. ااین دو رهبر جاهل و دیکتاتور عاقبت بدی دارند
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ها ها این مردک انقدی که پشیت این سی سی فش داد میخواد باهاش دست بده این مثلث ترکیه مصر اسراییل هست مطمن باشید ترکیه از این طریق مصر رو به هم خواهد زد
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    السیسی از سرنوشت مرسی عبرت گرفته و وقعی به ترکیه نمی گذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس