کد خبر 532337
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶

معاون اول قوه قضاییه گفت: در دستگاه قضایی کشور این عزم و اراده جدی وجود دارد که با مجرمان برخورد شود و در این مسیر بین طبقه ضعیف و سطوح عالی هم تفاوتی قائل نخواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه امشب و در ادامه سخنان خود در برنامه نگاه یک گفت: نمی توانیم کسی را که صاحب قدرت و ثروت نیست تعقیب کنیم اما با صاخبان قدرت و ثروت کاری نداشته باشیم.

وی افزود: این تبعیض نذاشتن باید در همه حوزه ها باشد ما عزم داریم برای اینکه واقعا همه را در مقابل قانون یکسان ببینیم در مورد مرخصی قرار بازداشت ها هم باید اینگونه باشد که هست.

معاون اول قوه قضاییه گفت: این عزم امروز در قوه قضائیه است، ممکن است یک سری جاها مانع داشته باشیم اما این عزم در قوه است که تبعیض قائل نشویم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: به خصوص در سال‌های اخیر دیگر طبقه ضعیف نیستند کسانی که در سطح عالی ترین مقام اجرایی کشور بودند یا در زندان هستند یا الان پرونده هایشان در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ما از سال 92 بحث نظارت داخلی بر قوه قضائیه را شروع کردیم قاضی بوده دادستان بوده در زمان شاغل بودنشان هم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: بر فرض اقای رحیمی از زمانی که معاون اول رئیس جمهور بود برایش پرونده شکل گرفت اما تا رفت حکم قطعی شود زمان برد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: شما پرونده های نفتی را نگاه کنید چه کسانی هستند؟ اینها آفتابه دزدها بودند؟ حتی فرزندان مسئولین بودند یک زمانی فردی که مسئولیت بالایی در کشور داشت همزمان دو تا از بچه هاش در زندان بودند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: ما در همین ماه های گذشته تعدادی قاضی دستگیر کردیم الان بازداشت هستند برخی صلب صلاحیت شدند پس عزم ما در مبارزه با هر جرمی جدی است اما آیا در عمل همه جا توانسته ایم موفق باشیم؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر کسی دزدی کرد باید دستش قطع شود خب همه دزد ها را نمی شود دستشان را قطع کرد باید حد در موردشان اجرا شود. یا مفسدان اقتصادی اگر در حد افساد فی الارض یاشد حکم آن اعدام است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    چرا در زمان مسئولیتش بازداشت و برکنار نشد ؟ در کشور های غربی ، با خیلی کمتر از اینها برکنار می شوند اما در ایران ماست مالی می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس