کد خبر 531955
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در جنوب این کشور پس از به دست‌گیری کنترل شهر راهبردی «شیخ مسکین» قصد دارند عملیات خود را در این منطقه ادامه دهند و احتمالا تا ساعاتی دیگر عملیات بازپس‌گیری شهرک «النعیمه» در استان «درعا» آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، این روزها عملیات ارتش سوریه و مقاومت، در محورهای مختلف سوریه به نقاط حساسی رسیده که پس‌لرزه‌های آن را می توان در لغو نشست مذاکرات صلح ژنو و فشارهای روانی ترکیه و عربستان مبنی بر دخالت مستقیم در سوریه مشاهده کرد.

حلب (شمال سوریه) و درعا (جنوب) از جمله مهمترین جبهه‌هایی هستند که طرف‌های درگیر در میدان کنونی نبرد سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و نیروهای مختلف در این استان ‌متمرکز هستند.

همچنین بارها شاهد این بودیم که طرفین با تصرف و پیشروی در نقاط استراتژیک این دو استان سعی داشته‌اند در این جنگ اوضاع میدانی را در دست بگیرند.

درعا؛ اخبار و تحلیل عملیات جبهه جنوب سوریه +نقشه

بنا بر این گزارش، همزمان با پیشروی‌های چشم‌گیر در شمال حلب، نیروهای مقاومت در جبهه جنوب عملیات خود را متوقف نکردند و آن را در مناطق حساس درعا ادامه می‌دهند.

نیروهای مقاومت دو هفته پیش ( 25 ژانویه 2016 - 5 بهمن 94) موفق شدند کنترل شهر استراتژیک «شیخ مسکین» در شمال درعا را به دست گیرند و مواضع خود را برای حمله احتمالی به نقاط مهم دیگر از جمله «نوی» (NAWA) تحکیم کنند. این نیروها همچنین در تلاشند که کنترل شهرهای «ابطع» و «داعل» را که در مسیر جاده دمشق درعا قرار دارند به دست گیرند؛ شهرهایی که سال پیش و در حملات تروریست‌ها تصرف شده بود.

درعا؛ اخبار و تحلیل عملیات جبهه جنوب سوریه +نقشه

این روزها شاهد عملیات ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک مهم «عتمان» در شمال غرب درعا با پشتیبانی نیروهای مقاومت و پوشش هوایی روسیه بودیم. در این عملیات بالغ بر 30 عنصر تروریستی وابسته به «جبهه النصره» و ارتش آزاد که تحت حمایت اتاق عملیات اردن قرار دارند کشته شدند. این در حالی است که رژیم صیهونیستی و آمریکا و متحدان عربی آنها هدایت این اتاق عملیات را در دست دارند.

بنا بر این گزارش، می‌توان پیش بینی کرد که ارتش سوریه قبل از حمله آتی به مراکز مهم استان درعا، ابتدا به بازپس‌گیری مناطقی همچون عتمان، «النعیمه» و «درعا البلد» ادامه داده تا کمربند ایمنی شهر درعا را گسترش دهد و علاوه بر تضعیف روحیه تروریست‌ها، این شهر را از تهدید همیشگی پاتک عناصر تروریستی خلاص کند که باعث عدم تمرکز ارتش در عملیات مناطق مختلف این استان می‌شود. ارتش همچنین می‌خواهد پس از تامین امنیت جاده دمشق-درعا در شمال، بازپس‌گیری شهرک‌های داعل و ابطی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش فارس، می‌توان گفت باز پس‌گیری این دو شهرک برای تأمین امنیت شهر شیخ مسکین به عنوان حلقه مهم اتصال شرق و غرب استان درعا، حائز اهمیت خواهد بود.

از شب گذشته نیز صدها تن از نیروهای سوری و مقاومت به همراه تجهیزات سنگین به سمت شرق شهر درعا منتقل شدند.

همزمان با انتقال نیروها و تجهیزات، جنگنده‌ها و توپخانه ارتش شهرک «النعیمة» در شرق شهر درعا را هدف قرار می‌دهند و قرار است در ساعات آینده عملیات پاکسازی این شهرک شروع شود.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس