کد خبر 532242
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

در حالی که شهر حلب در آستانه سقوط قرار دارد ترکیه و عربستان سعودی برای جلوگیری از ریشه کن شدن گروه های تروریستی علاقه زیادی برای مداخله زمینی در سوریه دارند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی از احتمال مداخله نظامی ترکیه و عربستان در سوریه برای جلوگیری از شکست سنگین گروه های تروریستی متحد این دو کشور خبر داد.

در این گزارش آمده است به اعتقاد تحلیلگران با توجه به ظهور دورنمای شکست سنگین گروه های معارض سوری متحد ترکیه و عربستان توسط ارتش سوریه با حمایت روسیه، این دو کشور بطور محدود نیروهای زمینی خود را به سوریه اعزام خواهند کرد.

نویسنده با اشاره به اعلام آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه در قالب ائتلاف ضد داعش، سرنوشت گروه های مسلح معارض سوری را برای رژیم آل سعود نگران کننده می داند.

آندریاس کرگ، عضو بخش مطالعات دفاعی دانشگاه کینگ لندن معتقد است اگر شهر حلب سقوط کند گروه های معارض به اصطلاح میانه رو مورد حمایت ترکیه و عربستان ریشه کن خواهند شد به همین دلیل عربستان قصد دارد حتما کاری در این خصوص بکند.

کرگ همچنین معتقد است سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در سوریه تا به حال نتیجه ای نداشته است لذا وی نیز می خواهد در سوریه کاری بکند.

به اعتقاد کرگ ترکیه، عربستان و قطر که سرمایه گذاری های فراوانی در سوریه کرده اند با همکاری هم قصد دارند در سوریه کاری بکنند.

همچنین مصطفی علانی از مرکز تحقیقات مستقل خلیج فارس معتقد است که عربستان شانس حل صلح آمیز مسئله سوریه را بسیار محدود می داند و معتقد است مسئله سوریه باید در میدان جنگ حل و فصل شود.

همچنین به اعتقاد این تحلیلگر عرب، ترکیه نیز برای مداخله زمینی در سوریه علاقمند است به ویژه از زمانی که روس ها با حملات هوایی سعی کرده اند ترکیه را به حاشیه برانند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اینهایی که الان در سوریه میجنگند مگه از کره مریخ اومدن . همه ی اینها رو عربستان و ترکیه سامان دهی و مجهز میکنه و به سوریه میفرسته .
  • ناشناس ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    ديگه حمايت از داعش و ساير تروريست ها از اين تابلوتر؟!
  • تهرانی ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    قابل توجه مزدوران ترکیه پانتورک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس